یکی از قطعات موتور که میباید در زمان معین خود یعنی 60000کیلومتر تعویض گردد تسمه تایمینگ موتور است. دراکثرخودروهای امروزی(بجز پژو2000)درموتور انها تاج پیستون صاف بوده و در صورت خرابی تسمه و از تایم افتادن موتور بلافاصله سوپاپها با سطح پیستون برخورد می نمایند. که علاوه بر خرابی پیستون وکج شدن سوپاپها باعث صدمه جدی به سیلندر و سرسیلندر خواهد شدکه هزینه تعمیراتی بیش از 500000تومان را به دنبال خواهد داشت.در این حالت موتور خاموش شده و تحت هیچ شرایطی روشن نمی گردد و می باید با یک جرثقیل و یا بکسل کردن ان را به تعمیرگاه منتقل نمایید.
ادامه مطلب...
چند روز قبل که به نمایندگی ایران خودرو مراجعه نمودم با تعداد زیادی خودرو سمندوپژو مواجه شدم که منتظر تعمیر دینام بودند.اکثر خرابی دینامها سوختن دیود و یا سیم پیچی ارمیچر ویا استاتور بود
گرمی هوا باعث بالا رفتن درجه حرارت موتور وبه مدار امدن دور فن ثانویه با حداکثر دورمی گردد ازطرفی استفاده از کولر خودرو و قرار دادن دورفن کولر در دور حداکثر و ترافیک سنگین شهرها باعث کاهش سرعت خودرو وبه طبع ان باعث کاهش دور موتور شده که نتیجه ان پایین امدن قدرت تولید برق دینام می گردد.
ادامه مطلب...
یک راه حل گرم
هر چند از دید کارشناسان، مشکلات زیستمحیطی یک موتور سرد، بسیار با اهمیت است اما آنچه برای رانندگان اهمیت دارد، آسایشی است که یک خودروی گرم میتواند در زمستان داشته باشد. برای رسیدن به این آسایش گاهی راننده پیش از آنکه سوار بر خودرو شود موتور خودرو را روشن میکند تا پس از چند دقیقه و گرم شدن موتور بتواند به محض سوار شدن به خودرو از سیستم گرمایشی خودرو استفاده کند که البته در نهایت منجر به مصرف سوخت بیدلیل میشود. برای رفع این مشکلات، سیستمهایی در بازار موجود است که با نام Parking Heater شناخته میشود (و میتوان آن را سیستم گرمایش زمان پارک ترجمه کرد).
ادامه مطلب...
بازدید و تعمیر خودرو در محل
دیگر نگران مشکلات فنی خودروی خود نباشید. تنها با یک تماس از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر برای بازدید رایگان وسیله نقلیه و انجام خدمات تعمیر در محل (یا در صورت لزوم انتقال به محل تعمیرگاه) در خدمت شما خواهیم بود.
پذیرای درخواستها، اطلاعات، پیشنهادات و انتقادات شما در آدرس ایمیل زیر هستیم.
کلیه قیمت ها با هزینه نصب می باشد |
|
|||
|
قیمت شیشه جلو پراید |
700،000 |
قیمت شیشه عقب پراید |
350،000 |
|
قیمت شیشه جلو 405 |
850،000 |
قیمت شیشه عقب 405 |
550،000 |
|
قیمت شیشه جلو سمند |
850،000 |
قیمت شیشه عقب سمند |
550،000 |
|
قیمت شیشه جلو 206 |
1،050،000 |
قیمت شیشه عقب 206 |
700،000 |
|
قیمت شیشه جلو پیکان |
500،000 |
قیمت شیشه عقب پیکان |
450،000 |
|
قیمت شیشه جلو ریو |
1،050،000 |
قیمت شیشه جلو تیبا |
1،200،000 |
|
قیمت شیشه جلو ال 90 |
1،050،000 |
قیمت شیشه های ماشین خارجی_ایرانی |
1،500،000 |
|
قیمت شیشه درب پراید |
150،000 |
قیمت شیشه جلو پاترول |
600،000 |
|
قیمت شیشه درب سمند |
200،000 |
قیمت شیشه درب یکپارچه پیکان |
200،000 |
|
قیمت شیشه درب زانتیا |
300،000 |
قیمت شیشه درب ریو |
250،000 |
|
قیمت شیشه جلو زانتیا |
1،100،000 |
قیمت شیشه عقب ماشین خارجی |
1،500،000 |
|
قیمت شیشه جلو ون دلیکا |
850،000 |
قیمت شیشه بادگیر پژو + پراید |
150،000 |
|
چسب آکواریوم |
75،000 |
چسب پلی اورتون |
250،000 |
|
قیمت شیشه جلو نیسان |
600،000 |
قیمت شیشه عقب ال 90 |
600،000 |
|
هدف ما عرضه کالا با کیفیت خوب و قیمت مناسب می باشد |
دیسک صفحه |
شرکتی |
||
2000000 |
|||
تسمه تایم |
شرکتی |
||
1200000 |
|||
تسمه دینام |
شرکتی مدل پایین |
شرکتی مدل بالا |
|
350000 |
400000 |
||
استپر موتور |
بدون پایه شرکتی |
با پایه شرکتی |
چین |
(ایساکو) 850000 |
(اصلی) 1700000 |
240000 |
|
لنت جلو |
مارک رنو اصلی |
TRWشرکتی |
ترکیه ای |
900000 |
500000 |
550000 |
|
لنت عقب |
کره ای |
||
600000 |
پژو 206 |
|||
دیسک و صفحه و بلبرینگ |
لوک آلمان |
عظام |
|
1400000 |
1070000 |
||
تسمه تایم |
شرکتی |
مارک ابتیبلت با گارانتی |
|
350000 |
320000 |
||
تسمه دینام |
انواع چین |
مارک فرانتک |
ابتیبلت |
160000 |
150000 |
310000 |
|
استپر موتور |
شرکتی |
چین |
|
350000 |
200000 |
||
لنت جلو |
شرکتی |
پاروت چین |
|
330000 |
350000 |
|
|
لنت عقب |
شرکتی |
مارک اشمیت |
|
420000 |
250000 |
|
دیسک صفحه |
والئو |
دای کن ژاپن |
عظام |
1740000 |
1850000 |
960000 |
|
تسمه تایم |
دایکو شرکتی |
ابتیبلت با گارانتی |
|
320000 |
350000 |
||
تسمه دینام |
دایکو شرکتی |
ابتیبلت |
|
270000 |
350000 |
||
استپر موتور |
شرکتی |
انواع چینی |
|
320000 |
160000 تا 180000 |
||
لنت جلو |
شرکتی |
پاروت چین |
|
300000 |
380000 |
||
لنت عقب |
شرکتی مارک تکستار |
چینی |
|
580000 |
300000 |
پراید |
|||
دیسک صفحه |
شرکتی سکو کره ای |
والئو |
دای کن ژاپن |
800000 |
900000 |
950000 |
|
تسمه تایم |
شرکتی اوبتیبلت |
چین |
چین با گارانتی |
270000 |
120000 |
130000 |
|
تسمه دینام |
شرکتی دانگیل |
انواع چین |
ابتیبلت |
100000 |
40000 |
88000 |
|
استپر موتور |
دینا پارت |
مارک های مختلف چین |
|
280000 |
120000 تا 160000 |
||
لنت جلو |
شرکتی سکو |
چین |
پاروت چین |
175000 |
135000 |
160000 |
|
لنت عقب |
شرکتی سکو |
مارک ماندرو |
|
170000 |
150000 |
قیمت انواع لوازم یدکی خودرو پراید
نام |
قیمت (تومان) |
شیشه درب جلو چپ رنگی صبا |
|
شیشه درب عقب چپ رنگی صبا |
|
شیشه درب جلو راست رنگی صبا |
|
آینه داخل فول جدید(روی شیشه جلو) |
|
منبع آب شیشه شوی عقب |
|
شیشه جلو فول |
۵۵۰۸۵ |
شیشه جلو صبا ساده |
۵۰۵۰۰ |
سینی جا چراغی عقب نسیم |
۴۷۸۵ |
سینی جا چراغی جلو |
۸۹۰۰ |
دسته چراغ وبرف پاک کن فول (جدید) |
۲۷۱۲۵ |
چراغ جلو راست قدیم |
۲۴۰۰۰ |
واشر سرسیلندر |
۸۰۰۰ |
مجموعه سرسیلندر(خاص ولئو) |
۳۱۳۵۰۰ |
قیمت سرسیلندر انژکتوری |
۱۸۰۰۰۰ |
سوپاپ حرارتی زیرمنیفولد ورودی(هوا) |
۷۰۰۰ |
میل سوپاپ کامل |
۲۸۵۰۰ |
درب عقب نسیم |
۸۰۰۰۰ |
در عقب ۱۴۱ |
۸۰۰۰۰ |
درب صندوق نسیم (جدید) |
۱۳۰۰۰۰ |
سپرجلو کامل با درپوش چراغ مه شکن،سایپا ۱۳۲ |
۵۵۰۰۰ |
درب داشبرد با متعلقات |
۳۲۰۰ |
قیمت لاستیک چرخ معمولی |
۳۸۰۰۰ |
دیسک ترمز چرخ جلو |
۱۲۰۰۰ |
رینگ چرخ نقره ای |
۱۵۳۰۰ |
روکش صندلی ۱۳۱ |
۹۵۰۰۰ |
روکش صندلی ۱۱۱ |
۹۵۰۰۰ |
ترمز دستی |
۷۸۰۰ |
صبحانه آنلاین
شارژ باتری خودرو
چگونه ميتوان فهميد باتري شارژ است
معمولا 3 روش براي اين كار وجود دارد
1-استارت زدن
ابتدا بايد كاري كرد كه در اثر استارت زدن باتنري روشن نشود( مثلا واير مركزي كويل به دلكو جدا شود ) سپس در حود 15 ثانيه استارت زده شود . اگر درطول اين مدت استارت به راحتي خورده شود . باتري شارژ است.
توجه : در اين آزمايش بايد از سلامت موتور و استارت مطمئن شده سپس آزمايش را انجام داد
ادامه مطلب...
چگونه باتری اتومبیل مان را شارژ کنیم
حتما شما هم بدتان نمی آید که ماشینتان را که در اثر خالی شدن شارژ باتری از حرکت افتاده ، خودتان دوباره به حرکت در بیاورید.
به طور کلی چهار روش برای شارژ باتری ماشین وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم شما را با این روش ها آشنا کنیم.
ادامه مطلب...
بهترين راه براي روشن كردن اتومبيلي كه باتريش از كار افتاده استفاده از دستگاه شارژر هست قيمت ايراني هاش ------ تومان است كه عالي هم هست .
كافي است 10 دقيقه قطب مثبت و منفي شارژر را به قطب هاي همنام خود بر سر باتري بچسبانيد .
در حالت شارژ در هاي باتري را برداريد .
البته اين براي كساني است كه اول صبح ماشين را از پاركينگ مي خواهند خارج كنند والا روش هاي فوق بكار مي آيد
قیمت قطعات پژو 206 | ||
دیسک ترمز جلو تیپ 2 -تلدا | ||
دیسک ترمز جلو تیپ 5 -تلدا | ||
لنت ترمز جلو پژو 206-TEXTAR | ||
لنت ترمز عقب پژو 206 تیپ 5 -پروا | ||
لنت ترمز جلو پژو 206 تیپ 1-2-3 -KALE | ||
لنت ترمز جلو پژو 207 و 206 ABS - با مارک KALE | ||
لنت ترمز عقب پژو 207 و 206 ABS -بامارک KALE | ||
لنت ترمز جلو پژو 206 تیپ 5 -پروا | ||
لنت ترمز چرخ جلو تیپ 2 -پروا | ||
بلبرینگ چرخ جلو پژو206 -آلمانی -FAG | ||
بلبرینگ چرخ جلو پژو206 -فرانسه -SNR | ||
بلبرینگ چرخ جلو پژو 206 -فرانسه -SKF | ||
توپی جلو تیپ 2 - تلدا | ||
توپی جلو تیپ 5 -تلدا | ||
کاسه چرخ عقب تیپ 2 تلدا | ||
دیسک ترمز عقب تیپ 5 - تلدا | ||
سگدست چپ تیپ 2 -RT | ||
سگدست راست تیپ 2 -RT | ||
سگدست چپ تیپ 5 -RT | ||
سگدست راست تیپ 5 -RT | ||
بازوی اتاق چپ تیپ 2 -RT | ||
بازوی اتاق راست تیپ 2 -RT | ||
بازوی چرخ چپ تیپ 2 -RT | ||
بازوی چرخ راست تیپ 2 -RT | ||
طبق چپ تیپ 2 -RT | ||
طبق راست تیپ 2 -RT | ||
میل رابط چپ تیپ 2 | ||
میل رابط راست تیپ 2 | ||
میل رابط SD | ||
میل توپی تیپ 2 | ||
میل توپی تیپ 5 | ||
دیسک و صفحه کلاچ و بلبرینگ تیپ 2 -هان اشمیت -HANN & SCHMIDT | ||
صفحه کلاچ پژو 206 تیپ 5 پری دم پری -هان اشمیت -HANN & SCHMIDT | ||
صفحه کلاچ پژو 206 تیپ 2 -هان اشمیت -HANN & SCHMIDT | ||
دیسک و صفحه کلاچ و بلبرینگ تیپ 5 - هان اشمیت - HANN & SCHMIDT | ||
سرسیلندر پژو 206 تیپ 2 -TU3-SPIKAL | ||
سرسیلندر پژو 206 تیپ 2 -الدورا | ||
سرسیلندر پژو 206 تیپ 2 -پروا | ||
میل لنگ تیپ 2 - پروا | ||
میل سوپاپ پژو 206 تیپ 5 -پروا | ||
سوپاپ تیپ 2 - پروا | ||
سوپاپ دود و بنزین پژو 206 تیپ 2 -SPIKAL -MADE IN INDIA | ||
سوپاپ تیپ 5 - پروا | ||
سوپاپ دود و بنزین پژو 206 تیپ 5 -SPIKAL -MADE IN INDIA | ||
گیت سوپاپ تیپ 2 - پروا | ||
شاتون تیپ 2 - پروا | ||
مجموعه پیستون ،بوش و گژن پین پژو 206 تیپ3 (TU3 ) -کارتک سیستم -CARTECH | ||
مجموعه پیستون و گژن پین پژو 206 تیپ 5 (TU5 ) -کارتک سیستم -CARTECH | ||
استپر موتور پژو 206 تیپ 2 -SPIKAL MADE IN INDIA | ||
بلبرینگ کلاچ پژو 206 تیپ 2 -SPIKAL | ||
بلبرینگ کلاچ پژو 206 تیپ 5 -SPIKAL | ||
تسمه تایم پژو 206 تیپ 2 سایز 104X22 - تایوانی -SPIKAL | ||
تسمه تایم پژو 206 تیپ 5 سایز 134X25 - تایوانی -SPIKAL | ||
واشر سرسیلندر STD تیپ 2 - پروا | ||
واشر سرسیلندر تعمیر سوم تیپ 2 -پروا | ||
واشر سرسیلندر تعمیر اول تیپ 2 - پروا | ||
واشر سرسیلندر تعمیر دوم تیپ 2 -پروا | ||
سیبک فرمان چپ پژو206 ،207 ،SD ،رانا و زانتیا -AKS | ||
سیبک فرمان چپ -سامان | ||
سیبک فرمان راست - سامان | ||
سیبک فرمان راست پژو 206 ،207 ،SD ،رانا و زانتیا -AKS | ||
میل فرمان - سامان | ||
میل موجگیر -سامان | ||
سیبک فرمان چپ پژو 206 -امیرنیا | ||
سیبک فرمان راست پژو 206- امیر نیا | ||
سیبک مفصل فرمان پژو 206 -امیرنیا | ||
مفصل فرمان پژو 206 ،207 ،SD و رانا -AKS | ||
سیبک تعادل پژو 206 ،207 ،SD و رانا -AKS | ||
سیبک تعادل پژو 206 -امیرنیا | ||
طبق کامل چپ پژو 206 (مثلثی ) -امیرنیا | ||
طبق کامل راست پژو 206 (مثلثی ) -امیرنیا | ||
دسته موتور گردفلزی پژو 206 -امیرنیا | ||
دسته موتور گرد فلزی پژو 206 -AKS | ||
دسته موتور گرد کائوچویی پژو 206 -AKS | ||
دسته موتور دو سرپیچ پژو206 ،زانتیا،روغن دار ،طرح اصلی -امیرنیا | ||
دسته موتور دو سر پیچ پژو 206 تیپ 5 روغنی -AKS | ||
طبق ترمز چپ پژو 206 تیپ 2 -تلدا | ||
طبق ترمز راست پژو 206 تیپ 2 -تلدا | ||
کالیپر پژو 206 چپ با لنت -تلدا | ||
کالیپر پژو 206 راست با لنت -تلدا | ||
لوله تانکی پژو 206 -تلدا | ||
بازویی چرخ پژو 206 - SD -چپ -تلدا | ||
بازویی چرخ پژو 206 - SD -راست -تلدا | ||
میل ترشن بار پژو 206 تیپ 2 چپ -تلدا | ||
میل ترشن بار پژو 206 تیپ 2 راست -تلدا | ||
میل تعادل پژو 206 -تلدا | ||
هوزینگ ترموستات پژو 206 تیپ5 -پروا |
قیمت قطعات گیربکس پراید | ||
گیربکس کامل پراید - KPTCO | ||
گیربکس کامل پراید -سایپا یدک | ||
پیچ فنر گیربکس پراید | ||
پوسته گیربکس پراید -RT | ||
پوسته کلاچ پراید-RT | ||
شفت بلند گیربکس پراید -KOPARS | ||
شفت بلند گیربکس پراید -سایپایدک -SAIPA YADAK | ||
شفت بلند گیربکس پراید-IACE | ||
شفت کوتاه گیربکس پراید -سایپا یدک - SAIPA YADAK | ||
شفت کوتاه گیربکس پراید -KOPARS | ||
بلبرینگ ته شفت گیربکس پراید -6302-ناچی -NACHI | ||
بلبرینگ ته شفت گیربکس پراید -6202 -ناچی-NACHI | ||
بلبرینگ شفت دوم (کوتاه ) پراید -FAG | ||
بلبرینگ شفت کوتاه پراید-FAG | ||
شفت کوتاه گیربکس پراید -IACE | ||
خار شفت کوچک گیربکس پراید | ||
خار شفت متوسط گیربکس پراید | ||
خار شفت بزرگ گیربکس پراید | ||
دنده 1 گیربکس پراید -IACE | ||
دنده 1 گیربکس پراید -KOPARS | ||
دنده 2 گیربکس پراید -IACE | ||
دنده 2 گیربکس پراید -KOPARS | ||
دنده 3 گیربکس پراید -KOPARS | ||
دنده 3 گیربکس پراید -IACE | ||
دنده 4 گیربکس پراید -سایپا یدک -SAIPA YADAK | ||
دنده 4 گیربکس پراید -KOPARS | ||
دنده 4 گیربکس پراید -IACE | ||
دنده 5 گیربکس پراید -IACE | ||
دنده 5 گیربکس پراید -KOPARS | ||
دنده 5 ورودی گیربکس پراید -KOPARS | ||
دنده 5 ورودی گیربکس پراید --IACE | ||
فنر دنده عقب پراید | ||
پین دنده عقب پراید | ||
میل دنده عقب پراید | ||
دنده عقب گیربکس پراید-KOPARS | ||
دنده عقب گیربکس پراید -IACE | ||
ماهک 1و2 گیربکس پراید -فولادی | ||
ماهک 1و2 گیربکس پراید -چدنی | ||
ماهک 3و4 گیربکس پراید | ||
ماهک 5 و عقب گیربکس پراید | ||
فنر ماهک پراید | ||
پین ماهک پراید | ||
میل ماهک 1و2 پراید | ||
میل ماهک 3و4 پراید | ||
میل ماهک 5و عقب پراید | ||
محرک واسطه 3و4 گیربکس | ||
محرک واسطه 5و عقب گیربکس | ||
میل سماوری پراید | ||
اهرم واسطه (تقسیم دنده ) پراید -IACE | ||
اهرم واسطه (تقسیم دنده ) | ||
صفحه تقسیم دنده پراید | ||
دوشاخ کلاچ پراید | ||
پیچ دو شاخ کلاچ پراید | ||
اهرم دو شاخ کلاچ | ||
اهرم تعویض دنده (تی ) پراید | ||
اهرم دنده عقب پراید | ||
کشویی کامل 1و2 گیربکس پراید -KOPARS | ||
کشویی کامل 1و2 -IACE | ||
مغزی کشویی 1و2 -IACE | ||
مغزی کشویی 1و2 پراید -KOPARS | ||
پوسته کشویی 1و2 -IACE | ||
خار النگویی 1و2 | ||
خار موشکی 1و2 | ||
کشویی کامل 3و4 -IACE | ||
کشویی کامل 3و4 پراید -سایپایدک | ||
کشویی کامل 3و4 گیربکس پراید -KOPARS | ||
مغزی کشویی 3و4 -IACE | ||
مغزی کشویی 3و4 پراید -KOPARS | ||
پوسته کشویی 3و4 -IACE | ||
خار النگویی 3و4 | ||
خار موشکی 3و4 پراید | ||
کشویی کامل 5وعقب پراید -IACE | ||
کشویی کامل 5 و عقب گیربکس پراید -KOPARS | ||
مغزی کشویی 5 وعقب پراید -IACE | ||
مغزی کشویی5وعقب پراید -KOPARS | ||
پوسته کشویی 5و عقب پراید -IACE | ||
خارالنگویی 5وعقب پراید | ||
خار موشکی 5وعقب پراید | ||
دنده پینیون گیربکس پراید -KOPARS | ||
دنده پینیون گیربکس پراید پراید -IACE | ||
واشر تنظیم کوچک گیربکس پراید | ||
واشر تنظیم متوسط گیربکس پراید | ||
واشر تنظیم بزرگ گیربکس پراید | ||
ساچمه لوبیایی کوچک گیربکس پراید | ||
ساچمه لوبیایی بزرگ گیربکس پراید | ||
ساچمه فنری گیربکس پراید | ||
خار تقسم دنده گیربکس پراید | ||
آهنربای گیربکس پراید | ||
دنده برنجی کامل پراید -IACE | ||
دنده برنجی کامل پراید -SPM | ||
دنده برنجی 1 گیربکس پراید -IACE | ||
دنده برنجی 1 گیربکس پراید -SPM | ||
دنده برنجی 2 گیربکس پراید -IACE | ||
دنده برنجی 2 گیربکس پراید -SPM | ||
دنده برنجی 3و4 گیربکس پراید -IACE | ||
دنده برنجی 3و4 گیربکس پراید -SPM | ||
دنده برنجی 5 گیربکس پراید -IACE | ||
دنده برنجی 5 گیربکس پراید -SPM | ||
دیفرانسیل کامل مگنتی پراید -تبریز | ||
دیفرانسیل کامل پراید تبریز | ||
بلبرینگ هوزینگ پراید -ژاپن -KOYO | ||
دنده کیلومتر پراید | ||
دنده مگنتی دیفرانسیل پراید -SPM | ||
دنده دیشلی کامل پراید -KOPARS | ||
دنده دیشلی کامل پراید -KOART | ||
دنده دیشلی کامل پراید -SPM | ||
دنده دیشلی کامل پراید -تلدا | ||
دنده مخروطی دیشلی پراید -SPM | ||
دنده هرزگرد دیشلی پراید-SPM | ||
محور دیشلی پراید -SPM | ||
پین فنری دیشلی پراید | ||
واشر کوچک دیشلی پراید | ||
واشر بزرگ دیشلی پراید | ||
سوپاپ تخلیه هوا -گیربکس پراید | ||
بوش فاصله پرکن گیربکس پراید | ||
روغن برگردان گیربکس پراید |
قیمت قطعات پراید | ||
دیسک ترمز پراید-SPM | ||
دیسک ترمز پراید -خط تولید | ||
لنت ترمز جلو پراید -KOART | ||
لنت ترمز جلو پراید -آبی پارس -PARS | ||
لنت ترمز جلو پراید -سبز پارس -PARS | ||
لنت ترمز جلو پراید شرکتی -SECO | ||
لنت ترمز چرخ جلو پراید-پروا | ||
لنت ترمز عقب پراید -KOART | ||
لنت ترمز عقب پراید شرکتی -SECO | ||
لنت ترمز عقب پراید -پارس -PARS | ||
بوش کوتاه و بلند کالیپر پراید (با هم ) | ||
توپی جلو پراید (طرح قدیم ) -SPM | ||
توپی جلو پراید (طرح جدید) -SPM | ||
کاسه چرخ پراید (طرح قدیم ) -TOOS ALEM | ||
کاسه چرخ عقب پراید (طرح قدیم ) -SPM | ||
کاسه چرخ عقب پراید (طرح جدید ) -SPM | ||
کاسه چرخ پراید (طرح جدید) -TOOS ALEM | ||
کاسه چرخ عقب پراید ( ABS ) با برند SPM | ||
کاسه چرخ عقب ABS -HSTP | ||
کاسه چرخ عقب (طرح جدید ) -HSTP | ||
توپی عقب قدیم چپ پراید-SPM | ||
توپی عقب قدیم راست پراید- SPM | ||
توپی عقب جدید پراید- SPM | ||
توپی عقب ABS پراید - SPM | ||
سگدست چپ قدیم پراید-تلدا | ||
سگدست راست قدیم پراید - تلدا | ||
سگدست چپ ABS و(جدید ) پراید -تلدا | ||
سگدست راست ABS و(جدید ) پراید -تلدا | ||
جعبه فرمان پراید-سامان | ||
جعبه فرمان پراید-MBC | ||
سیبک فرمان پراید-امیرنیا | ||
سیبک فرمان پراید -سامان | ||
سیبک فرمان پراید -AKS | ||
میل فرمان (قرقره ) پراید-سامان | ||
مفصل فرمان پراید -AKS | ||
سیبک قرقری پراید -S4t | ||
سیبک مفصل فرمان پراید-امیر نیا | ||
میل فرمان (قرقره ) هیدرولیک پراید -سامان | ||
طبق (بوش معمولی ) پراید-سامان | ||
سیبک طبق بوش لاستیکی پراید -AKS | ||
سیبک طبق پراید (بوش لاستیکی )-S4t | ||
طبق پراید بوش لاستیکی -امیر نیا | ||
طبق پراید بوش فلزی -امیر نیا | ||
طبق (بوش فلزی ) پراید-سامان | ||
بوش طبق پراید قطر (30 ) POWER FULL BUMPER -با برند S4t | ||
سیبک طبق پراید (بوش فلزی POWERFULL BUMPER ) - برند S4t | ||
سیبک طبق پراید (بوش فلزی ) -S4t | ||
سیبک طبق بوش فلزی پراید -AKS | ||
میل لنگ پراید -الدورا -ELDORA | ||
بوش ته میل لنگ پراید | ||
میل لنگ پراید -پروا | ||
میل سوپاپ کاربراتوری پراید-پروا | ||
میل سوپاپ (کاربراتوری ) پراید -سایپایدک | ||
میل سوپاپ کاربراتوری پراید-خط تولید - MS | ||
میل سوپاپ انژکتوری ساژم پراید - پروا | ||
میل سوپاپ انژکتوری ساژم پراید - خط تولید -MS | ||
میل سوپاپ پراید (ساژم ) -سایپایدک | ||
میل سوپاپ انژکتوری زیمنس پراید -پروا | ||
خار میل سوپاپ پراید | ||
شاخص میل سوپاپ پراید | ||
میل سوپاپ انژکتوری زیمنس پراید - خط تولید -MS | ||
بست میل سوپاپ پراید | ||
دیسک و صفحه کلاچ و بلبرینگ پراید -هان اشمیت -HANN-SCHMIDT | ||
شاتون (با پیچ و مهره ) پراید -پروا | ||
سرسیلندر کاربراتوری پراید -الدورا -ELDORA - | ||
سرسیلندر کاربراتوری پراید -پروا | ||
سرسیلندر کاربراتوری (شرکتی ) پراید -تلدا | ||
سرسیلندر انژکتوری (شرکتی ) پراید -تلدا | ||
واشر سرسیلندر پراید -الرینگ | ||
واشر سرسیلندر پراید -شرکتی -سایپا یدک | ||
واشر سرسیلندر پراید -طرح IACE | ||
واشر سرسیلندر پراید -IACE | ||
سوپاپ دود و بنزین پراید-SPIKAL -MADE IN INDIA | ||
سوپاپ پراید -پروا | ||
خار سوپاپ پراید | ||
سوپاپ پراید -ساوه -STYN | ||
گیت سوپاپ -پروا | ||
گیت سوپاپ -ساوه-STYN | ||
میل انگشتی (میل فلوتی ) پراید -شرکتی | ||
انگشتی سوپاپ پراید (دود و بنزین ) | ||
پیچ انگشتی پراید -شرکتی | ||
تقسیم ترمز کاربراتوری پراید | ||
تقسیم ترمز انژکتوری پراید | ||
لاستیک سوپاپ -IACE | ||
دسته موتور 1 پراید -IACE/KOART | ||
دسته موتور 2 پراید -IACE/KOART | ||
دسته موتور 3 پراید -IACE/KOART | ||
توپی سرکمک پراید -IACE/KOART | ||
توپی سرکمک - امیرنیا |
آموزش تست خرابی واتر پمپ پراید
عمدتا باید موقعی به واتر پمپ ماشینتون شک کنید که آمپر یه نمه یه نمه خودش رو بالا میندازه و کم کم میره بالا و فن رو زود به زود به کار میندازه
اگه شکتون رو خواستین تو مرحله عمل ببرین باید برین سراغ کاپوت ; بزنین بالا و درب رادیات رو بازکنید
یه بنده خدارو هم بشونین پشت فرمون و بخواین ازش که گاز بده ... نیش گاز نه تخته !
اگه دیدین خوب مکش میکنه و آب رو جوری مکش میکنه که ناگهانی سطح آب رو خالی میکنه و ناگهانی میاره بالا سطح آب رو ; اینجاست که فرضیتون برای خرابیه واتر پمپ اشتباهه
ولی اگه مکش نامحسوس باشه باید عوض شه ... عمدتا پرایدایی که کارکردشون بالا باشه این مورد براشئن پیش میاد
چون تو کارکرد بالا فیبرشون ازبین میره و شل میشه و با تئجه به اینکه قیمت بالایی نداره راحت برین تعویض کنبد این قطعه رو
محافظ کامپیوتر رانا و 206 اکومکس
محافظ مطمئن کامپیوتر خودرو
قیمت بالا و دسترسی آسان به کامپیوتر خودرو یا همان ECU موجب شده تا سارقین خودروها تمایل بیشتری به ربودن این قطعه مهم ماشین داشته باشند ، سرقت این قطعه به جز خسارت مادی موجب ساعت ها و شاید روزها وقت تلف کردن برای صاحب خودرو می شود. چراکه 1- هیچ خودرویی بدون ECU روشن نخواهد شد 2 - هیچ ECU ی به سادگی قابل خرید از هر جایی نیست !
بر همین اساس به شما پیشنهاد می کنیم :
- از محافظ کامپیوتر خودرو استفاده کنید
- درب موتور را مجهر به قفل کاپوت کنید
- اتومبیل خود را برای مدت طولانی در محل غیر امن پارک نکنید.
محافظ کامپیوتر ارائه شده از مواد مرغوب ساخته شده و به سادگی روی خودروی شما نصب خواهد شد و از ساده باز شدن ECU جلوگیری می کند.
با توجه به قیمت مناسب این محصول نصب آن را به شما توصیه می کنیم
راهنمای نصب و نمونه ای از ECU منطبق با این محافظ در تصاویر قرار داده شده است
جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
امنیت و ایمنب بالا
بدنه زخیم
قفل کامپیوتری
3 کلید کامپیوتری
قابل نصب بر روی خودرو هایی که دارای ایربگ هستند
بدیهی است اینگونه قفل فرمان ها از سرقت ایربگ نیز جلوگیری می کند
دیگر جوشکاری را فراموش کنید چسب هل جایگزین مناسبی برای قطعاتی که به جوشکاری نیاز دارند می باشد
چسب همه کاره هل
چسب فولاد کاسه ای 7 گرم
مناسب برای چسباندن:
فلزات ، پلاستیک ، ABS ، PVC ، سنگ ، چوب ، سرامیک ، چینی و... با تحمل حرارتی 130 درجه سانتیگراد مناسب جهت ترمیم و چسباندن سیلندر و کارتلروغن اتومبیل ، لوله ، رادیاتور ، شوفاژ ، باک بنزین ، مبل ، آینه بغل و داخل اتومبیل ، تانکرهای فلزی و پلاستیکی حاوی آب ، اسید ، حلال و مواد شیمیایی
طرزمصرف :
ابتدا محل مورد نظر را با سمباده ساییده، با پارچه داخل جعبه تمیز و خشک نمایید. سپس چسب دوقلوی هل را بطور مساوی برداشته و با یک طرف کاردک 3 الی 6 دور بهم بزنید. چون چسب در عرض 2 دقیقه خشک می شود باید سریع عمل کنید. قطعه مورد نظر بعد از 3 الی 20 ساعت قابل استفاده می باشد.
چسب دوقلوی هل در عرض ۲ دقیقه خشک شده، همچون آهن دارای قابلیت تراش و رزوه خوری میشود. مناسب جهت چسباندن و ترمیم انواع مواد و جلوگیری از نشتی مایعات (با تحمل حرارتی ۱۳۰ درجه سانتیگراد و شوک حرارتی ۲۱۰ درجه سانتیگراد است.)
نکاتی که در مصرف چسب دو قلوی هل باید توجه شود:
۱. محل باید خشک، تمیز و عاری از هرگونه رنگ و چسب باشد.
۲. ترکیب از لحاظ حجمی و وزنی مساوی است. اگر به زمان بیشتری نیاز دارید و در موارد آب بندی یا گاز بندی از هاردنر کمتر استفاده کنید. جزء قرمز رنگ، هاردنر (خشک کن) محسوب میشود.
۳. دو جزء باید سریعاَ مخلوط و بلافاصله استفاده شود. (10ثانیه)
۴. تا زمان خشک شدن از تکان دادن قطعات خودداری شود.
۵. در مورد پلاستیک و نشتی، بهتر است بعد از ۲۴ ساعت تحت فشار قرار گیرد یا فلکه آب باز شود. در صورتی که عجله دارید، میتوانید محل مورد نظر را تا 70 درجه سانتیگراد، به مدت 20 دقیقه حرارت دهید. (مثلاَ با سشوار)
۶. فقط چسب هل میتواند هر نوع فلز را با تحمل باور نکردنی 60 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع به صور دائمی بچسباند.
۷. فقط چسب هل میتواند دو قطعه تسمه آهنی را طوری بچسباند که آهن خم شود ولی محل چسبیده، جدا نشود.
قلم خشگیر ماشین
برای ترمیم خراشهای کوچک
ساخت کشور تایوان
مطابق با رنگ خودروی شما
رنگ خودرو خود را به طریق زیر می توانید پیدا نمایید
1-میان درب راننده
2 - میان درب شاگرد
3 - کنار شماره موتور ماشين بر روي پلاک فلزي
4 - بر روي شيشه هاي عقب خودرو بر روي برگه کاغذي ( در خودرو هاي صفر )
محافظ کامپیوتر 405-سمند - پرشیا
قیمت بالا و دسترسی آسان به کامپیوتر خودرو یا همان ECU موجب شده تا سارقین خودروها تمایل بیشتری به ربودن این قطعه مهم ماشین داشته باشند ، سرقت این قطعه به جز خسارت مادی موجب ساعت ها و شاید روزها وقت تلف کردن برای صاحب خودرو می شود. چراکه 1- هیچ خودرویی بدون ECU روشن نخواهد شد 2 - هیچ ECU ی به سادگی قابل خرید از هر جایی نیست !
بر همین اساس به شما پیشنهاد می کنیم :
- از محافظ کامپیوتر خودرو استفاده کنید
- درب موتور را مجهر به قفل کاپوت کنید
- اتومبیل خود را برای مدت طولانی در محل غیر امن پارک نکنید.
محافظ کامپیوتر ارائه شده از مواد مرغوب ساخته شده و به سادگی روی خودروی شما نصب خواهد شد و از ساده باز شدن ECU جلوگیری می کند.
با توجه به قیمت مناسب این محصول نصب آن را به شما توصیه می کنیم
راهنمای نصب و نمونه ای از ECU منطبق با این محافظ در تصاویر قرار داده شده است
جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
موتور شوی Flush
مایع شستشوی موتور قبل از تعویض روغن
• پاك كننده رسوبات و آلودگي هاي داخل موتور در پنج دقيقه
• برطرف كننده چسبندگي اجزاي موتور مانند دريچه ها، سوپاپ ها و رينگ پيستون
• مانع تجمع رسوب در بدنه داخلي موتور
• تسهيل كننده عملکرد روغن بازسازی کننده موتور در كمك به افزایش عمر موتور اتومبيل
دستور مصرف:
1) قبل از تعويض روغن موتور اتومبيل، مايع شوينده داخل موتور را به مخزن روغن وسيله نقليه خود اضافه نماييد و بگذاريد تا اتومبيل به مدت پنج دقيقه كار كند.
2) سپس موتور را خاموش كنيد و روغن موتور خودروي خود را تخليه كنيد تا آلودگي ها و رسوبات ته نشين شده همراه با روغن موتور موجود در خودرو، از آن خارج شوند.
3) پس از آن فيلتر روغن خودرو را تعويض كرده، روغن موتور جديد را به مخزن آن بيافزاييد.
توجه!
- شوينده داخل موتور را دور از حرارت، آتش و نور مستقيم خورشيد نگهداري كنيد!
- اين ماده اگر بلعيده شود، مضر و مرگبار است. در صورت بلع، آن را به سرعت از راه حلق خارج كرده، به پزشك مراجعه كنيد!
- شوينده داخل موتور را دور از دسترس كودكان و حيوانات قرار دهيد!
- در صورت تماس اين محصول با چشم ها، آن ها را با آب تميز شستشو دهيد و به پزشك مراجعه نماييد!
- در صورت تماس موتور شوي با دست ها، آنها را با آب و صابون بشوييد!
- در صورت تماس موتورشوي با الياف پارچه اي، پارچه را با مواد پاك كننده و آب بشوييد!
ضد یخ 4 لیتری کاسپین
ضدیخ و ضد جوش کاسپین
- با نقطه انجماد 37- درجه سانتیگراد
- با خواص ضد یخ، ضد جوش، ضد زنگ، ضد کف، ضد خورندگی
- مطابق با استاندارد ملی 338
جهت خرید همین حالا تماس بگیرید 20 درصد تخفیف
فقط تا اخر اذرماه
هنگامی که یک موتور سرد را روشن می کنند با راندمان حداکثرش کار نمی کند این پدیده به علت
تقطیر شدن سوخت روی دیواره سیلندر تبادل حرارت زیاد اتاق احتراق و ویسگوزیته زیاد روغن
است برای کم کردن این تاخیر حرارتی یک دستگاه تنظیم حرارتی در دستگاه سرد کننده قرار داده
می شود این دماسنج که بین مجرای خروجی اب از موتور و رادیاتور وجود دارد در مدتی که موتور
گرم می شود مانع از جریان مایع سرد کننده از موتور به رادیاتور می شود در این مدت مایع به
وسیله پمپ فقط داخل موتور می گردد
یک دستگاه تنظیم حرارتی مجهز به دریچه ای است که در زیر قسمت زیر ان شامل قطعات فلزی
است که در ان ماده فراری مثل اتر پرشده است که به محض گرم شدن در اثر انبساط دریچه را باز
می کند و سبب جریان یافتن اب می شود در موقع کار با سرعت زیاد جریان مایع در دستگاه سرد
کننده ممکن است سبب ارتعاش دستگاه تنظیم حرارتی شود که موجب کم شدن عمل ان می شود
دستگاه تنظیم حرارتی یک حذف کننده ارتعاش دارد که به شکل قطعه کلاهی شکل در قسمت
پایین دریچه واقع است محدود بودن جریان بین قطعات فلزی و انتهای دریچه لازمه اش وجود حذف
ارتعاش است حتی زمانی که دستگاه تنظیم گفته شده کاملا باز شد باز هم مقداری از اب جاری در
موتور بدون ورود در رادیاتور به وسیله پمپ دوباره به موتور بر می گردد اگر همه اب از رادیاتور عبور
کند تبادل حرارت انجام خواهد شد
بنابراین هنگامی که برای راندمان خوب احتیاج باشد مثلا در موتورهای با نسبت تراکم خیلی بالا که
باید حرارت را خوب حذف کرد تا از احتراق خودبه خود جلوگیری شود موتور و دستگاه تنظیم حرارت
طوری طرح می شوند که همه اب ضمن گردش از قسمت های مختلف از جدیدترین ترموستات
دارای یک گوی از جنس پلاستیک سخت است که می تواند معایب دستگاه های قبلی را برطرف
می کند
-تعمير ونگهداري استارت پرايد
۱-پياده كردن استارت از روي موتور
۱-سر باتري منفي را از باتر جدا كنيد
۲-برق مثبت را از روي اتوماتيك استارت باز كنيد.
۳-پايه استارت را باز كنيد
۴-دو پيچ استارت را از موتور باز كنيد
۲-تفكيك قطعات استارت
۱-اتوماتيك استارت را از روي استارت باز كنيد
۲-پيچ هاي در پوش هاي عقب و جلو را باز كنيد.
۳-در پوش عقب را از بدنه جدا كنيد
بهتر است علامتي روي در پوش عقب با بدنه بزنيد تا هنگام نصب موقعيت آن با صفحه نگهدارنده زغالها تغيير نكند
۴- صفحه نگهدارنده زغالها را در آوريد
۵-دو شاخه اتوماتيك را در آوريد
۶-در پوش جلو را در آوريد
۷-دنده استارت و واشرهاي آن را از محل خارج كنيد
۸-آرميچر و واشرهاي پشت آن را از محل خارج كنيد
۹-واشر تنظيم درگيري دنده استارت را برداريد
۱۰-بدنه استارت را روي ميز قرار دهيد
عيب يابي در قطعات استارت
۱-بازرسي آرميچر
۱-آزمايش اتصال بدنه
۲-گرد نبودن گلكتور
۲-آزمايش اتصال كوتاه آرميچر
در صورتيكه سيم آرميچر اتصال كوتاه داشته باشد قدرت استارت كاهش يافته و آرميچر گرم ميشود.
وهمچنين فاصله عايق ها را بساييد تا فاصله عايق با كلكتور به اندازه مطلوب برسد.
۳-آزمايش بالشتكها و پايه زغالها
۱-ازمايش اتصال بدنه نبودن بالشتكها
۲-اندازه طول زغالها
۳-اندازه گيري نيروي فنر پشت زغالها
۴-كنترل عايق بودن بين پايه زغالها و زغالها
۴-بازرسي بوش در پوش جلو
ساييدگي بوش و لقي آن را با ميله آرميچر كنترل كنيد در صورت لقي زياد بوش را تعويض كنيد.
۵-آزمايش اتوماتيك استارت
۶-كنترل عملكرد اتوماتيك استارت
قبل از سوار كردن استارت روي موتور لازم است آزمايش زير انجام شود
بست روي ترمينال Mرا قطع و برق باتري را به بدنه و S اتوماتيك وصل ميكنيم
در اين حال بايد دو شاخه دنده استارت را حركت دهد.
حال برق باطري را بهB و بدنه وصل ميكنيم و با سيم ديگري برق مثبت به Sدر اين حالت بايد دنده
استارت با سرعت زياد بچرخد و در جهت مخالف حركت فلايويل حركت داشته باشد. چنانچه دور معكوس
است به نصب ذغالها توجه كنيدكه برق آنها وارونه نباشد.
7-تنظيم پيشروي دنده استارت
برق باتري را به S اتوماتيك بدهيد و پيشروي دنده استارت اندازه گيري كنيد چنانچه فاصله مطلوب نباشد
تعداد واشرها فاصله پشت اتوماتيك با در پوش را تغيير دهيد.
قیمت اتوماتیک استارت
اتوماتيك استارت
بوبيني است كه داراي دو سيم پيچ كشنده و نگهدارنده بوده و وظيفه دارد :
۱- برق استارت را وصل كند
۲- دنده استارت را جلو برده و با فلايويل درگير كند.
نکته دیگری که در ارتباط با نیازهای راه اندازی موتو ر شایان توجه است دمای راه اندازی است
میتوان دریافت که با کاهش دما گشتاور استارت نیز کاهش می یابد اما گشتاور لازم برای موتور
گردانی با حداقل دور افزایش می یابد
دمای حد راه اندازی برای اتومبیلهای سواری از 18 – تا 25- درجه سانیگراد و برای کامیونها و اتوبوسها
از 15- تا 20- درجه سانتیگراد تغییر می کند سازندگان استارت غالبا 20+ تا 20- درجه سانتیگراد را
ذکر می کنند
سیستم سوخت رسانی انژکتور (Fuel Injection System)
پیش از بررسی سیستم سوخت رسانی انژکتور (Fuel Injection System)، باید دید که چه مشکلاتی باعث شد تا سیستم انژکتور، جایگزین سیستم سوخت رسانی کاربراتور (Fuel Carburetor System) شود. یکی از بزرگترین معایب سیستم کاربراتور وابستگی آن به محیط بود. به طوری که در مناطق با آب و هوای متفاوت این سامانه ممکن است از حالت تنظیم خارج شده و به خوبی کار نکند. در واقع باید گفت که کاربراتور پس از تنظیم تا زمانی که در آب و هوای مشخصی قرار دارد به خوبی کار خود را انجام می دهد. اما با تغییر شرایط آب و هوایی به دلیل به هم خوردن تنظیمات اولیه کاربراتور با مشکل روبرو می شود. در انواع کاربراتورها سیستم پاشش سوخت به صورت قطره ای با قطرات نسبتاً درشت است و این موضوع باعث می شود تا احتراق سوخت در داخل سیلندرها به خوبی انجام نشود، از طرف دیگر به علت عدم احتراق درست و کامل، موتور نمی تواند به اندازه کافی قدرت تولید کند، ازاین رو میزان بسیار زیادی از انرژی حرارتی سوخت تلف می شود. وجود چنین حالتی در سیستم موتور باعث ایجاد کوبش و کاهش عمر قطعات آن می شود. به علاوه خواهید دید که میزان آلایندگی خودرو نیز در پی این مشکل افزایش پیدا می یابد. براساس نتایج محققان صنعت خودرو آلایندگی ماشین های مجهز به سیستم سوخت رسانی کاربراتور به مراتب بیش تر از آلایندگی خودروهای مجهز به سیستم سوخت رسانی انژکتور است. یکی دیگر از مشکلات بزرگ کاربراتور مصرف سوخت بالای آن است. در این سامانه به علت عدم پاشش یکنواخت و نیز درشت بودن قطر قطرات بنزین، احتراق به طور کامل انجام نمی شود ازاین رو بنزین بیهوده می سوزد و مصرف سوخت بالا می رود. تا اینجا مشکلات و معایب سیستم سوخت رسانی کاربراتور به اختصار بررسی شد. در ادامه به بررسی سیستم سوخت رسانی انژکتور و چگونگی عملکرد آن می پردازیم.
1car همان طورکه در شکل بالا مشاهده می نمایید این قطعه سوپاپ نام دارد که مهم ترین جزء سیستم سوخت رسانی انژکتور به شمار می رود. در حقیقت سیستم سوخت رسانی انژکتور، چیزی جز یک سوپاپ که به صورت الکترونیکی کنترل می شود نیست. این سوپاپ می تواند چند بار در ثانیه باز و بسته شود و به کمک پمپ سوخت، بنزین را با فشار به محفظه احتراق برساند. بدین صورت که هنگام تزریق سوخت یک آهنربای الکتریکی، میله ای را حرکت می دهد و سوپاپ انژکتور باز می شود. با این عمل سوخت با فشار از نازل سوپاپ به شکل قطرات بسیار ریز به داخل سیلندرها پاشیده می شود. نازل طوری طراحی شده است که سوخت را به طور کامل پودر می کند و تا جایی که ممکن باشد آن را به ذرات بسیار ریزی درمی آورد. این روش باعث می شود تا احتراق سوخت به طور کامل انجام شود و آلایندگی خودرو نیز کاهش یابد.
حجم سوختی که به موتور می رسد به زمان باز بودن سوپاپ انژکتور بستگی دارد. به زمان باز بودن سوپاپ انژکتور، پهنای تپش می گویند که توسط ECU کنترل می شود. سوپاپ انژکتورها معمولاً به لوله های ورودی متصل هستند به طوری که سوخت را به طور مستقیم به سوپاپ ورودی تزریق می کنند، به لوله ای که سوخت را با فشار به سوپاپ انژکتورها می رساند ریل سوخت می گویند.
سوخت از طریق ریل سوخت جریان می یابد و بین تمام انژکتورها توزیع می شود، انژکتورها در ریل سوخت قرار گرفته اند و در انتهای آن نیز رگولاتور فشار قرار دارد. ابعاد ریل سوخت رسانی جهت جلوگیری از نوسانات فشار در حین عملکرد انژکتورها می تواند در اندازه های مختلف انتخاب شود. با امکان تغییر ابعاد ریل سوخت از تغییر مقدار سوخت در حال تزریق از طریق انژکتورها و نیز سرعت موتور جلوگیری می کند. بسته به نوع طراحی موتور ریل از جنس های مختلفی نظیر فولاد، آلومینیوم، و پلاستیک ساخته شود. در برخی مدل ها سوپاپ تست نیز جهت هواگیری و سرویس در نظر گرفته شده است.
فشار پاشش سوخت دقیقاً با توجه به مدت زمان پاشش سوخت مشخص می شود. ازاین رو، اختلاف بین فشار سوخت در ریل و فشار سوخت در مانیفولد ورودی باید ثابت باشد. به همین دلیل باید وسیله ای را در ریل قرار داد که بتواند نسبت به تغییرات فشار حساس باشد. این وسیله رگولاتور نام دارد که در انتهای ریل قرار داده شده است تا از به وجود آمدن نوسان در جریان سوخت جلوگیری کند. گفتنی است رگولاتور، فشار بنزین برگشتی به باک را جهت ثابت نگه داشتن افت فشار در انژکتورها تنظیم می کند.
اولین و مهم ترین برتری سیستم انژکتور نسبت به سیستم کاربراتور، کاهش مصرف سوخت آن است. دومین مزیت این سیستم، افزایش عمر موتور به دلیل افزایش عمر قطعات مکانیکی آن بوده و اساس عملکرد همه اجزاء سیستم انژکتور، برقی و الکترونیکی است و کم تر در آن از اجزاء مکانیکی استفاده می شود. سومین مزیت، کاهش ارتفاع موتور و افزایش فضا به دلیل حذف کاربراتور است. در این حالت ارتفاع کاپوت نیز کمتر شده است و در نتیجه دست طراحان را در طراحی خودرو باز گذاشته است. چهارمین مزیت که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است بالا رفتن قدرت شتاب گیری خودروست، زیرا در این سیستم سوخت به صورت اتمیزه در پشت سوپاپ آماده می شود. بنابراین از خودسوزی و احتراق پیش از موعد جلوگیری می شود و موتور به خوبی کار می کند. این روش قابلیت استارت بهتری در هوای سرد دارد، زیرا تزریق سوخت با توجه به درجه حرارت موتور صورت می گیرد، ازاین رو رانندگان هرگز نگران روزهای سرد سال نخواهند بود. میزان خام سوزی سوخت در این سیستم بسیار پایین است زیرا میزان سوخت با توجه به شرایط موتور اندازه گیری و تزریق می شود، در حقیقت سوخت به درستی تزریق می شود و بهینه می سوزد و در نتیجه موتور نیز بهتر کار می کند. با داشتن این مزایا نسبت به سیستم های کاربراتور، سیستم های انژکتور به سرعت رشد کردند و امروزه بسیاری از خودروها مجهز به این سامانه هستند. اساسی ترین تفاوت انژکتور با کاربراتور مکانیسم سوخت رسانی آن و ارتباط منطقی با سایر اجزاء و وجود حس گرهایی جهت ارسال اطلاعات به سیستم ECU می باشد.
آیا می دانید : علت تشکیل رسوبات در سیستم سوخت رسانی چیست؟
1) پسمانده سوخت
2)تنظیم نبودن و عیوب مکانیکی موتور
3) احتراق ناقص
4) فیلتر هوا ی نا مناسب
5) وجود نا خالصی ها و یا افزودنی ها به مواد سوختی
6) شرایط محیطی
آیا می دانید : تجمع رسوبات حاصل از سوخت و افزودنی های غیر استاندارد در قطعات درون موتور چه اختلالی ایجاد مینماید.
1- میزان سطح موثر پاشش سوزنها ی انژکتور در محفظه احتراق کاهش می یابد.
2- انتقال حرارت از محفظه احتراق و قطعات به درستی صورت نمی گیرد.
3- در ارسال اطلاعات سنسور ها اختلال ایجاد می نماید.
4- از بسته شدن کامل سوپاپها جلوگیری می نماید.
5- به ضعف و عملکرد مبدل کاتالیزوری کمک شایانی می نماید.
6- موتور بد روشن می شود و نا آرام کار می کند.
7- قدرت جرقه شمع ها را کاسته و نسبت تراکم را تغییر می دهد.
8- قدرت و شتاب خودرو کاهش یافته و آلایندگی های خروجی اگزوز افزایش می یابد.
9- مصرف سوخت افزایش یافته و محیطی سمی برای رانندگان و هموطنان در محیط شهری و ترافیک ایجاد می نماید.
10- عمر مفید قطعات کاهش یافته و باعث سایش بیش از حد قطعات می شود.
خودروهای که براثر کارکرد و مصرف بی مورد مواد افزودنی غیر مجاز دارای مصرف سوخت بالا ، آلایندگی زیاد ،استارت بد ، کاهش قدرت و خفه کردن هستند می تواند با استفاده از سرویس شستشوی انژکتور BG میتوانند اثرات زیر را حس نمایند:
-(کاهش گازهای آلاینده خروجی از اگزوزحدود 70%)
-(کاهش مصرف سوخت حدود 27 % )
-(افزایش قدرت موتور و شتاب خودرو حدود 45 % )
-(افزایش عمر مفید قطعات و آرام و بی صدا کار کردن موتور)
قابلیت کاربردی : برای کلیه خودرو های داخلی و خارجی ، کاربراتوری و انژکتوری با سوخت CNG و LPG
مواد مورد مصرف :
1- محلول BG 210 (مادّه شستشوی ریل سوخت )
2- محلول BG 206 (مادّه شستشوی ریل هوا)
3- محلول K 44 کد :208 BG (محلول بردارنده رسوبات سیستم سوخت رسانی از باک تا اگزوز)
با سلام خدمت كليه مشتريان گرامي
پخش امير عرضه مستقيم كليه فيلتر هوا.روغن .كابين را در دستور كار خود قرار داده و آماده تحويل در محل ميباشد
پخش و عرضه انواع ضد يخ ساخت شركت كلاسيك با قيمت زير ۶۰۰۰ هزار تومان و تحويل درب محل
پخش و عرضه ضديخ فوكس.آترود.بهران.كانادا.ايساكو
مایع داخل موتور شور
مکمل داخل موتور شور: قبل از تعوض روغن موتور در پنج دقیقه
- مایع داخل موتور شور :
- 443 میل
توضیحات محصول
مایع موتورشوی G-7128
ویژگی های محصول:
با اتخاذ فرمولی حرفه ای،این محصول از روغن تصفیه شده حلالی استفاده میکند که باعث جلوگیری از ته نشین شدن
صمغ،پوسته،رسوبات کربن و دیگر ته نشین ها در موتور میشود و به طور موثری مسیر عبور روغن را آزاد
میسازد.
از این رو میتواند باعث بهبود روغن کاری،کاهش اصطکاک،بازیابی قابلیت ارتجاعی واشرها و پولک لاستیکی
شود.همچنین باعث تقویت عملکرد آب بندی،کاهش مصرف روغن و افزایش عمر و دوام موتور و روغن موتور می
گردد.
این محصول در هنگام استفاده آسیبی به سیلندرها و پیستون ها همانند مبدل کاتالیستی وارد نمیکند.از دیگر خواص این
محصول بسته نشدن لوله روغن و تلمبه روغن است و کارکرد طبیعی همگی اجزا در موتور را تضمین میکند.
طریقه مصرف:
ماشین را روشن کنید و اجازه دهید تا به دمای نرمال برسد.سپس موتور را خاموش کنید و محصول را به
محل اتصال میل لنگ اضافه کنید.
موتور را با دور آرام به مدت .. تا .. دقیقه به حرکت در آورید تا موتور قبلی تخلیه شود.
فیلتر را تعویض کنید و روغن موتور جدید را اضافه کنید.
از این محصول برای هر .. کیلومتر استفاده کنید.
واکس کریستال (شیر پلیش)
کریستال واکس(شیرپلیش)
- کریستال واکس :
- 500 میلی
توضیحات محصول
شیر پولیش G-1203
ویژگی های محصول:
این محصول دارای آخرین تکنیک و رزین منحصر به فردی با کیفیت فوق العاده بالاست که قابلیت محافظت قوی از
کریستال امولسیون موم را داراست.
محصول ذکر شده دارای پلیمری خاص است که قادر به ضد عفونی کردن اجزا و نفوذ به ریز دانه های رنگ میباشد
از این رو انتخابی مناسب جهت ترمیم لایه های آسیب دیده لاک الکل و احیای شفافیت سطوح رنگ است.هم چنین
دارای سیلر لاک مخصوصی نیز میباشد که باعث جلوگیری از فرسودگی سطوح رنگ، تغییر رنگ، کدر شدن و
خوردگی آن در مقابل اشعه یووی و باران های اسیدی میشود.
این محصول دارای کاربردی آسان است که میتوانید در یک مرتبه استفاده به تمیزی پرداخت و محافظت تواما دست
یابید.به طور معمول میتوان از آن بر روی سطح رنگ خودرو و موتور سیکلت نیز استفاده نمود.
دستور
1- تمیزی سطح رنگ خودرو در زیر گوشه ها و روزنه ها به جهت خشک و خنک نمودن بدنه خودرو
2- این محصول به طور مساوی و نازک به وسیله اسفنج روی سطح رنگ خودرو به کار برده میشود.
3- جهت استفاده، سطح رنگ خودرو را به وسیله پارچه ای نرم، خشک وپاک نمایید.
4- در کتابچه راهنمای کاربر روش نازک و حتی متدهای دیگر یافت میشود.برای به دست آوردن بهترین اثر پرداخت
پس از خشک شدن بدنه، به طور کامل آن را پاک کنید.
*موم باقی مانده درون گوشه ها و روزنه ها را با مسواکی کوچک پاک کنید.
برای به پایان رساندن یک عملیات حدود .. دقیقه زمان لازم است.
اسپری پنچری
توضیحات محصول
اسپری پنچری G-1116B
گت سان نماینده تعمیرات اضطراری تایر میباشد و برای ترکیدگی های ناگهانی تایر مناسب است.
با استفاده از این محصول میتوانید با آسودگی،ایمنی و سرعت رانندگی کنید و دیگر نیازی به تعویض تایر نداشته
باشید.
گت سان فقط برای تایرهای بدون تیوب مناسب میباشد.
نکته مهم
با حداکثر سرعت .. کیلومتر در ساعت رانندگی کنید.از این محصول نمیتوان برای سوراخ های بزرگ و v
جانبی استفاده کرد.همچنین استفاده از آن برای رینگ مجاز نمی باشد.
از ویژگی های منحصر به فرد این محصول، توانایی باد کردن خودکار آن است که موجب صرفه جویی در
زمان و انرژی میشود.
این محصول برای تمامی ماشین ها مناسب است.
آن را در صندوق عقب ماشین نگه دارید.
تایر میبایست فورا با سرعت .. تا .. کیلومتربه حرکت در بیاید.به این منظور که محصول به طور
مساوی در تایر توزیع شود و همچنین فشار باد به تدریج منتشر و آزاد شود.با توجه به کتابچه راهنمای تنظیم
فشار تایر، برای جایگزینی و تعمیر اقدام کنید.
راهنمای مصرف
سوراخ سطح خارجی بدنه تایر را به سمت پایین قرار دهید.پیش از مصرف آن را تکان دهید.
دهانه ورود هوا را تمیز کنید.بهترین حالت استفاده بین . تا .. نقطه است.مطمئن شوید لوله رابط به
صورت مقاوم و سفت قرار بگیرد.
دستگاه مخزن هوا را به صورت عمودی قرار دهید و با دست دیگر کلید روشن را به صورت .. درجه
قرار دهید.تعمیر کننده اضطراری شروع به باد کردن خودکار میکند.پس از پر شدن در صورت سرریز
شدن سریعا آن را با آب بشویید.اگر احتیاج به متوقف کردن عملیات باد کردن تایر هنگام استفاده داشتید،ابتدا
دکمه خاموش را به صورت .. درجه قرار دهید و سپس رابط را جدا کنید
دستمال مرطوب نانو Nano wipes
دستمال مرطوب نانو Nano wipesبا خاصیت آب گریز سطوح صاف نظیر شیشه استیل باماندگاری یک ساله ساخت آلمان
توضیحات محصول
مزایای استفاده از دستمال مرطوب نانو :
- آب گریز نمودن وایجاد دیدی شفاف در شیشه جلو اتومبیل، پنجره ها،چراغ های جلوو آینه ها
- ماندگاری یک سال با ضمانت نامه گروه بازرگانی نانو ایرانیان
- ایمنی رانندگی پیشرفته توسط بهبوددیددرروز و شب
- تمیز کردن آسان وحذف از حشرات، سطوح مهر و موم شده
- تست شده و تایید شده توسطTÜV
مایع داخل موتور شور
مکمل داخل موتور شور: قبل از تعوض روغن موتور در پنج دقیقه
- مایع داخل موتور شور :
- 443 میل
توضیحات محصول
مایع موتورشوی G-7128
ویژگی های محصول:
با اتخاذ فرمولی حرفه ای،این محصول از روغن تصفیه شده حلالی استفاده میکند که باعث جلوگیری از ته نشین شدن
صمغ،پوسته،رسوبات کربن و دیگر ته نشین ها در موتور میشود و به طور موثری مسیر عبور روغن را آزاد
میسازد.
از این رو میتواند باعث بهبود روغن کاری،کاهش اصطکاک،بازیابی قابلیت ارتجاعی واشرها و پولک لاستیکی
شود.همچنین باعث تقویت عملکرد آب بندی،کاهش مصرف روغن و افزایش عمر و دوام موتور و روغن موتور می
گردد.
این محصول در هنگام استفاده آسیبی به سیلندرها و پیستون ها همانند مبدل کاتالیستی وارد نمیکند.از دیگر خواص این
محصول بسته نشدن لوله روغن و تلمبه روغن است و کارکرد طبیعی همگی اجزا در موتور را تضمین میکند.
طریقه مصرف:
ماشین را روشن کنید و اجازه دهید تا به دمای نرمال برسد.سپس موتور را خاموش کنید و محصول را به
محل اتصال میل لنگ اضافه کنید.
موتور را با دور آرام به مدت .. تا .. دقیقه به حرکت در آورید تا موتور قبلی تخلیه شود.
فیلتر را تعویض کنید و روغن موتور جدید را اضافه کنید.
از این محصول برای هر .. کیلومتر استفاده کنید.
پولیش اتومبیل نرم (سفید) جلاسنج
پولیش اتومبیل نرم (سفید)
پولیش اتومبیل نرم (سفید) جلاسنج یک پولیش خالص و بدون سیلیکون میباشد که جهت پرداخت کردن و براق کردن سطح رنگ بدنه خودرو مورد استفاده قرار میگیرد، پولیش اتومبیل نرم جلاسنج همچنین جهت رفع خراشها و خطوط سطحی رنگ اتومبیل و ماتی رنگ و همچنین ترمیم بخشهای آسیب دیده رنگ مورد استفاده قرار میگیرد. از پولیش اتومبیل نرم جلاسنج نیز میتوان جهت رفع رنگهای بجا مانده که بر اثر برخورد با خودروهای دیگر ایجاد گردیده است استفاده نمود و همچنین جهت پاک کردن لکه های قیر در قسمت های اطراف گلگیر و رکاب میتوان از این پولیش استفاده نمود.
پولیش اتومبیل نرم جلاسنج با دانه بندی مناسب خود میتواند به عنوان پولیش نهایی پس از استفاده از پولیش زبر و یا پوستاب مورد استفاده قرار گیرد.
این پولیش دارای چربی کنترل شده میباشد و پس از استفاده فیلم محافظی را ایجاد میکند که از سطح رنگ خودرو در مقابل اشعه خورشید محافظت کرده در حالی که هیچ چربی از خود باقی نمیگذارد.
از این پولیش میتوان هم به صورت دستی و هم به صورت ماشینی توسط دستگاه پولیشر استفاده نمود که استفاده با دستگاه پولیشر به افراد نا وارد توصیه نمیشود زیرا کوچکترین اشتباه باعث آسیب رسیدن جدی به رنگ خودرو میشود.
پولیش اتومبیل زبر (قرمز)
پولیش اتومبیل زبر (قرمز) جلاسنج یک پولیش خالص میباشد که جهت پرداخت کاری خشن و عمیق رنگ اتومبیل مورد استفاده قرار میگیرد، این پولیش با خاصیت پرداخت بالا معمولا پس از نقاشی اتومبیل در جهت رفع شره ها و حباب های ایجاد شده کاربرد دارد. از این پولیش همچنین میتوانید به منظور رفع خراش های عمیق ایجاد شده روی رنگ استفاده نمایید.
پولیش اتومبیل زبر به دلیل خاصیت پرداخت کاری بالا پس از استفاده سطح رنگ را مات و زبر خواهد کرد که پس از آن میبایست توسط پولیش نرم و یا پولیش واکس جلاسنج سطح را براق نمایید تا عمل پولیشکاری تکمیل گردد.
پولیش زبر جلاسنج با رنگ قرمز اخرایی عرضه میگردد و در مصارف صنعتی مختلف مانند قالبسازی، مدلسازی و... نیز کاربرد دارد.