تعمیر پراید
تعمیر پراید سنسور اکسیژن سنسور میل بادامک بوش دنده دو شاخ کلاج جلو پنجره بوش کلاچ دیاگ صافی بنزین لنت ترمز استارت سوئیچ استارت
نگارش در تاريخ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:, توسط دوست

اگر ماشین شما روغن می دهد اما مشخص نیست روغن موتور است یا نه بعد از سیاه شدن روغن موتور

منطور بعد از مصرف 5000 تا از روغن

روغن نشتی را با روغن موتور مقایسه کنید

چون روغن ترمز و روغن گیربکس معمولا تمیز و شفاف می باشد

البته اگر خیلی اشنا به روغن باشید

می توانید از بوی روغن تشخیص دهید که روغن موتور است یا جای دیگه

 

نگارش در تاريخ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:, توسط دوست

اگر می خواهید پژو 206 تهیه نمایید

مدل 92 و 93 را به دلیل چینی بودن قطعات تهیه نکنید

و مدل 91 و ماقبل را تهیه نمایید

و اگر دنبال ماشین نو می باشید ماشین ال 90 به شما پیشنهاد می شود چون همچنان قطعات استفاده شده اصلی می باشد

نگارش در تاريخ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:, توسط دوست

اگر دنبال یک لاستیک خوب با پایداری مناسب و خط ترمز کم می باشید

و دنبال قیمت مناسب هستید لاستیک کومهو کره را تهیه کنیید

نگارش در تاريخ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:, توسط دوست

اگر ترمز شما ضعیف شده است

اما لنت شما هنوز تمام نشده دو دل نشوید حتما لنت را عوض کنید

چون احتمال دارد به دلیل گرمای زیاد خاصیت خود را از دست داده باشد

و خوب ترمز نگیرد نیم متر خط ترمز کمتر هم کم تاثیر زیاد در رانندگی دارد

 

نگارش در تاريخ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:, توسط دوست

دوستان من سنسور اکسیژن بوش اصلی روی ماشین نصب کردم و مصرف ان از 8 تا به 6 تا در جاده تغییر کرد

اگر سنسور اکسیژن شما خراب است یا مدت زمان زیادی است تعویض نکردید

حتما سنسور بوش اصلی را خرید کنید

نگارش در تاريخ چهار شنبه 13 فروردين 1393برچسب:, توسط دوست


قبل از خرید خودروی دست دوم باید به نكات مهمی توجه كرد كه این نكات را می توانید در این گزارش بخوانید.

خرید اتومبیل دست دوم یکی از بزرگترین ریسک هایی است که ممکن است هر کس در زندگی مرتکب شود خریداران تازه کارمعمولا شیفته وضع ظاهری خودرو می شوند و البته مکافات این زودباوری را نیز پس خواهند داد . موارد زیر به شما در خرید اتومبیل دست دوم کمک میکند:

1)به خوردگی و زنگ زدگی بدنه ماشین توجه کنید راه تشخیص آن حرکت دادن آهن ربا روی بدنه ماشین است .اگر آهن ربا به قسمت وسیعی از بدنه نچسبد نشانگر آن است که این قسمت به خاطر تصادف از بین رفته و با بتونه پر شده است اگر قسمتهایی از بین رفته زیاد باشد ازخریدن ماشین صرف نظر کنید.

2)به همه جای ماشین به صورت عمودی فشار زیادی وارد کنید در حالت طبیعی باید ماشین به شکل اولیه خویش بازگردد اما اگر ماشین شروع به لرزیدن کرد نشانگر آن است که سیستم تعلیق اتومبیل نیاز به تعمیر دارد.

3)درها و پنجره ها و در کاپوت و صندوق عقب را چک کنید و ببینید که به راحتی باز و بسته میشوند و کلیدها راحت در قفل ها می چرخند.

4)پارگی صندلی ها را بررسی کنید و کفی ماشین را کنار بزنید اگر قسمتی از کف ماشین زنگ زده باشد این به آن معناست که آب به زودی به داخل ماشین نفوذ می کند.

5)برق ماشین را به دقت بررسی کنید چراغها ,راهنماها , بوق .....و آب پاشها .

6)به کیلومتر شمار نگاه کنید ، راننده معمولی در سال 12 هزار کیلومتر ماشین میراند اما اتومبیلی که در خدمت شرکت است در سال 40 هزار کیلومتر راه می پیماید.
7)موتور را بررسی کنید تا هر گونه علامت تعمیری را در آن بیابید این علامات عبارتند از:روغن کاری جدید یا لحیم و گاهی اوقات تمیزی غیر عادی زیر در پوش موتور.
8 )مکانهایی را که آب به بیرون ترشح میکند به دقت بررسی کنید تعویض شیلنگ آب کار آسانی است اما اگر آب از رادیاتور ترشح کند باید آن را تعویض کنید و این کار هزینه سنگینی در بر دارد.
9)موتور را روشن کنید و بگذارید به آرامی حرکت کند (بچرخد)دیده شده که بعضی از بنگاه داران متقلب روغن غلیظ در موتور و جعبه دنده میریزند تا مانع شنیده شدن صداهای ناهنجار موتور شوند
10)میله اندازه گیری روغن را بررسی کنید اگر روی آن خالهای مایل به خاکستری رنگ و یا قطرات آب دیدید نشانه خرابی رینگ پیستون است.

11)در پوش کارتر را بر دارید به گونه ای که از رو غن پر شود وجود بخار یا دود نشانگر خرابی بزرگ است که باید موتور را تعویض کنید بعد از اینکه موتور را 5 دقیقه روشن گذاشتیداگر دود سیاه از اگزوز خارج شد دلالت بر وقفه بر کاربراتور میکند اما اگر دود آبی بود نشانگر این است که کاربراتور باید با هزینه سنگینی تعمیر شود.
12)باطری را بررسی کنید یعنی ابتدا چند دقیقه روشن کنید و ببینید که بعد از آن موتور به راحتی روشن میشود. سپس فرمان را در سرازیری که شیبش تند و پر پیچ و خم باشد امتحان کنید و ببینید که صدایی از آن خارج نمی شود سپس ماشین باید در مسیر مستقیم به سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

13)ترمزها را امتحان کنید اگر مجبور باشید آن را تا آخر و یا ماشین هنگام ترمز گرفتن به این سو و آن سو مایل شود و یا صدایی از آن خارج شود نیاز به تعمیر فوری دارد زیرا این امور خطری جدی برای راننده به وجود می آورد.

14)به هر صدای غیر عادی داخل ماشین گوش کنید اگر هنگام پیچیدن از چرخهای جلو صدای بلندی خارج شد نشانگر وجود مشکل در سیستم کمک فنر اتومبیل است.

15)در سرعت زیاد(50کیلومتر در ساعت)دست خود را از روی فرمان بردارید اگر ماشین لرزید و یا به این سمت و آن سمت کشیده شد یا از خط مستقیم خارج شد فرمان ها نیاز به میزان شدن و تعمیر دارند.
قبل از اینکه تصمیم نهایی را برای خرید ماشین دست دوم بگیرید بهتر است که از کارشناسی کمک بگیرید تا ماشین را به دقت بررسی کند.
نگارش در تاريخ سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, توسط دوست

۸ - سنسور میل سوپاپ
محل نصب : روی سرسیلندر در قسمت انتهایی میل سوپاپ
این سنسور عملکرد و شکلی شبیه سنسور دور موتور دارد و نقطه هماهنگی بین حرکت میل لنگ و میل سوپاپ را در هر سیکل تولید قدرت به ECUگزارش میکند.
                                    

نگارش در تاريخ سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:قیمت سنسور ضربه,قیمت قطعات یدکی پراید,سنسور ضربه, توسط دوست

- سنسور ضربه

                                                            

                                        Knock sensor

محل نصب : روی بلوک سیلندر (بین سیلندر ۳و۴)

این سنسور وضعیت احتراق و جرقه زنی را بررسی و به ECUگزارش میکند.اگر میزان ضربه ناشی از احتراق به جداره سیلندر از حد استاندارد بیشتر شود ECUبا تغییر زمان جرقه زنی ضربه را کنترل میکند و احتراق را بهبود می بخشد.

 

برای اطلاع از جدیدترین قیمت قطعات خودرو و قطعات یدکی پراید و جدید ترین اخبار اینجا کلیک کنید

 

  ۵- سنسور دریچه گاز

محل نصب : روی مجموعه دریچه گاز
این سنسور یک پتانسیومتر است که میزان باز شدن دریچه گاز(مقدارهوای در حال ورود) را اندازه گیری و به ECUگزارش میکند.
  
 
 
برای اطلاع از جدیدترین قیمت قطعات خودرو و قطعات یدکی پراید و جدید ترین اخبار اینجا کلیک کنید

 

نگارش در تاريخ سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, توسط دوست

   ۲- سنسور فشار و دماي هواي ورودي منيفولد

 

                                                 Map sensor  

محل نصب : روی مخزن آرامش
این سنسور میزان فشار (خلا)داخل منیفولد و دمای هوای واردشده به منیفولد
(نه دمای محیط) را اندازه گیری و به  ECU  گزارش میکند.

  

نگارش در تاريخ سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, توسط دوست

- سنسور دور موتور و موقعيت ميل لنگ

- محل نصب بر روي پوسته كلاچ
این سنسور میزان دور موتور را به راننده و ECUگزارش میکند.
 
 
     
نگارش در تاريخ سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:قطعه شناسی پراید, توسط دوست

قطعه شناسی تصویری در خودرو 

 

 

 

 

 

برای اطلاع از جدیدترین قیمت قطعات خودرو و قطعات یدکی پراید و جدید ترین اخبار اینجا کلیک کنید

نگارش در تاريخ سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, توسط دوست

علت لاستیک سایی در خودروها


 لاستيك سايي كه بیشتر در خودرو های مدل پائين ديده مي شود ، به  علت آن  است كه به مرور زمان زاويه هاي تنظيم اين خودروها به هم مي خورد و نيز هنگام انجام تعميرات توسط تعميركاران غير مجرب، اين اندازه ها رعايت نمي وشند و يا اصلا دقيق تنظيم نمي شوند مثلا به هنگام تعمير جلوبندي ماشين و تعويض سيبك ها يا فنر بندي خودرو ممكن است، اين تنظيم ها به هم بخورد. خيلي از تعمير كاران ما اساسا با اصطلاحات كمبر و كستر و تو اين و تو اوت آشنايي ندارند و حتي ممكن است كه اين عبارات به گوششان هم نخورده باشد! 

در مبحث خودرو ، بحثي است بنام هندلينگ ( كه به معني همان خوش دستي ماشين است ) كه البته بخش عمده اي از آن مربوط به مسائل فني و طراحي خودرو مي شود و بخشي از آن هم ناشي از ميزان بودن تنظيم هاي خودرو است. خودرویی كه بخوبي تنظيم باشد، رانندگي به مراتب لذت بخش تر و راحت تري را دارد.
فرمان ماشين در حين حركت نبايد به چپ يا راست منحرف شود ، حتي اگر آن را رها هم كنيد ، نبايد چنين وضعي پيش بيايد . گاهي هم فرمان لرزش دارد ، بعضي از وقت ها تنظيم فرمان آنقدر به هم خورده است كه اصطلاحا مي گويند فرمان گيج است چون بدرستي عمل نمي كند. همه اين موارد به اضافه موارد متعد ديگر مي تواند علل گوناگوني داشته باشد از خرابي و سائيدگي پلوس ها گرفته تا ايراد در بالانس چرخها و يا حتي تنظيم نبودن باد لاستيك ها. كه قضاوت در مورد اين موارد متعدد كار تعميركار است تا بتواند عيب اصلي را تشخصي دهد و اين مهم ترين بخش يك كار تعميراتي است . در اينجا بدون اينكه وارد مباحث پيچيده تنطيم هاي گوناگون ماشين شويم به اشاره اي گذرا به اين موضوعات اكتفا مي كنيم تا لااقل ديد تازه تري نسبت به موضوعي كه بظاهر كم اهميت مي نمابد، پيدا كنيد.
سائيدگي غير عادي لاستيك ها نشانه خوبي است براي اينكه متوجه شويم كه زمان تعويض آنها فرا رسيده است ولي آيا اين مي تواند هشداري باشد براي اينكه شما متوجه شويد كه بخش هايي ديگر خودرو از جمله: فرمان، جلوبندي و فنر بندي آن نيز دچار مشكل شده اند؟ اگر با اين هشدارهاي اوليه آشنايي داشته باشيد مي توانيد با كارهايي كه جزء تعميرات پيشگيرانه است باعث شويد كه از خرابي خودرو در جاده ها جلوگيري بعمل آيد.
فرمان خودور:
اگر خودرو شما به هنگام رانندگي به يك سمت كشيده مي شود ( بخصوص زماني كه فرمان را رها مي كيند ) اولين كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه ميزان بودن باد لاستيك ها را چك كنيد. اما اگر باد لاستيك ها را چك كرديد و تنظيم بودند آنگاه ممكن است اشكال در جاي ديگري باشد، ممكن است ،ميل فرمان ناميزان باشد يا زاويه كمبر و كستر درست نباشند يا فرمان درست در مركز تنظيم نشده باشد. اگر فرمان ماشين شما بيش از اندازه بازي دارد يا به سختي مي پيچيد، بايد مارپيچ فرمان و قطعات داخلي جعبه فرمان را چك كنيد.
فنر بندي:
فنر بندي ماشين از اجزاي متعددي تشكيل شده است در اين حالت لازم است كه همراستايي چرخها و ياتاقانهاي آنها و بوش و ميله تعادل و بازوهاي كنترل فنر و خود فنرها را بررسي كنيد. اگر بخش هايي از فنر ها دچار سائيدگي شده يا صدمه ديده اند بايد تعويض شوند. چون اگر اين كار صورت نگيرد باعث فرسودگي و صدمه ديدن پيش از موعد ساير بخش هاي سيستم فنر بندي و خودرو مي شود.
همراستايي:
براي هدايت كردن مناسب و درست خودرو و جلوگيري از سائيدگي لاستيكها؛ لازم است كه چرخها هم راستا باشند. اين كار باعث مي شود كه از سائيدگي و اصطكاك و سر خوردن چرخها جلوگيري شود. ضمن اينكه ميزان مصرف سوخت هم كاهش مي يابد و از وارد آمدن فشار بر روي فرمان و سيستم فنر بندي كاسته مي شود و هدايت خودرو بهتر صورت مي گيرد. براي همراستايي و تنظيم چرخهاي خودرو سه نوع تنظيم وجود دارد:
زوايه هاي
1- كمبر
2- كستر
3- تفارب و تنافر زاويه چرخها ( toe in و toe out)
كمبر و كستر به معني مقدار بيرون بودن و داخل بودن قسمت جلوي چرخهاست . هدف از اين تنظيم توزيع بار خودرو بطور متوازن بر روي سطح جاده است. اين كار باعث مي شود كه فرمان دهي خودور بسهولت صورت گيرد و از سائيش لاستيك ها جلوگير بعمل آيد.
زاويه كستر ميزان داخل يا بيرون بودن زاويه چرخهاست. تنظيم بودن زوايه كستر باعث مي شود كه چرخاندن فرمان خودرو راحت تر صورت گيرد. حركت ماشين بر روي جاده از تبات بهتري برخودار باشد و برگشت فرمان در هنگام پيچيدن بهتر صورت گيرد. زواياي: " تو اين " و " تو اوت " هم از اين جهت مهم هستند . اگر انها را با پاهاي خودتان مقايسه كنيد ، اگر قسمت جلوي چرخها بطرف داخل متمايل باشد مثل حالتي است كه نوك پاهاي شما به طرف داخل متمايل است و به عكس " تو اوت " به معني متمايل بودن نوك انگشتان بطرف خارج است. خارج از تنظيم بودن اين زوايا باعث مالش و سايش لاستيكها مي شود.

نگارش در تاريخ سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, توسط دوست

تایر  ماشين

شناسایی نوع ساییدگی تایر و دلایل آن:
به دلیل ارتباطی که تایر خودرو با سیستم انتقال نیرو،سیستم فرمان و سیستم تعلیق دارد باید همیشه در نظر داشت که ایراد در این سیستم ها بر روی تایر تاثیر دارد البته با توجه به عمر تایر و کارکرد خودرو،سایش طبیعی و استاندارد وجود دارد که برای هر خودرو متفاوت است ولی سایش غیر طبیعی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

سایش های غیر طبیعی:
ساییدگی بیش از حد دو طرف آج تایر در اثر کمبود فشار باد بوجود میاید. به دلیل تغییر شکل به حالت مقعردر سطح تماس فشار روی دو سطح کری آج بیشتر شده و باعث اینگونه ساییدگی میگردد.

تاير

 

      ساییدگی بیش از حد در وسط تایر بدلیل زیاد بودن فشار باد داخل میباشد و حالتی محدب شکل به سطح تماس میدهد

تاير ماشين

 

در صورتی که پیچ های جاده با سرعت زیادی طی شوند،ساییدگی مانند شکل رخ خواهد داد،که این نوع سایش اغلب در خودرو های سواری دیده میشود و تنها راه کم کردن آن سفارش به رانندگی آهسته تر و گذر از پیچ ها با سرعت کمتر است.

تاير اتومبيل

 

اگر یک سمت آج تایر خیلی سریعتر از سمت دیگر ساییده شود احتیاج به  بازدید قطعات جلو بندی و در صورت لزوم تعویض آنها میباشد و در مرحله بعد زاویه کمبر چرخ باید چک شود.

سائيدگي كنار تاير

 

در صورتی که زاویه تو-این (toein)نامناسب باشد و یا به هم خورده باشد حالتی مانند شکل برای تایر ایجاد میشود که در اثر کشیده شدن سطح بیرونی تایر روی جاده ایجاد میشود.

زاويه تواين

 

                                                 درصورتی که زاویه تو – اوت           (toe-out)نامناسب باشد ساییدگی مانند شکل برای تایر بو جود می اید.

زاويه تاير

 

موج دار شدن آج تایر که در نوع آج بلوکی یا عرضی به صورت تیغه اره در میاید و در نوع آج رگه ای به
صورت موج میشود در شکل مشخص است. این حالت به خصوص در تایر هائی که روی اکسل عقب غیر فعال نصب شده اند دیده میشود که دلیل به وجود آمدن آن ترمز میباشد و در کامیون ها این حالت زیاد دیده میشود.

بررسي تاير خودرو

 

سایش محلی(spot wear)
اگر سایش فقط در یک منطقه تایر ایجاد شود دلیل اصلی آن برخورد تایر در زمان حرکت با سطح جاده یا یک مانع سخت و ناهموار و یا ترمز شدید میباشد.در حالی که اگر در فواصل منظم در محیط تایر باشد به دلیل ایراد در سیستم جلو بندی میباشد. که در بعضی حالات به دلیل لقی زیاد اجزا، و وارد آمدن نیروهای نا برابر روی تایر ایجاد میشود و باعث کشیده شدن تایر روی سطح میشود.

 

سائيدگي تاير

 

همچنین اگر انتهای لنت های ترمز در کاسه چرخ ها گیر داشته باشد باعث ساییده شدن تایر در یک سطح پهن در محیط تایر میشود

tire

 

گاهی نیز در اثر بالانس نبودن بیش از حد تایر و یا تعمیری بودن تایر امکان ایجاد سایش محلی وجود دارد.

مشخصات مندرج بر روی دیواره تایر:
بر روی دیواره تایر انواع کدها و درصد ها حک میشوند که بیان کننده پهنا،سایز رینگ،ساختمان تایر، فشار باد قابل تحمل،وزن قابل تحمل و غیره میباشند و در زیر بشرح انها می پردازیم:

 

به عنوان مثال تایر185/60 R 14 82 vرا در نظر میگیریم.
_ عدد
185 نمایانگر پهنای تایر بر حسب میلیمتر میباشد.
_ عدد
60 نسبت ارتفاع به پهنای تایر میباشد و به صورت درصد از فرمول زیر به دست می آید.
100
x(پهنا / ارتفاع)=نسبت

      _ R بیان کننده ساختار رادیال تایر است.
_ عدد
14 قطر رینگ بر حسب اینچ میباشد.
_عدد
82 شاخص تحمل بار تایر میباشد که معادل وزنی آن در جدول مشخص است.
_ حرف
v شاخص حداکثر سرعت قابل تحمل میباشد که در جدول آورده شده است.

چند توصیه در مورد تایر:
1.سعی کنید تمام تایر های خودرو از یک نوع باشند و یا لااقل مشخصات یکسان داشته باشند.
2.در تایر رادیال حتما از تیوپ ویژه رادیال استفاده کنید زیرا به دلیل انعطاف زیاد دیواره تایر، باید تیوپ مستحکم تر باشد.
3.جهت استفاده از تایر بدون تیوپ از رینگ ویژه این نوع تایر استفاده کنید و در زمان تعویض بهتر است والو نیز تعویض شود.

4.اگر در اکسل جلو تایر رادیال نصب کرده اید هرگز در اکسل عقب از تایر بایاس پلای استفاده نکنید چون خودرو دچار بیش فرمانی(انحراف عقب خودرو به سمت خارج پیچ) خواهد شد.
5.مطمئن شوید که تایر با نسبت ارتفاع به پهنای کمتر در چرخ عقب نصب شده است تا دچار مشکل غلتش روی دیواره و از دست دادن کنترل خودرو نشوید.

6.یک باور اشتباه وجود دارد که همیشه تایر نو را روی اکسل جلو جهت کنترل بهتر فرمان و یا روی اکسل محرک خودرو نصب میکنند تا قابلیتهای دینامیکی خودرو افزایش پیدا کند. لازم به ذکر است که هیچگاه نباید از تایر کهنه استفاده کردو در زمان لازم باید تایر تعویض شود.

 

ولی در کل همیشه تایر نو را روی اکسل عقب قرار دهید چون در صورت قرار گرفتن تایر کهنه روی اکسل عقب در مانورهای سریع،و یا پیچهای تند امکان منحرف شدن قسمت عقب خودرو زیاد است و اصلاح این وضعییت در هنگام رانندگی برای تمام افراد امکان پذیر نیست.

7.در صورتی که تمایل به استفاده از تایر پهن را برای خودرو دارید بهتر است طبق فرمول زیر که از شرکتmichelin اعلام شده استفاده کنید.
عدد 20 را به پهنای تایر استاندارد اضافه کنید و عدد 10 را از نسبت ارتفاع به پهنا کم کنید.

8.در صورتیکه خودروی شما مجهز به سیستم ضد قفل شدن چرخ ها و یا سیستم ضد لغزش
میباشد هیچگاه سایز رینگ را بدون اصلاح وضعیت سیستم مدیریت مرکزی
(ECU) تعویض
نکنید چون  خودرو قابلیتهای خود را از دست میدهد.

نگارش در تاريخ سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, توسط دوست

- سیستم فنربندی و تعلیق در اتومبیلهای جدید دستگاه فنربندی و تعلیق در هر دقیقه بیش

 از 1000تا 1200 بار نوسان می کنند تا اطاق و شاسی ,سرنشینان را در معرض ضربه های

 ناشی از ناهمواری های جاده قرار ندهد و اسایش سرنشینان خودرو را فراهم کند و تسلط

راننده بر خودرو نیز افزایش یابد .

suspension

suspension

بیشتر بدانید

صفحه قبل 1 ... 10 11 12 13 14 ... 33 صفحه بعد