اول بگم این مشکل پدرم و درآورده و کسی نمیتونه مستقیما بگه این مشکل از کدوم قطعه هست!
من وقتی ماشین و روشن میکنم(چه سرد چه بعد مدتی خاموش کردن) این دور موتورم میره زیر 900 تا یعنی سریع افت میکنه رو 500 تا و ماشین تا آستانه خاموش شدن پیش میره.هر دفعه برای اینکه ماشین خاموش نشه 3-4 تا یه کوچولو باید گاز بدم تا دور موتور بره رو 900 تا وایسته
حالا برای اینکه دقیقتر بشه گفت مشکلش چی هست بیشتر توضیح میدم
من این مشکل و با بنزین دارم.یعنی اگه ماشین استارت خورد یدونه پر گاز میدم سوخت ماشین میره رو گاز , دور موتور بدون مشکل رو 900 تا می ایسته.ولی تا گاز ندم و از بنزینش استفاده کنم تند تند دور موتور میاد پایین.
بعضیا میگن از استپر هست بعضیا میگن از سنسور دریچه گاز
من بر این معتقدم اگه از استپر باشه هیچوقت نمیتونه دور موتور را رو 900 تا نگهداره یا بعد اینکه زود سوختش افتاد به گاز بازم باید دور موتور بره زیر 900 تا!
هر چی هست کلا با بنزین مشکل داره و اونم قبل چند تا گاز کوچولو دادن
اگه سوالی باز برای پاسخ دادن به این سوالم مونده بپرسین در خدمتتون هستم
واقعا خسته شدم
من این مشکل رو هم رو گاز داشتم هم رو بنزین ( دوگانه دستی )
مطمئن بودم از دریچه گاز هست
اول خیالم رو از لحاظ وایر شمع و شمعها راحت کردم - ( بعد زدم به سیم آخر تمام اتصالات سیمی تو کاپوت رو از سوکت جدا کردم از نو بستم سر جاش )
ماشینو بزن رو بنزین و تا یکی دو دقیقه ماشینو با دور بالا رو 5000 برونش ( این اصل کاریه )
اقا ما این کار را تایید نمی کنیم فقط خواستیم حرف بعضی دوستان را انتقال بدیم
تنها کاری که باعث شد این مشکل کذایی یعنی نوسان دور موتور بعضی وقتا بالای 1000 بود بعضی وقتها زیر 1000 به کل حل بشه
سگدست چیه؟ چه شکلیه؟ چه کاری انجام میده؟
با تشکر از امیر عزیز
سگ دست در واقع لولاييه براي چرخيدن چرخ روي محور فرمون كه محورش هم يا سيبكه يا تو ماشيناي قديمي با اكسل غير مستقل ( مثل كاميون ها و يا شاسي بلند ها ) رو ميل سگدست ميچرخه
وظيفه ي نگهداري چرخ هم به عهده ي اونه
ديسكهاي ترمز و فرمون و اتصالات چرخها و توپي چرخ به سگدست بسته ميشه
تو ماشينايي با تعليق مك فرسون ميل كمك هم بهش وصل ميشه
شغال دست هم داريم كه سيبك فرمون بهش وصل ميشه
ميل كمك بهش وصل شده با دو پيچ و ميل فرمون هم به شغال دست
قطعه ای که شما دورش خط کشیدی تا بدنه ادامه داره و اسمش طبق هستش
میخواستم بدونم سیبک چپقی کدومه؟
اونی ک تو عکس دورش خط قرمز کشیدمه؟
مجموعه پدال گاز پراید و تیبا
مجموعه پدال گاز پراید و تیبا
مجموعه پدال گاز ریو
مجموعه پدال گاز ریو
مجموعه فریم تحتانی پراید
مجموعه فریم تحتانی پراید
مجموعه محور فرمان پراید
مجموعه محور فرمان پراید
مجموعه تقویتی زیر فنر پراید 151 (پراید وانت)
مجموعه تقویتی زیر فنر پراید 151 (پراید وانت)
سرساشی راست و چپ پراید
سرساشی راست و چپ پراید
مجموعه پدال کلاچ ترمز پراید و تیبا
مجموعه پدال کلاچ ترمز پراید و تیبا
مزایای فرمان هیدرولیک نسبت به میکانیکی
امروزه در سراسر دنیا ، کمتر خودروی سواری را می توان یافت که دارای فرمان مکانیکی باشد . در حال حاضر بدلیل راحتی و ایمنی بالاتر ، 99% خودروهای سواری با فرمان هیدرولیکی و جدیداً الکتریکی تولید می گردد . با توجه به ترافیک سنگین شهر تهران و کمبود فضای پارک ، مجهز بودن خودرو به سیستم هیدرولیک ضروری می باشد . قابل ذکر است علاوه بر راحتی راننده در ترافیک و هنگام پارک کردن ، برخلاف عقیده عمومی مردم ، سیستمهای هیدرولیکی از ایمنی بالاتری نسبت به نوع مکانیکی برخوردارند . مزایای فرمان هیدرولیک نسبت به فرمان معمولی 1- سهولت رانندگی و کاهش خستگی راننده هنگام پارک کردن و پیچیدن در سرعتهای پایین و در ترافیک های سنگین سیستم هیدرولیک به راننده جهت فرمانگیری کمک قابل ملاحظه ای می نماید و با توجه به اینکه عمده زمانهای فرمانگیری ، در حالت های پارک بخصوص پارک دوبل و نیز در هنگام ترافیک و سر پیچها می باشد فشار کمتری به دستان راننده وارد می گردد و لذا در انتها موجب کاهش خستگی راننده ( مخصوصا خانمها ) می گردد . این تفاوت بگونه ای است که در صورت رانندگی با یک خودروی هیدرولیک حتی به اندازه یک هفته ، دیگر حاضر نخواهید شد با خودروی دارای فرمان مکانیکی رانندگی نمائید . 2- کارکرد فرمان هنگام قطع سیستم هیدرولیک فرمان هیدرولیک از نوع Rack & Pinion (دنده شانه ای و پینیون) بصورت Fail Safe است. چنانچه قسمت هیدرولیکی به هر دلیل از کار بیفتد ، قسمت مکانیکی فرمان میتواند به کار خود ادامه دهد. 3- عدم انحراف خودرو هنگام عبور از موانع با وجود جک هیدرولیکی که بر روی دنده شانه ای وجود دارد ، در صورتی که چرخها در هنگام حرکت به هردلیلی ( موانع و دست اندازها و .. ) بخواهند از مسیر خود خارج گردند ، نیروی مقاوم در جک هیدرولیکی از انحراف فرمان جلوگیری می نماید . این در صورتی است که در فرمانهای مکانیکی ، ضربه انتقالی به چرخها ، مستقیما به غربیلک وارد می گردد و باعث چرخش غربیلک و موجب انحراف از مسیر می گردد. 4- قابلیت ایمنی بالا در سرعتهای بالا با وجود Spool (سنسور تنظیم میزان حجم روغن خروجی ) بر روی پمپ هیدرولیک ، سفتی فرمان در سرعتهای بالا تضمین می گردد. به گونه ای که در دورهای بالاتر از 2700RPM مقدار روغن خروجی از پمپ کاهش و موجب سفتی فرمان می گردد. 5- کاهش اثر تیزی فرمان با توجه به کاهش مدول و زوایای دندانه های شانه ای و پینیون ، از 2.5 به 2 تیزی فرمان تا حد قابل ملاحظه ای کاهش یافته و رانندگی مطمئن تری را برای راننده خودرو به ارمغان می آورد. 6- افزایش قابل ملاحظه عمر موثر کلیه قطعات سیستم فرمان با توجه به وجود جک هیدرولیکی ، کلیه ضربات ناشی از جاده که به چرخها انتقال می یابد تا اندازه زیادی دمپ می گردد و باعث می گردد نیروی کمتری به کمک فنر ها ، سیبکها ، چهار شاخه های فرمان و محور فرمان وارد شده و در نهایت منجر به طولانی شدن عمر قطعات می گردد. مضافاً به اینکه موجب کاهش هزینه های تعمیر و تنظیم جلوبندی می گردد یعنی در صورتی که یک خودرو با فرمان مکانیکی ، با توجه به کیفیت جاده های ایران ، سالانه نیاز به دوبار تعمیر و تنظیم جلوبندی داشته باشد ، خودروی مشابه دارای فرمان هیدرولیکی ، نیاز به بازدید و تعمیر جلوبندی پس از یک سال و نیم دارد. لذا هزینه پرداختی شما را جهت تبدیل ، کاملا پوشش داده و علاوه بر آن آسایش ، امنیت و لذت رانندگی را برای شما به ارمغان می آورد . 7- ارزش افزوده معادل بهنگام فروش خودرو هزینه پرداخت شده توسط شما همانند هزینه های ضبط و باند ویا رینگ و تایر نمی باشد که در هنگام فروش خودرو محسوب نگردد در صورتیکه پس از تبدیل پراید شما به هیدرولیک ، خودروی شما در هنگام فروش از ارزش افزوده ای در حدود 600تومان برخوردار خواهد شد