تعمیر پراید
تعمیر پراید سنسور اکسیژن سنسور میل بادامک بوش دنده دو شاخ کلاج جلو پنجره بوش کلاچ دیاگ صافی بنزین لنت ترمز استارت سوئیچ استارت
نگارش در تاريخ پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, توسط دوست

خودروی 405 رو در نظر بگیریم ... با موتور 1.8 انژکتوری

این خودرو در دور 3500 به بیشینه گشتاور خودش میرسه ... پس طبق نکته فوق تعویض دنده های 405 در دور های 3500 دور بر دقیقه کمک به بهترین مصرف سوخت دارد ... ( البته با فرض حداقل شتاب گیری و سرعت یکنواخت ) یعنی اگر در دنده 5 و در جاده با سرعت ثابت و یا فرض استاندارد بودن شرایطی که در ابتدا ذکر کردم در دور موترو 3500 رانندگی کنید کمترین مصرف سوخت را دارید ...

حالا نکته جالب تر اینجاست ...

پس در خودروی 405 بهترین حالت مصرف سوخت در شرایط استاندارد در دور 3500 می باشد . اما با توجه به اینکه این خودرو از تنوع گیربکس بهره میبره میتونیم شاهد این باشیم که یه 405 با سرعت 120 به بهترین حالت مصرف سوخت میرسه و یک 405 دیگه با سرعت 135 به بهترین حالت مصرف ...

405 های انژکتوری معمولا دارای یک نوع گیربکس هستند و سرعت خودرو در سبک ترین دنده و در دور 3500 برای آنها به این شکل است :

دنده 5 در دور 3500 سرعت معادل 120 کیلومتر در ساعت ( بهترین مصرف سوخت در شرایط استاندارد )

اما برخی از دوستان از جمله خودم از گیربکس واید ری شیو استفاده کردند که معمولا در 405 های 2.0 سوار میشد و سرعت در سبک ترین دنده در این خودرو به این شکل است :

دنده 5 در دور موتور 3500 سرعت معادل 137 کیلومتر ( بهترین مصرف سوخت در شرایط استاندارد )

پس نتیجه میگیریم بر روی 2 خودروی یکسان و با گیربکس متفاوت در سرایط استاندارد خودرویی که از گیربکس ضرایب بلند یا واید ری شیو استفاده میکنه میتونه با سرعت بیشتری و همون مصرف سوخت حداقل در حرکت باشه ...

و از اون سرعت به بعد با توجه به تغییر زاویه دریچه گاز مصرف سوخت بیشتر خواهد شد و به محض اینکه تغییر زاویه دریچه گاز به صفر برسه میزان پاشش سوخت به انژکتور ها مجددا ثابت خواهد شد ...



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: