تعمیر پراید
تعمیر پراید سنسور اکسیژن سنسور میل بادامک بوش دنده دو شاخ کلاج جلو پنجره بوش کلاچ دیاگ صافی بنزین لنت ترمز استارت سوئیچ استارت
نگارش در تاريخ سه شنبه 15 بهمن 1392برچسب:, توسط دوست

با سلام خدمت همه دوستای گلم
امروز رفتم دیسگ و صفحه و دسته موتورا رو عوض کردم و کلا یه حال اساسی به موتور دادم گفتم که قیمتارو هم که قیمتای همین امروزه اینجا قرار بدم تا شاید به درد کسی بوخوره:
دیسک و صفحه کامل تیپ 5 valeo تو بسته بندی سبز رنگ اورژینال   145000تومن
واسکازین esso دولیتری اصل 26000
کاسه نمد پلوس (دوعدد) هر کدام 4000
دوشاخه دسته موتور پایین 5500
دسته موتور پایین 10000
کاسه نمد قیفی 2000
کاسه نمد ماهک 1500
دسته موتور بالا 21000
روی هم رفته 219000 تومن ناقابل خرجم در اومد بعلاوه 56000 تومن دستمزد تعمیرکار و 8000تومن تراشکار
رو هم حدود300تومن ولی خداییش کلاچ حال اومده اساسی انقد نرم شده که نگو
(البته ماشین من تیپ دوء که مثل اینکه روشون دیسک و صفحه تیپ 5 میزارن و دیسک و صفحه تیپه دو 90 تومن بود)

نگارش در تاريخ سه شنبه 15 بهمن 1392برچسب:, توسط دوست
 کشمکش بر سر تعمير خودرو 
 
نويسنده : کورش شرفشاهي

مي گويند اختراع زاييده احتياج است . بدين معنا که هر گاه انسان نيازي را احساس کرده يا با مشکلي روبرو بوده است، مغز خود را به کار انداخته و هر آنچه را که در طبيعت يافته است، تغييرشکل داده و با سر هم کردن آنها، يک دستگاهي را خلق کرده تا مشکلات خود را به حداقل ممکن کاهش دهد. اما مساله مهم آن است که اختراعات بشري عمر مشخصي دارند و در اثر کار کردن مستهلک شده و نياز به تعويض يا تعمير پيدا مي کنند. مساله ديگر آن است که انسان امروزي به درد استفاده از ماشين مبتلا شده و در اثر استفاده از ماشين آلات، ميزان تلاش و حرکت فيزيکي اش به کمترين حد ممکن کاهش يافته است . به  نوعي که امروزه شاهد بيماري هاي گوناگوني هستيم که انسان را به چالش کشيده و جالب اينکه همگي اين چالش ها، ريشه در استفاده از ماشين دارد.
براساس آمارهاي موجود، امروزه از هر 10 انسان شهري، هفت نفر خودروي شخصي دارند. اين در حالي است که از هر 10 روستايي تنها دو نفر خودروي شخصي دارند که منتقدان اين اختلاف معنادار را بي عدالتي و تبعيض تعريف مي کنند.
امروزه خودرو بالاترين حجم گردش مالي را در کشورها به خود اختصاص مي دهد.کارخانجات بزرگ خودروسازي، بيکاران زيادي را جذب و در رشته هاي گوناگون به کار مي گيرند.اکنون صنعت خودرو به حدي اهميت يافته که با ورشکست شدن يک کارخانه خودرو سازي، صدها هزار نفر شغل خود را از دست مي دهند و اقتصاد کشورها دچار چالش مي شود.
البته يکي از جدي ترين بحث هايي که مالکان خودروها با آن دست به گريبان هستند، خدمات پس از فروش است. امروزه هزاران فرصت شغلي در قالب مکانيک، صافکار، نقاش، باتري ساز، فروشنده لوازم يدکي و... تعريف شده و ميليون ها انسان از کنار اين صنعت دردسرساز امرار معاش مي کنند.
يکي از اين مشاغل مکانيکي است. تمام کساني که ماشين دارند، اين دل نگراني را نيز دارند که امکان دارد يک باره ماشينشان وسط خيابان خاموش شود يا آنکه صبح از خواب بيدار  شوند و پشت فرمان خودرو قرار بگيرند اما هر چقدر استارت مي زنند، ماشينشان روشن نمي شود.
در چنين شرايطي مالک خودرو هر مقام، منصب و سرمايه اي که داشته باشد، بايد نزد مکانيک برود . اگر چه خراب شدن خودرو چيز  دور از ذهني نيست،
اما مساله آن است که چگونه خودرو را تعمير کنيم؟ چه لوازمي؟ بخريم ؟ آن را از کجا تهيه کنيم و در نهايت به چه فردي اعتماد کنيم که بتواند خودرو يمان را به درستي و بدون آنکه دردسر ساز بشود ، تعمير کند. به جرات مي توان ادعا کرد که مالکان خودروها از تعميرکاران دل پرخوني دارند. مکانيک هايي که پول هاي زيادي مي گيرند، اما در تعمير خودرو ناتوان هستند و يا مکانيک هايي که يک ريال را يک تومان حساب مي کنند اما ماشين را به درستي و با دقت تعمير مي کنند در هر صورت گاهي حق مالک خودرو تضييع مي شود خواه آنکه ماشينش را نزد مکانيک با تجربه و کارآمدي ببرد و پول بالايي هم بدهد يا آنکه نزد مکانيک بي تجربه اي ببرد و کارش به نتيجه نرسد. در اين بين مالکان خودرو به دنبال مکانيک هايي مي گردند که تخصص و انصاف را با هم داشته باشند.
در اين رابطه با اقشار مختلف جامعه که با مکانيک سروکار دارند، به گفت وگو نشستيم و نظرات آنان را جويا شديم. نتيجه جالب اين است که مالک خودرو از مکانيک راضي نيست و مکانيک هم از مالک خود گلايه دارد.
داوود حبيبي يک دستگاه پيکان مدل 79 دارد و در اين رابطه مي گويد: مکانيک مثل دکتر است. دکترهايي که قدرت تشخيص و توان پزشکي بالايي دارند، در بيمارستان هاي دولتي پيدايشان نمي شود و بابت هر ويزيت مبالغ کلاني مي گيرند. اما دکترهايي که از چيزي سر در نمي آورند، در هر کوچه و پس کوچه اي يک آپارتمان اجاره کرده و براي بيماري هاي پيش پاافتاده مثل سرماخوردگي، قرص آسپرين مي نويسند.    مکانيک ها هم همين طور هستند. مکانيکي را مي شناسم که به محض آن که جلوي در مغازه اش توقف مي کنيد با شنيدن صداي موتور، ايراد ماشين را به ما مي گويد و به سرعت نيز مشکل را رفع مي کند. اما در مقابل مکانيک هايي را هم سراغ داريم که از چيزي سر در نمي آورند و فقط مي توانند لنت چرخ را تعويض کنند.
وي با ذکر خاطره اي مي گويد: موتور ماشينم دود مي کرد و براي تعمير به نزد يکي از همين مکانيک هاي گمنام بردم تا هزينه تعميرات ماشينم به حداقل ممکن کاهش يابد. البته مي دانستم که بايد موتور ماشين پياده شود اما از ميزان هزينه هايش خبر نداشتم. هنگامي که از مکانيک برآورد هزينه را خواستم به من گفت که موتور ماشين مثل هندوانه در بسته است، امکان دارد يک دست رينگ و ياتاقان عوض کنيم و با 100 هزار تومان ماشينت درست بشود، امکان هم دارد خرج اساسي داشته باشد که آن وقت500 هزار تومان خرجت مي شود.اين مکانيک به من پيشنهاد کرد که " عقل حکم مي کند اول به دنبال 500 هزار تومان بروم و هر وقت آين مبلغ را جور کردم آن وقت موتور ماشينم راباز کنم.
وي با اعلام اينکه به مکانيک جماعت نمي شود اعتماد کرد گفت: اگر ماشين با يک آچارکشي کوچک راه بيفتد و مکانيک هم از اين مساله خبر داشته باشد، آن کار را در جلوي چشم مالک خودرو انجام نمي دهد بلکه مي گويد ماشينت را بگذار و عصر بيا تحويل بگير!حبيبي در پاسخ به اين که چرا ماشينش را عوض نمي کند وخودروي جديد نمي گيرد گفت: يک چرخ اين پيکان را به 100 تا از اين خودروهاي جديد نمي دهم. اگر اين ماشين در خيابان يا بيابان گير کرد، خودم تا حدودي سر درمي آورم و مي توانم عيبش را رفع کنم، اما خودروهاي جديد صدجور دنگ و فنگ دارد و براي عوض کردن يک لنت ساده، بايد پيش مکانيک بروم و التماس کنم.
وي با تاکيد بر اينکه دادن پول بابت تعمير، زياد مهم نيست مي گويد: مشکل ما بر سر آن است که مکانيک ها آدم را سرگردان  مي کنند. يک هفته قبل از آن که ماشين را پيش مکانيک ببرم، از او مي پرسم که چه روزي وقت دارد و قبل از رفتن به مکانيکي، يک تماس تلفني هم مي گيرم.تازه صبح زود هم مي روم تا قبل از من شخص ديگري وارد مکانيکي نشده باشد. اما تا بعدازظهر سرگردان مي شوم.  زيرا در بين کار ماشين من، مکانيک ماشين هاي ديگر را نيز تعمير مي کند. به قول خودشان، به هر ماشيني يک آچار مي اندازد تا همه آنها را زمين گير کند و بعد سر فرصت هر کدام آن ها را تعمير مي کند.
محمد فلاح يکي ديگر از رانندگان خودرو است که به عملکرد مکانيک ها انتقاد دارد. او مي گويد: مکانيک ها دو جور هستند،مکانيک بالا شهري و مکانيک پايين شهري داريم که هر کدام براي خودشان يک نرخي دارند. اما خدا نکند که ماشين تان بالاي شهر خراب شود، آنگاه بايد فرش زير پايتان را بفروشيد تادستمزد مکانيک بالا شهري را بدهيد.
وي با يادآوري خاطره اي مي گويد: ماشينم حوالي ميدان ونک خراب شد.
درنتيجه ماشين را به گوشه اي هدايت کردم و پس از پرس وجو ، آدرس يک مکانيکي را گرفته و به سراغ مکانيک رفتم و از او خواستم که براي تعمير ماشين، با من بيايد. آن مکانيک از من خواست که ماشينم را بکسل کنم و تا مکانيکي ببرم. اما من اصرار کردم که او تا پيش ماشين بيايد. به هرحال  اصرار من کارساز شد و مکانيک را با خودم پيش ماشين بردم. پس از آنکه مکانيک  قدري با ماشين ور رفت، بالاخره ماشين را روشن کرد. موقع حساب و کتاب رسيده بود که من از جناب مکانيک پرسيدم هزينه ما چقدر مي شود؟
ايشان نيز پاسخ  دادند که قابلي ندارد. در نهايت 50 هزار تومان از من مطالبه کرد. من که تعجب کرده بودم، گفتم که بابت 20 دقيقه  کار 50 هزار تومان مي خواهيد؟ کجاي اين کار انصاف است ؟ مکانيک که گويا گوشش از حرف هاي من و امثال من پر بود، پاسخ داد اول اينکه من پول تخصص و تجربه ام را مي گيرم، از طرف ديگر شما که ماشين را به در مغازه نياورديد، مرا به پيش ماشين برديد. در همين مدت که مغازه من بسته بود امکان داشت يک مشتري 100 هزار توماني مراجعه کرده باشد و چون من در مغازه نبودم، به سراغ مکانيک ديگري رفته باشد.
اگرچه براي تعمير ماشين 20 دقيقه وقت برده بود اما بيش از نيم ساعت بود که براي تخفيف، جر و بحث مي کرديم. در همان حال به مکانيک گفتم ، همين مدتي که با من جر و بحث مي کنيد اگر در مغازه ات بودي شايد يکي از همان مشتري هاي 100 هزار توماني به تو مراجعه مي کرد ! اما مکانيک قانع نشد و پاسخ داد که من از حقم نمي گذرم و تا وقتي که حقم را از تو نگيرم، از اينجا تکان نمي خورم.
وي گفت: ازآنجاکه به اندازه کافي پول نداشتم، ماشين را تا مقابل مغازه مکانيک بردم و آنجا پارک کرده و رفتم پول آوردم تا بتوانم ماشينم را ببرم.
فلاح گفت: ماشين را که تحويل گرفتم، يک راست  پيش مکانيک هميشگي بردم و هنگامي که ماجرا را برايش تعريف کردم، به دقت موتور را بررسي کرد و به من توضيح داد که وقتي مکانيک هيچ قطعه اي را عوض نکرده است، دليلي ندارد که اين قدر اجرت بگيرد.
مهدي عباسي يک دستگاه خودرو پژو دارد و مي گويد: يک شب که از محيط کارم بيرون آمدم، هرکاري که کردم، ماشين روشن نشده در نتيجه آنرا هل دادم و داخل پارکينگ گذاشتم. صبح روز بعد مکانيک را بالاي سر ماشين آوردم اما درست نشد و به ناچار خودرو را تا مغازه مکانيکي بردم. ابتدا مکانيک تسمه تايم ماشين را عوض کرد و ماشين روشن نشد در نتيجه قرار شد ماشين را سر فرصت تعمير کند و به من تحويل بدهد.مکانيک دليل خراب شدن ماشين را هل دادن آن اعلام کرد و از من پرسيد که چرا روي دنده، استارت زدي؟ اين ماشينها با پيکان فرق دارد و نبايد استارت مي زدي؟ بلکه هر وقت خراب شد بايد آنرا به مکانيک بسپاريد. در نتيجه همين هل دادن باعث شده تا موتور ماشين خراب شود.
وي با اعلام اينکه تعمير ماشين 350 هزار تومان برايش هزينه داشته است گفت:مکانيک يک ليست بلند بالايي به دست من داد که در آن قطعاتي که خريده بود و نيز اجرت خودش را در آن آورده بود و در توجيه دستمزد بالايي که در فاکتور منظور کرده بود ، توضيح داد که موتور ماشين را پياده کرده است و من هم که از فن مکانيکي اطلاعات زيادي نداشتم 350 هزار تومان را پرداخت کردم.
عباسي افزود: هنگامي که ماشينم  را مي فروختم، خريدار که آدم باتجربه اي بود پس از آنکه همه جاي ماشين را به دقت بررسي کرد به من گفت که تاکنون موتور باز نشده است.
وي با تاکيد بر اينکه از بابت اينکه موتور ماشينم باز نشده است خوشحال شدم گفت: اگر چه باز نشدن موتور ماشين يک امتياز محسوب مي شود و در هنگام فروش بر قيمت اثر مثبت گذاشت اما از اين بابت که مکانيک به من دروغ گفته و با ابزار دروغ پول زيادي از من گرفته است بسيار ناراحت شدم.
عباسي در پاسخ به اين که چرا به اتحاديه مربوطه شکايت نکرده است گفت: نه وقت دارم و نه حال و حوصله پيگيري را دارم. اما نمي دانم چرا دنيا اين طوري شده است؟ به عقيده من اين پول ها خوردن ندارد و تاثيرات بدي برتربيت و زندگي انسان ها مي گذارد. هنگامي که مکانيک دستمزد ناحق گرفته و من از پرداخت آن رضايت ندارم، قطعا تبعات بعدي براي زندگي آن مکانيک خواهد داشت.
براي آنکه يک تنه به قاضي نرفته باشيم به سراغ يکي از مکانيک ها رفتيم تا نظرات آنان را نيز جويا شويم. محمد غفاري با اعلام اين که حدود 15 سال ا ست کار مکانيکي مي کند گفت: پشت ميز که نمي نشينيم! از صبح تا شب دست هايمان توي روغن و بنزين است و هنگامي که به خانه مي رويم، لباس هاي مان بوي گازوييل و بنزين مي دهد. باور کنيد که  شغل ما راحت و آسان نيست.
از طرف ديگر کلي بدبختي کشيده ام تا مکانيکي را ياد بگيرم. من از شاگردي شروع کردم و دستمزد بسيار پايين گرفتم تا اوستا کار شدم، بنابراين تخصص و تجربه اي که به دست آورده ام، به اين مفتي ها نبوده است.
وي مي گويد: فردي که قيمت ماشينش 10 ميليون تومان است هزينه تعميرش 100 هزار تومان کمتر نمي شود اما نمي دانم چرا مردم براي پرداخت دستمزد به اقشار زحمت کش مثل مکانيک و راننده زورشان مي آيد.
پرتقال 700 توماني را هزار و پانصد تومان مي خرند و چيزي هم نمي گويند.
به رستوران که مي روند هزار تومان انعام مي دهند، اما بر سر دستمزدمکانيک هزار جور چانه مي زنند تا 500 تومان از دستمزد را کم کنند.
غفاري  با اعلام اينکه دستمزد مکانيک را اتحاديه تعريف و تعيين مي کندگفت: مکانيک ها اتحاديه دارند و اتحاديه هزينه تمام تعميرات را به ريز تعريف و تعيين کرده است. بنابراين اگر هر يک از مالکان خودروها نسبت به تعمير خودرويشان اعتراض دارند، مي توانند به اتحاديه مراجعه کرده و براي تعيين ميزان هزينه ها کارشناس بخواهند.
وي در پاسخ به اين که چرا مردم نسبت به عملکرد مکانيک ها معترض هستند مي گويد: مشکل ما يکي دو تا نيست. مشکل اصلي مکانيک، ساخت قطعات نامربوط است. همين الان شما اگر بخواهيد قطعه اي را بخريد با 100 آرم و با هزار جور کيفيت توليد مي شود.
اين مکانيک با سابقه تاکيد مي کند فردي که خودرويش را براي تعمير آورده است، بايد لوازم مرغوب بخرد تا ماشينش در آينده درست کار کند. اما دائم به ما مي گويند "پول ندارم" و در نتيجه قطعات نامرغوب و بي کيفيت را خودشان خريداري مي کنند. ما هم که مي دانيم اين قطعه مکانيکي بي کيفيت و نامرغوب است و در عرض مدت کوتاهي دوباره خراب مي شود، اين موارد را به مالک خودرو منعکس مي کنيم اما صاحب خودرو اعلام مي کند که هر اتفاقي افتاد قبول دارد و اين در حالي است که هنگامي که پس از اينکه يک هفته بعد ماشينش دوباره خراب شد، عليه مکانيک صحبت مي کند و به مکانيک نسبت هاي ناروا مي دهد .
وي کشوي ميزش را باز مي کند و تعدادي گواهي نامه و کارت ماشين بيرون مي آورد و مي گويد: براي همه اين افراد ماشين را تعمير کردم اما گفته اند که پول ندارند و مدارک شان را گرو گذاشته اند تا بروند، پول تهيه کنند و بياورند اما ديگر از آنها خبري نشده است.
غفاري که بر روي هر يک از کارتها مبلغي را نوشته است مي گويد : صاحب اين گواهي نامه به اندازه 50 هزار تومان پول نداشته و گواهي نامه اش را گرو گذاشته تا برود پول بياورد، اما من گمان مي کنم که قيد مدارکشان را زده است. با يکي از همين افرادي که کارت ماشينش را نزد من امانت گذاشته بود تا 50 هزار تومان برايم بياورد تماس گرفتم. اما آن فرد پاسخ داد که 30 هزار تومان بيشتر نمي دهد و هنگامي که من اصرار کردم، چنين جوابم را داد که گواهينامه مال تو باشد ، فردا مي روم و المثني مي گيرم.
وي از مخارج مغازه خبر مي دهد و مي گويد: بيمه، ماليات، دستمزد کارگر، هزينه آب و برق و گاز و صد جور خرجي ديگر در مغازه داريم، اين ها را که نبايد از جيب بدهم.
اين مکانيک با سابقه با اظهار تاسف از جملاتي که مردم عليه مکانيک ها مي گويند گفت: آن کسي که به کار من اعتراض مي کند، اول شغل خودش را بگويد تا من ثابت کنم که او نيز در کارش کارشکني هاي بسياري کرده است. اگرکارمند اداره است به او ثابت مي کنم که چه بلايي بر سر ارباب رجوع مي آورد و اينکه چه پول هايي را به صورت غيرقانوني براي سرعت دادن به کارها از مردم دريافت مي کند. بنابراين هر کسي در کار خودش اما  و اگرهايي دارد.
در اين رابطه به سراغ يکي از فروشندگان لوازم يدکي خودرو رفتيم تا در مورد کيفيت لوازم يدکي از وي سال کنيم. علي يزدي با پذيرفتن اينکه درحال حاضر انواع و اقسام مختلف لوازم يدکي در بازار وجود دارد مي گويد:
هيچ يک از اين لوازم يدکي کيفيت لازم را ندارد و اگر قرار باشد کالاي با کيفيت به دست مشتري بدهيم ، بايد پول خوبي در مقابل آن دريافت کنيم و متاسفانه امروزه مشتري هاي ما به دنبال آن هستند که پول کمتري بدهند. در نتيجه بايد قبول کنيم که بايد کالاي بي کيفيتي بخرند.
وي با نشان دادن انبوهي از لوازم يدکي برگشت خورده گفت: اين لوازم را به مشتري ها داده ايم و آنها نيز لوازم را روي خودرو نصب کرده اند اما کار نکرده و برگشت داده شده است.
اين فروشنده لوازم يدکي با انتقاد از اينکه توليد کنندگان لوازم يدکي بين مشتري، مکانيک و فروشنده لوازم اختلاف انداخته اند گفت: مشتري دلش مي خواهد جنس ارزان بخرد، ما هم مي خواهيم جنس را بفروشيم، اما مشکل مکانيک ها هستند. زيرا اگر يک بار لوازم را بر روي خودرو نصب کنند و درست کار کند، دستمزدش را مي گيرد و مشتري هم مي رود اما وقتي لوازم يدکي مرغوب نيست، مکانيک بايد چندين بار قطعه را بر روي خودرو نصب کند تا اينکه يکي از آنها جواب بدهد.وي با اعلام اينکه بارها مکانيک ها با فروشندگان لوازم يدکي درگير مي شوند گفت: مکانيک قطعه را آورده و از ما گلايه دارد که چرا قطعه بي کيفيت ميآوريم. اما تقصير با ما نيست. زيرا نمي دانيم که کدام توليد کننده جنس مرغوب توليد مي کند. يزدي با تاکيد بر اينکه برخي از قطعات با يک نام مخصوصي مشهور مي شوند گفت: خدا نکند که يک نامي معروف بشود، آنگاه مکانيک به مشتري مي گويد: فلان قطعه را با فلان مارک بخر و غير از آن قطعه ديگري را قبول ندارد. در نتيجه مشتري بيچاره به دنبال يک قطعه با يک نام به خصوص بايد تمام لوازم يدکي ها را بگردد. وي از نبود استاندارد در لوازم يدکي ها انتقاد کرده و مي گويد: امروزه انواع و اقسام قطعات توليد مي شود اما بسياري از آنها کيفيت ندارند و مهر اداره استاندارد نيز بر روي آنها نيست، در نتيجه ما مي مانيم و کالاهايي که نمي دانيم آيا کيفيت دارند يا ندارند.

نگارش در تاريخ سه شنبه 15 بهمن 1392برچسب:, توسط دوست

نگارش در تاريخ سه شنبه 15 بهمن 1392برچسب:, توسط دوست

اتوسرویس تک به عنوان مجهزترین و بزرگترین اتوسرویس با بیش از 2000متر فضا با امکان پارک یا تردد راحت وسریع اتومبیلها آمادۀ ارائه خدمات به کلیه رانندگان محترم میباشد http://www.auto-tak.com
تاکسی شخصی، معلمان محترم آموزش و پرورش، تاکسی بانوان، تاکسی سبز و تاکسی زرد و دیگر وسایل نقلیه شخصی یا عمومی.
تعمیرات اساسی موتور انواع اتومبیل ها با 50% تخفیف در اجرت کار
انواع پژو، پراید، ال نود، زانتیا و... با پنجاه درصد تخفیف در اجرت کار
با کیفیتی مناسب و قیمتی باورنکردنی
اجرت تعویض صفحه کلاچ پژو405 فقط 27000 تومان
اجرت تعویض صفحه کلاچ سمند فقط 27000 تومان
اجرت تعویض صفحه کلاچ پراید فقط 22000 تومان
اجرت تعویض صفحه کلاچ پیکان فقط 18000 تومان
اجرت تعویض صفحه کلاچ روآ فقط 17000 تومان

اجرت تعویض تسمه تایم پژو405 فقط 14000 تومان
اجرت تعویض تسمه تایم سمند فقط 14000 تومان
اجرت تعویض تسمه تایم پژو206 فقط 14000 تومان
اجرت تعویض تسمه تایم پژوپرشیا فقط 14000 تومان
اجرت تعویض تسمه تایم پراید فقط 12000 تومان

خدمات جلو بندی انواع اتومبیل ها
تنظیم ارتفاع انواع پژو، پراید با پنجاه درصد تخفیف در اجرت کار
تعمیر جلوبندی انواع پژو و پراید با 50% تخفیف در اجرت کار
بازدید چهارچرخ انواع پژو، پراید با پنجاه درصد تخفیف در اجرت کار

شارژ گاز کولر طبق قیمت مصوبه تاکسیرانی با کیفیتی مناسب و تضمینی طبق قرارداد 24000تومان

واحد تعویض روغن اتوسرویس بزرگ تک بصورت ویژه آماده ارائه خدمات به کلیه رانندگان محترم میباشد:
پذیرایی رایگان
اجرت تعویض روغن رایگان
اجرت تعویض روغن رایگان حتی اگر روغن را خودتان آورده باشید
چهارچرخ باد نیتروژن - گاز نیتروژن رایگان
بازدید: دیفرانسیل، گیربکس، آب باطری رایگان
قیمت روغن ها = قیمت چاپ شده کارخانه روی درب روغن میباشد

تعمیر گیربکس انواع پژو، پراید با پنجاه درصد تخفیف در اجرت کار

رورشویی رایگان اتومبیل ویژه عزیزانی که از خدمات مکانیکی اتوسرویس تک مانند تعویض صفحه کلاچ، تعمیر گیربکس و.... استفاده نمایند

جوایز قرعه کشی ماهیانه برای مشتریان اتوسرویس تک- کمک هزینه سفر به کربلا برای 1نفر
ساعات کار: 8صبح الی 8شب
اتوسرویس بزرگ تک: تهران، اتوبان باقری، اتوبان بسیج، ورودی محلاتی، دوربرگردان زیرپل17شهریور،بعد از ورزشگاه سعیدی، خ ارجمندی راد، جنب کلانتری 114غیاثی،پ101
مدیریت: 09366689139 تلفن: 02133007060
جهت اطلاعات بیشتر به سایت اتوسرویس تک مراجعه فرمایید
www.auto-tak.com

نگارش در تاريخ سه شنبه 15 بهمن 1392برچسب:, توسط دوست

لیست قیمت قطعات پراید

 

نام کالا قيمت
ابرويي صندوق عقب پرايد 111 40,000
ابرويي صندوق عقب پرايد 141 45,000
اتوماتيک استارت پرايد 305,000
انگشتي  1_ 2 راست سوپاپ با پيچ و مهره پرايد 55,000
انگشتي 3 _ 4 چپ سوپاپ با پيچ و مهره پرايد 55,000
اويل پمپ پرايد 285,000
اهرم ترمز دستي پرايد (تفنگي) 135,000
اهرم دو شاخ کلاچ پرايد 55,000
بازويي برف پاکن پرايد 65,000
بازوئي دنده عقب پرايد 58,000
براکت ليور تعويض دنده پرايد 65,000
بست شلنگ شيشه شوي پرايد 450
بست نگهدارنده باطري پرايد 25,000
بلبرينگ بزرگ شفت گيربكس RS6304 پرايد 58,000
بلبرينگ تسمه تايم PU245 zz پرايد 195,000
بلبرينگ چرخ جلو 445620 جديد دينا پارت پرايد 280,000
بلبرينگ چرخ جلو 69349/10 قديم دينا پارت پرايد 98,000
بلبرينگ چرخ عقب بزرگ قديم و جديد L44649/10 دينا پارت پرايد 85,000
بلبرينگ چرخ عقب کوچک جديد LM/11949/10 ديناپارت پرايد 105,000
بلبرينگ چرخ عقب کوچک قديم 11749 پرايد 87,000
بلبرينگ کوچک شفت پينيون 32203 پرايد 108,000
بلبرينگ دينام بزرگ 630202RS پرايد 68,000
بلبرينگ دينام کوچک B8-85D پرايد 53,000
بلبرينگ کلاچ پرايد  188,000
بلبرينگ هوزينگ L68149/10 دينا پارت پرايد 85,000
بلوك سيلندر پرايد 2,200,000
بوستر بدون پمپ پرايد 580,000
بوستر ترمز کامل پرايد 880,000
بوستر ترمز كامل ABS پرايد 1,150,000
بوش لاستيکي اکسل عقب پرايد 24,500
پتانسيومتر طرح جديد  زيمنس پرايد 280,000
پروانه فن پرايد 52,000
پلوس کامل بلند پرايد 1,250,000
پلوس کامل کوتاه پرايد 1,150,000
پمپ بنزين 4 فيش کامل پرايد 925,000
پمپ بنزين 6فيش انژکتور پرايد 965,000
پمپ بنزين انژکتور دوگانه سوز پرايد 1,200,000
پمپ بنزين تكي پرايد دينا پارت 475,000
پمپ بنزين كامل داخل باك پرايد 445,000
پمپ ترمز كامل ABS پرايد 580,000
پمپ ترمز كامل پرايد 475,000
پمپ داخل درب جلو چپ پراید 131 125,000
پمپ داخل درب جلو راست پراید 131 125,000
پمپ داخل درب عقب پراید 131 120,000
پمپ هيدروليک فرمان پرايد 2,050,000
پوسته كلاچ پرايد 880,000
پوسته گيربكس پرايد 450,000
پيچ 55*12 پشت رام پرايد 10,500
پيچ M6*16 مشکي پرايد 1,500
پيچ اکسل پرايد 8,000
پيچ بزرگ اتصال براکت اکسل عقب پرايد 10,500
پيچ جعبه فرمان پرايد 3,000
پيچ چرخ پرايد 11,000
پيچ دسته گيربکس پرايد 8,000
پيچ دسته موتور پرايد 8,500
پيچ دسته موتور و سيلندر ترمز پرايد 7,800
پيچ ديسک به توپي پرايد 5,000
پيچ رام پرايد 12,500
پيچ زاپاس بند پرايد 6,500
پيچ سيلندر ترمز کوتاه پرايد 7,500
پيچ صندلي پرايد 6,000
پيچ طبق به شاسي پرايد 8,500
پيچ طبق پرايد 8,000
پيچ فولي سر ميل لنگ پرايد 37,000
پيچ قاب تسمه تايم پرايد 10,500
پيچ کمک پرايد 11,000
پيچ کوچک اتصال براکت اکسل عقب پرايد 7,500
پيچ ليور دنده پرايد 8,500
پيچ منيفولد پرايد 2,500
پينيون دنده كيلومتر پرايد 58,000
تراست واشر (بغل ياتاقان) استاندارد پرايد 40,000
ترموستات 76 درجه پرايد 75,000
ترموستات 82 درجه پرايد 75,000
تسمه تايم پرايد 235,000
تسمه دينام پرايد 85,000
تقویت دستگاه شیشه بالابر پراید 59,000
توپي چرخ جلو پرايد جديد 185,000
توپي چرخ جلو پرايد قديم 185,000
توپي چرخ عقب ABS پرايد 110,000
توپي چرخ عقب چپ طرح قديم پرايد. 95,000
توپي چرخ عقب راست طرح قديم پرايد 95,000
توپي چرخ عقب طرح جديد معمولي پرايد 95,000
توپي سركمك پرايد 115,000
تيغه برف پاك كن ديناپارت پرايد 112,000
جعبه فرمان كامل پرايد دينا پارت 600,000
جعبه فرمان هيدروليك پرايد (كد 0320) 3,300,000
چراغ راهنما بغل گلگير دودي بالامپ پرايد 27,000
چراغ راهنما بغل گلگير زرد بالامپ پرايد 33,000
چراغ راهنما بغل گلگير سفيد بالامپ پرايد 27,000
چراغ راهنما داخل سپر پرايد 55,000
چراغ راهنما داخل سپر جلو پرشيايي پرايد 32,000
چراغ راهنما داخل سپر جلو پرشیایی زرد پراید 28,000
چراغ سقف پرايد 28,000
چشمي شيشه شوي پرايد 5,800
چهار شاخه فرمان با پينيون پرايد 205,000
چهار شاخه فرمان بدون پينيون پرايد 205,000
خار جلو پنجره پرايد 350
خارموشکي بزرگ و کوچک گيربکس پرايد 5,500
درب پوش ترموستات پرايد 42,000
درب پوش عقب ميل لنگ با كاسه نمد اصلي پرايد 85,000
درب داخلي باك بنزين پرايد 19,500
درب رادياتور پرايد 30,000
درب روغن موتور پرايد 18,500
درب سوپاپ انژکتور پراید 235,000
درب سوپاپ کاربراتور پراید 245,000
درب گلويي مخزن شيشه شوي پرايد 2,600
درب مخزن آب اضافه پرايد 17,000
درب مخزن پمپ ترمز معمولی (CBS) پراید 18,000
دستگاه شیشه بالابر چپ پراید 520,000
دستگاه شیشه بالابر راست پراید 520,000
دستگيره بيروني درب پرايد 26,000
دستگيره بيروني کامل چپ پرايد 24,000
دستگيره بيروني کامل راست پرايد 24,000
دستگيره داخلي (درب باز کن ) راست تيبا 48,000
دستگيره داخلي (درب بازکن ) چپ پرايد132 32,000
دستگيره داخلي (درب بازکن ) چپ تيبا 48,000
دستگيره داخلي (درب بازکن ) راست پرايد 132 32,000
دستگيره سقفي جديد پرايد 40,000
دستگيره سقفي معمولي ( طوسي ) پرايد 45,000
دستگيره سقفي معمولي (کرم ) پرايد 45,000
دسته راهنما وبرف پاکن کامل پرايد 325,000
دسته موتور پرايد 1 120,000
دسته موتور پرايد 2 115,000
دسته موتور پرايد 3 125,000
دنده برنجي (1) پرايد 60,000
دنده برنجي (2) پرايد 60,000
دنده برنجي كامل پرايد 275,000
دنده فلايويل پرايد 95,000
دو شاخ كلاچ شركتي پرايد 58,000
دياق فن پرايد 57,000
ديسك ترمز پرايد 185,000
دينام 65 آمپر پرايد 2,300,000
رگلاژ تكي هرزگرد پرايد 26,000
رله فلاشر UFO پرايد 95,000
رله فن انژکتور UFO  پرايد 52,000
رله فن دوقلو UFO پرايد 98,000
رله فن سه قلو UFO پرايد 155,000
ساعت پرايد 192,000
ساعت ديجيتال پرايد 132 195,000
ساعت نور سفيد پرايد 192,000
سر دنده پرايد 141 22,000
سرپلوس 19 دندانه پرايد 500,000
سرپلوس 20 دندانه ABS پرايد 520,000
سرپلوس 20 دندانه پرايد 500,000
سردنده پرايد 18,500
سردنده پرايد 132 19,500
سرسيلندر X100 (بنزيني) پرايد 2,500,000
سرسيلندر X100 دو گانه سوز (CNG) پرايد 2,400,000
سرسيلندر انژكتور ساژم پرايد آلتك 2,300,000
سرسيلندر کامل X100 دوگانه سوز (CNG) پرايد 5,200,000
سرسيلندر كامل انژكتور پرايد 5,500,000
سرسيلندر معمولي پرايد 2,300,000
سگدست چپ ABS پرايد 245,000
سگدست چپ قديم پرايد 245,000
سگدست راست ABS پرايد 245,000
سگدست راست قديم پرايد 245,000
سگدست راست جدید پراید 245,000
سگدست چپ جدید پراید 245,000
سنسور اکسیژن زیمنس پراید 865,000
سنسور چرخ جلو ABS پرايد 245,000
سنسور چرخ عقب ABS پرايد 245,000
سنسور دور موتور ساژم پراید 185,000
سنسور کيلومتر اتومات (جديد) پرايد 160,000
سنسور كيلومتر پرايد 135,000
سنسور ميل سوپاپ زيمنس پرايد 280,000
سنسور ميل سوپاپ ساژم پرايد 280,000
سوپاپ unix پرايد 395,000
سوپاپ پرايد 385,000
سوپاپ هواگيري گيربکس پرايد 22,000
سوئیچ صندوق عقب پراید 9,500
سوئیچ لای درب پراید 12,000
سيبك چپوقي جعبه فرمان پرايد 95,000
سيلندر چرخ عقب پرايد 115,000
سيم درب صندوق عقب پرايد 56,000
سيم درب موتور پرايد 43,000
سيم کلاچ بهينه پرايد 68,000
سيم گاز انژکتور پرايد 58,000
سيم گاز کاربراتوري پرايد 67,000
شاتون پرايد 185,000
شلنگ آرامش (L شکل) انژکتور پرايد  19,500
شلنگ ترمز چرخ جلو پرايد 95,000
شلنگ ترمز چرخ عقب چپ پرايد 78,000
شلنگ ترمز چرخ عقب راست پرايد 78,000
شلنگ خروجي آب پايين رادياتور پرايد 35,000
شلنگ درب سوپاپ کاربراتور پراید 16,500
شلنگ راست بخاري انژکتور پرايد  21,000
شلنگ راست بخاري کاربراتور پرايد 21,000
شلنگ کج بخاري انژکتور پرايد  21,500
شلنگ کج بخاري کاربراتور پرايد 23,500
شلنگ ورودي آب بالاي رادياتور پرايد 28,000
شلنگ هيدروليک فرمان پرايد 785,000
شمع تک پلاتين پرايد 45,000
شناور انژكتور پرايد 110,000
شير تقسيم آلومينيومي ترمز پرايد 195,000
شيشه آيينه چپ پرايد 40,000
شيشه آيينه راست پرايد 40,000
شيشه شوي كامل انژكتور (مخزن و پمپ) پرايد 118,000
شيشه شوي كامل كاربراتور (مخزن و پمپ) پرايد 85,000
صافي اويل پمپ پرايد 44,000
صافي پمپ بنزين پرايد 52,000
ضربه گير توپي سرکمک پرايد 8,500
طبق چرخ جلو پرايد 230,000
طلق خطر عقب چپ پرايد 132 45,000
طلق خطر عقب راست پرايد 132 45,000
طلق زير آرنجي جلو چپ پرايد 132 25,000
طلق زير آرنجي جلو راست پرايد132 25,000
طلق زير آرنجي عقب چپ پرايد132 25,500
طلق زير آرنجي عقب راست پرايد132 25,500
فلايويل كامل پرايد 280,000
فندك پرايد - سايپايي 115,000
فنرلول جلو پرايد 190,000
فنرلول عقب CNG پرايد 190,000
فنرلول عقب پرايد 180,000
فولي سرميل لنگ معمولي پرايد 130,000
فولي سرميل لنگ هيدروليك پرايد 130,000
فولي واتر پمپ پرايد 25,000
فولي هرزگرد پليمري پرايد 48,000
فولي هرزگرد كولر پرايد 48,000
فيلتر بنزين سر صاف بابراکت پرايد 42,500
فيلتر بنزين سركج با براكت پرايد 42,500
فيلتر هواي توري دار پرايد 32,000
قاب بالا و پايين تسمه تايم پرايد 68,000
قاب چراغ خطر چپ پرايد 131 26,000
قاب چراغ خطر راست پرايد 131 26,000
قاب چراغ خطر راست پرايد 132 32,000
قاب چراغ خطر عقب چپ پرايد 132 32,000
قاب دور ساعت پرايد 17,000
قاب زير باطري اتميک (درجه يک) پرايد 36,000
قاب ستون شيشه عقب (لچکي) چپ پرايد 48,000
قاب ستون شيشه عقب (لچکي) راست پرايد 48,000
قالپاق پرايد 65,000
قرقري فرمان پرايد 110,000
قفل داخل درب جلو چپ جديد پرايد 75,000
قفل داخل درب جلو چپ قديم پرايد 75,000
قفل داخل درب جلو راست جديد پرايد 75,000
قفل داخل درب جلو راست قديم پرايد 75,000
قفل داخل درب عقب چپ جديد پرايد 75,000
قفل داخل درب عقب چپ قديم پرايد 75,000
قفل داخل درب عقب راست جديد پرايد 75,000
قفل داخل درب عقب راست قديم پرايد 75,000
قفل درب موتور پرايد 39,000
قفل درب موتور پرايد 132 39,000
قفل صندوق عقب پايين پرايد 34,000
کاسه چرخ عقب ABS پرايد 245,000
کاسه نمد توپي چرخ عقب پرايد 19,500
کاسه نمد چرخ جلو بزرگ پرايد 25,500
کاسه نمد چرخ جلو کوچک پرايد 22,500
کاسه نمد شفت اصلي پرايد 22,500
کاور گلگیر جلو چپ پراید 90,000
کاور گلگیر جلو راست پراید 90,000
کليد شيشه بالابر تک پل پرايد 132 55,000
کليد شيشه بالابر دو پل پرايد 132 65,000
کمک فنر جلو روغني پرايد 1,120,000
کمک فنر جلو گازي(MATRIX ) پرايد 1,120,000
کمک فنر عقب روغني پرايد 1,120,000
کمک فنر عقب گازي (MATRIX) پرايد 1,120,000
کیت کامل لوازم ترمز پراید 125,000
كارتل پرايد 155,000
كاسه چرخ عقب جديد پرايد 205,000
كاسه چرخ عقب قديم پرايد 195,000
كاسه نمد پلوس پرايد 37,000
كاسه نمد عقب ميل لنگ پرايد - كره اي 67,000
كاسه نمد ميل سوپاپ پرايد 35,000
كانيستر انژكتوري پرايد 135,000
كانيستر كاربراتور معمولي پرايد 135,000
كليد (CNG) تبديل گاز به بنزين پرايد 55,000
كليد آنتن پرايد 30,000
كليد آنتن پرايد 141 75,000
كليد سلكتور پرايد 30,000
كليد شيشه بالابر تك پل سايپايي پرايد 62,000
كليد شيشه بالابر دو پل سايپايي پرايد 72,000
كليد شيشه بالابر دو سمت اتوماتيك پرايد 185,000
کلید شیشه بالابر پراید - طرح پژو  140,000
كليد شيشه بالابر لمسي آبي پرايد 165,000
كليد شيشه بالابر لمسي مشكي پرايد 165,000
كليد شيشه گرمكن پرايد 55,000
كليد شيشه گرمكن پرايد 141 95,000
گردگير پلوس بغل چرخ پرايد 32,000
گردگير پلوس بغل گيربكس (سه گوش) پرايد 32,000
گردگير جعبه فرمان پرايد 30,000
گردگير طبق چرخ جلو چپ فلزي پرايد 41,000
گردگير طبق چرخ جلو راست فلزي پرايد 41,000
گردگير فنرلول جلو پرايد 28,000
گردگير فنرلول عقب پرايد 43,000
گل پخش کن جلو چپ قدیم پراید 23,500
گل پخش کن جلو راست قدیم پراید 23,500
گل پخش کن عقب چپ پرايد 23,000
گل پخش کن عقب چپ پرايد 111 24,000
گل پخش کن عقب راست پرايد 23,000
گل پخش کن عقب راست پرايد 111 24,000
لاستيک سوپاپ پرايد 145,000
لاستيك زير فنرلول جلو معمولي پرايد 16,000
لاستيك زير فنرلول عقب CNG پرايد 26,000
لاستيك زير فنرلول عقب معمولي پرايد 26,000
لنت جلو UNIX پرايد 175,000
لنت وكفشك عقب UNIX پرايد 185,000
لوازم بوستر كامل پرايد 75,000
لوازم ترمز با دو پايه مخزن پرايد 28,000
لوازم چرخ جلو پرايد 22,000
لوازم چرخ عقب پرايد 16,000
لوازم هرزگرد كامل پرايد 260,000
لولاي درب موتور چپ پرايد 28,000
لولاي درب موتور راست پرايد 28,000
لوله پر کن خرطومي باک پرايد  245,000
لوله فرعي آب با بست و شلنگ پرايد 58,000
لوله گیج پراید 18,000
لوله واتر پمپ اصلي پرايد 78,000
ليور داخل گيربکس (سماوري) پرايد 115,000
ليور دسته دنده پرايد 225,000
ماهک 3و4 پرايد. 45,000
ماهک 5 ودنده عقب پرايد 45,000
ماهك 1و2 پرايد 98,000
مپ سنسور ساژم پرايد 175,000
مجموعه آفتابگیر چپ و راست خاکستری پراید 105,000
مجموعه آفتابگیر چپ و راست کرم پراید 98,000
مجموعه پروانه فن (کولر) پرايد 68,000
مجموعه حبابگیر باک بنزین انژکتور پراید 120,000
مجموعه حبابگیر باک بنزین کاربراتور پراید 118,000
مجموعه شلنگ باک CNG پرايد 135,000
مجموعه شلنگ باک معمولي پرايد 135,000
مجموعه مکانیزم برف پاک کن پراید 128,000
محرک ماهک 5 و دنده عقب پراید 73,000
محرك ماهك 3 و 4 پرايد 58,000
مخزن آب اضافه پرايد 48,000
مخزن پمپ ترمز ABS پرايد 75,000
مخزن روغن ترمز با درب پرايد 38,500
مخزن شيشه شوي انژکتور پرايد 80,000
مخزن شيشه شوي با پمپ طرح (کتابي) پرايد 90,000
مخزن شيشه شوي كاربراتور پرايد 45,000
مخزن هيدروليک فرمان پرايد 175,000
مغزي سوئيچ استارت پرايد 98,500
مقاومت فن پرايد 52,000
مقاومت فن سراميکي پرايد 52,000
منجید اگزوز پراید 13,500
موتور فن دو دور پرايد 485,000
موتور فن کامل دو دور پرايد 695,000
مهره استپ ترمز پرايد 33,000
مهره آب انژكتور سبز پرايد 53,000
مهره دنده عقب پرايد 55,000
مهره دو فيش سر مشکي زيمنس پرايد 53,000
مهره روغن پرايد 47,000
مهره فن حرارتي پرايد 42,000
ميل انگشتي دود (ميل فولوتي) پرايد 68,000
ميل انگشتي هوا (ميل فولوتي ) پرايد 68,000
ميل پلوس 19 خار کوتاه پرايد 215,000
ميل پلوس 20خار بلند پرايد 215,000
ميل پلوس 20خار كوتاه پرايد 195,000
ميل تعويض دنده پرايد 46,500
ميل ديشلي با واشر هوزينگ پرايد 62,000
ميل سوپاپ زيمنس پرايد 480,000
ميل سوپاپ ساژم پرايد 480,000
ميل سوپاپ كاربراتوري پرايد 480,000
ميل گيج پرايد 17,000
ميل لنگ پرايد 970,000
ميل موجگير پرايد 375,000
ميل نگهدارنده درب موتور پرايد 21,000
نوار درب جلو چپ پراید 88,000
نوار درب جلو راست پراید 88,000
نوار درب عقب چپ پراید 88,000
نوار درب عقب راست پراید 88,000
واتر پمپ پرايد 375,000
واشر بغل اگزوز پرايد 12,000
واشر درب سوپاپ پرايد 42,000
واشر درب سوپاپ لبه دار (بهینه) پراید 65,000
واشر سرسيلندر (ضخامت 1/5 ميل) پرايد 95,000
واشر سرسيلندر (ضخامت 2 ميل) پرايد 95,000
واشر کارتل هلالی بزرگ و کوچک پراید 26,000
واشر واتر پمپ پرايد 5,000
واير شمع زيمنس پرايد 255,000
واير شمع ساژم پرايد 255,000
واير شمع کاربراتوري پرايد 165,000
هواکش کامل انژکتور پراید 155,000
هوزينگ كامل پرايد 980,000
ياتاقان ثابت 025 پرايد 120,000
ياتاقان ثابت 050 پرايد 120,000
ياتاقان ثابت استاندارد پرايد 120,000
ياتاقان متحرك 025 پرايد 120,000
ياتاقان متحرك 050 پرايد 120,000
ياتاقان متحرك استاندارد پرايد 120,000

برای اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم یدکی پراید و قیمت لوازم یدکی دیگر خودرو ها اینجا کلیک کنید  

دوستانی که میخوان با ماشینی  

حدود 3.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند  آشنا شوند اینجا کلیک کنند

(این ماشین در ایران موجود هست و قیمت مناسبی هم دارد)

 

برای آشنایی و خرید جک آرام بند درب اینجا کلیک نمایید

شماره تماس و ایمیل جهت سفارش کالا :

شماره تماس و ایمیل جهت همکاری وارد کنندگان و تولید 

کنندگان و دوستانی که می خواهند محصولات خود

(قطعات یدکی پراید و دیگر خودرو ها را اینجا معرفی کنند):

perid.tehran@gmail.com

نگارش در تاريخ دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, توسط دوست

مراحل باز کردن موتور و جعبه دنده از روی ماشین

 

برای باز کردن مجموعه موتور و جعبه دنده باید مجموعه انتقال قدرت,اکسل و رام را باز کرد.

مرحله قیل از باز کردن:

خودرو رت روی جک بالابر قرار داده و با تسمه آن را سفت کنید.مدار گاز کولر را تخلیه کنید و قطعات زیر را باز کنید

1- لوله ورودی هوا   2-باتری   3-تشدید کننده هوا   4-محفظه فیلتر هوا   5-محافظ ریل سوخت  6-محفظه باتری   7-واحد کنترل الکترونیک خودرو   8-فیوزها و رله های سیم کشی موتور را از روی پایه نگهدارنده آنها بر روی جعبه فیوزها و رله های درون محفظه موتور جدا نمائید  9-سیم کشی روی پایه محفظه باتری را جدا کنید 10-چرخ جلو   11-مهره های توپی چرخ   12-سینی محافظ زیر موتور  13-سپر جلو  14-اجزاء نگهدارنه و شلگیرهای جانبی 

 

روغن قسمت های زیر را تخلیه کنید:

 

1-روغن موتور   2-روغن جعبه دنده   3-مدار سیستم خنک کننده    4-لوله سوخت رسانی   5-لوله بازیافت بخارات بنزین   6-سیم اتصال الکتریکی شیر برقی بازیافت بخارات بنزین   7-شیلنگ فوقانی خنک کننده بر روی رادیاتور

 

 

تازه اول کاره مراحل بعدیش توی پست بعدی براتون میذارم

نگارش در تاريخ دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, توسط دوست

باز کردن و نصب مجدد کاسه نمد میل لنگ سمت تایمینگ در خودروی تندر 90

 

باز کردن

I-مرحله پیش از باز کردن

خودرو را روی جک بالابر دو ستون قرار دهید

اتصال باتری را جدا کنید

_ قطعات زیر را باز کنید:

1-      چرخ جلو سمت راست

2-      تسمه تایم

3-      چرخ دنده تسمه تایم

II- مرحله باز کردن قطعه مورد نظر

برای خارج کردن کاسه نمد میل لنگ سمت تایمینگ از ابزار Mot. 1577 استفاده می کنیم

 

 

نگارش در تاريخ دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, توسط دوست

معني

NO

لغت

NO

كارتل

پيچ تخليه روغن  كارتل

چسب كارتل

واشر كارتل

واشر فلزي زير كارتل(جلو)

واشر+ فلزي زير كارتل(عقب)

پيچ هاي كارتل

مهره دور كارتل

قاب تسمه تايمينگ پاييني

واشر قاب تسمه تايمينگ پاييني

قاب تسمه تايمينگ بالايي

واشر قاب تسمه تايمينگ بالايي

واشر وسط قاب تسمه تايمينگ

صفحه يا سيني پشت موتور

درپوش كاسه نمد دار ته ميل لنگ

كاسه نمد ته ميل لنگ

كاسه نمد ميل سوپاپ

واشر جلو كارتل

واشر عقب كارتل

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

 

 

PAN ASSY- OIL

PLUG

PACKING-PAN,OIL

PACKING-PAN,OIL

STIFFNER,FRONT

STIFFNER,REAR

BOLT-OIL PAN

NUT,OIL PAN

COVER-T.BEL LWR

GASKET-COVER,T.BELT
COVER,T.BELT UP

GAKET-COVER,T.BELT

GASKET

PLATE-END

COVER ASSY-REAR

OIL SEAL

SEAL-OIL

GASKET-OIL PAN

GASKET-OIL PAN

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19


معني

NO

لغت

NO

بلوكه سيلندر

مجراي روغن سيلندر موتور

پين

 پيچ دو سر رزوه فيلتر روغن

درپوش بدنه موتور

پيچ كفه هاي ياتاقان ثابت

لوله گچ روغن

بست لو له گچ روغن

گچ روغن

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

BLOCK ASSY-CYLINDER
PLUG-OIL CONTROL

PIN-TUBULAR

JOINT-OIL FILTER

BLIND PLUG

BOLT-C.SHFT CAP

PIPE ASSY-OIL GAGE

STAY,OIL LEVEL GAGE

GAGE ASSY-OIL LEV.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

+ نوشته شده در  جمعه دوازدهم بهمن 1386ساعت 0:18  توسط مهندس احمد صادق نيا  |  آرشیو نظرات

معني

NO

لغت

NO

سرسيلندر

خارفنري گيت سوپاپ

پيچ هاي سرسيلندر

واشر پيچ هاي سرسيلندر

درپوش دستگاه سوپاپ-درب سوپاپ

صفحه روغن برگردان درب سوپاپ

بست صفحه روغن برگردان درب

بست واير شمع

واشرويكتوري واشردرب سوپاپ

بوش لاستيك درب سوپاپ

بست وايرشمع

درب روغن دان

واشردرب روغن دان

واشر سر سيلندر

قلاب جلوي موتور

قلاب عقب موتور

كاسه نمدلاستيكي

شيلنگ تخليه گازدرب سوپاپ

سوپاپ تخليه گاز درب سوپاپ

صفحه جداكننده روغن

 

  

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

Head Assy-cyl

CLIP-VALVE GUIDE

BOLT-CYI.HEAD

WASHER-HEAD BOLT

COVER ASSY-CYL.HEAD

PLATE-BAFFLE,A

PLATE-BAFFLE,B

PROTCTOR-H.T.CORD

GASKET-HEAD COVER

WASHER-SEALING

PROTECTOR-H.T.CORD

CAP  ASSY-OIL FILLER

GASKET-OIL CAP

GASKET-CYL.HEAD

HANGER-ENG.,F.

HANGER-ENG.,R.

RUBBER-SEAL

HOSE-VENTILATION

VALVE-P.C.V

PLATE-OIL SEPARATOR

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

 

 

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه یازدهم بهمن 1386ساعت 19:48  توسط مهندس احمد صادق نيا  |  آرشیو نظرات
نگارش در تاريخ دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, توسط دوست

 

عيب

دليل

نحوه بر طرف كردن

1- هنگامي كه توسط  سوئيچ استارت زده مي شود استارت   نمي چرخد.

1- باتري معيوب يا خالي است

2- اتصالات باتري بد،شل يا كثيف است.

3- اتصالات كابل باتری يا استارت بد است.

سالم بودن باتري را بررسي كنيد وتمام اتصالات دو سر باتري را بررسي كنيد.

4- دنده استارت گير كرده است.

 در حالي كه خودرو در دنده است آن را به سمت جلو وعقب هول دهيد تا دنده استارت آزاد شود.

5- سيم پيچ يا قسمت اتوماتيك استارت معيوب است.

توسط يك كابل يا سيم بسيار كلفت دو ترمينال اصلي روي سيم پيچ استارت را به منظور به کار انداختن استارت به يکديگر اتصال دهيد.

6- استارت معيوب است.

به منظور بررسي وعيب يابي قسمتهاي داخلي موتور ، استارت آن را از روي خودرو باز كنيد و عيب آنرا بر طرف کنيد.

2-موتور توسط استارت با سرعت طبيعي مي چرخد ولي روشن نمي شود وبه كار خود ادامه نمي دهد.

1- جرقه در سرشمعها ظاهر     نمي شود.

سيستم جرقه را بررسي كنيد.

2- سوخت به موتور نمي رسد.

سيستم سوخت رساني را بررسي كنيد.

3- سوخت خيلي زياد به موتور         مي رسد  (فلود كردن كاربراتور).

سيستم سوخت رساني را بررسي كنيد.

3-هنگامي كه استارت زده   مي شود موتور روشن مي شود اما به طور غير يكنواخت و ناقص يعني همراه با لرزش به كار خود ادامه مي دهد.

1- سيستم جرقه يا سيستم سوخت رساني معيوب است.

سيستم جرقه وسيستم سوخت رساني را بررسي كنيد.

2- سوپاپ ها سوخته اند.  واشر سرسيلندر سوخته است.

سرسيلندر را باز كرده وسوپاپ ها يا واشر سرسيلندر را كاملاً معاينه كنيد ودر صورت لزوم تعميرات مورد نياز را انجام دهيد.

3- رينگ هاي پيستون فرسوده شده اند ويا سيلندر هاي موتور فرسوده شده اند.

سرسيلندر را باز كنيد وپيستون ها وسيلندرها را بازرسي كنيد ودر صورت لزوم تعميرات مورد نياز را انجام دهيد.

4- قدرت موتور كم است.

1- سيستم جرقه يا سيستم سوخت رساني اشكال دارد.

سيستم جرقه را از لحاظ وضعيت پلاتين ها، فاصله آنها وتنظيم بودن آوانس استاتيكي يا اوليه دلكو مورد بررسي قرار دهيد.

كاربراتور را تنظيم كنيد.

2- لقي يا فيلر سوپاپ ها نادرست است.

لقي سوپاپ ها را بررسي كنيد و در صورت لزوم آنها را تنظيم كنيد.

3- سوپاپ ها سوخته اند.  واشر سرسيلند سوخته است.

 

سرسيلندر را باز كنيد و سوپاپ ها يا واشر سرسيلندر را معاينه كنيد ودر صورت لزوم تعميرات مورد نياز را انجام دهيد.

4- رينگ هاي پيستون فرسوده شده اند.سيلندرهاي موتور فرسوده شده اند.

سرسيلند را باز كنيدپيستون ها وسيلندر ها را بازرسي  ودر صورت لزوم تعميرات مورد نياز را انجام دهيد.

5- موتوربيش از حد معين روغن مصرف مي كند.

1- نشتي روغن از كاسه نمد عقب ميل  لنگ، واشر زير قاب زنجير وكاسه نمد آن، در پوش اسبكها، در پوش محفظه تايپيت ها،واشر زير فيلتر روغن، واشر زير پمپ بنزين، كاسه نمد گلويي دلكو، واشر كارتر وپيچ تخليه روغن كارتر.

محل نشت روغن را شناسايي كنيد ودر صورت لزوم كاسه نمد يا واشر مربوط به آن را عوض كنيد.

2- فرسودگي زياد رينگ ها يا سيلندر باعث سوختن روغن در موتورمي شود. علامت آن دود كردن موتور است.

رينگ جديدي روي پيستون نصب كنيد يا سيلندر ها را بتراشيد و يك دست رينگ جديد روي موتور نصب كنيد.

3-راهنماهاي سوپاپ فرسوده شده ويا حلقه لاستيكي روي ساق سوپاپ خراب شده است.

سرسيلندر را باز كنيد واعمال لازم و ضروري را بر روي راهنما با حلقه هاي لاستيكي انجام دهيد.

6- موتور توليد صداي مكانيكي اضافي       مي كند.

1- لقي بين اسبكها و انتهاي ساق سوپاپ ها زياد است.

توسط فيلر با ضخامت معين آنها را تنظيم كنيد.

2-ياتاقانهاي ميل لنگ فرسوده شده است. سيلندرها فرسوده شده اند و پيستون داخل آنها لق        مي خورد.

پس از بررسي در صورت لزوم تعميرات مورد نياز را انجام دهيد.

3-زنجير دور چرخدنده هاي ميل لنگ وميل بادامك شل شده است.

زنجير را بررسي كنيد ودر صورت لزوم آنرا عوض كنيد.

4-دسته موتور ها شكسته ومعيوب هستند.

آنهارا عوض كنيد.

 

نگارش در تاريخ دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, توسط دوست
اين مشكل تو خيلي از موتوراي آمريكايي وجود داره دليلشم تو موتورايي كه بازنشدن فرسودگيه كاسه نمد به مرور زمان و موتوراي كه باز شدن درست جانزدن كاسه نمد يا جنس نامرغوب كاسه نمد هست كه باعث روغن ريزي ميشه ولي اكثرن فكر ميكنن اين روغن ريزي از پيچ مخزن روغن هست چون تو حركت روغنهايي كه از كاسه نمد جلويي بيرون ريخته به سمت اون پيچ پخش ميشه و روغنهايي كه از كاسه عقبي ميريزه هم به سمت كاور گيربكس پخش يشه.البته ناگفته نماند كه با وجود تعويض روغنيهاي چلم پيچ محفظه روغن هم زود خراب ميكنن كه ترميم و تعويض اون كارساده اي هست.



 
نگارش در تاريخ دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, توسط دوست

نگارش در تاريخ دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, توسط دوست
نگارش در تاريخ دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, توسط دوست

انواع سیستم روغنکاری موتور پیستونی:

1-سیستم پاشیدنی یا ترشحی (قاشقکی):

قدیمی ترین سیستم روغن کاری بوده و امروزه چندان متداول نمی باشد.

در این سیستم روغن کاری، روغن موجود در کارتل بوسیله ی یک قاشقک که به انتهای شاتون وصل شده است ،از کارتر برداشته شده و به سمت بالا یعنی سیلندر و پیستون پاشیده می شود .

این سیستم به دلیل نداشتن فشار در قسمت هایی که روغن فقط با فشار به آنها وارد می شود مانند یاتاقان ها و... ضعیف ترین نوع روغن کاری می باشد.

2-سیستم پاشیدنی و فشاری توائم:

این سیستم با به کارگیری روش قبلی به علاوه ی یک پمپ روغن کوچک قسمت هایی مانند یاتاقان های ثابت و متحرک را با فشار پمپ روغن کاری مرده و سیلندر و پیستون از همان روش قبلی روغن کاری می شوند.

3-سیستم روغنکاری فشاری،کاتر تر:

در این سیستم تمام روغنکاری موتور توسط فشار اویل پمپ انجام می گیرد و روغن با کانال های موجود در بلوکه سیلندر به تمام مناطق مورد نظر می رسد. در این طرح کارتر با حجم معینی از روغن پر شده و یک اویل پمپ روغن را از کارتر مکیده و در پایان مسیر دوباره به کارتر سرازیر می کند در ضمن مل لنگ در حین چرخش با روغن کارتر برخورد کرده و مقداری از آن را به دیواره ی سیلندر ها می پاشد.

این سیستم رایج ترین نوع می باشد .

4-سیستم روغنکاری فشاری،کاتر خشک:

در سیستم روغنکاری مخزن روغن دیگر همان محفظه میل لنگ نمی باشد و مخزن جداگانه ای به صورت یک استوانه در کنار بلوکه موتور در نظر گرفته می شود ، در ماشین های مسابقه ای به دلیل شتاب جانبی زیاد  در زمان پیچیدن های سریع ،روغن موجود در کارتل های تر به یک سمت رفته و پیکاپ روغن که ورودی اویل پمپ می باشد از روغن دور می ماند و وقفه در کار سیستم روغنکاری می افتد و چند لحظه بعد به دلیل نرسیدن روغن به یاتاقان ها موتور به اصطلاح می سوزد.

اما در سیستم روغن کاری خشک کارتر تا آن جا که امکان دارد کوچک طراحی می شود و چند عدد پمپ روغن قوی وظیفه مکیدن و ارسال روغن را با فشار زیاد را دارند . معمولا دو عدد پمپ به صورت موازی روغن را از محفظه لنگ مکیده و خروجی خود را به یک پمپ دیگر می دهند که با این دو پمپ سری شده است ، پمپ سوم وظیفه ی ارسال روغن به کانال های روغنکاری را بر عهده دارد.

یکی دیگر از دلایل جایگزینی سیستم خشک به جای تر این است که چرخش میل لنگ در درون یک مایع غلیظ(روغن) موجب از دست رفتن مقداری از کار تولیدی موتور میگردد که در موتور های قوی مقدار قابل ملاحظه ای می باشد.

علت استوانه بودن مخزن روغن هم کم کردن سطح روغن با هدف کم از بین بردن سریع تر کف روغن می باشد.

 

کارتل خشک

روغن کاری کارتر خشک

5- روغنکاری توسط اختلاط روغن با سوخت:

این روش روغن کاری در موتور های دوزمانه ی بنزینی کاربرد دارد ، به دلیل آن که در این موتور ها ابتدا سوخت و هوا باید وارد محفظه کارتر شوند تا پیش تراکم صورت بگیرد دیگر امکان وجود روغن کافی در کاتر نمی باشد به همین خاطر برای روانکاری موتور مقداری روغن به سوخت اضفه می گردد که همراه سوخت مصرف می شود وآلودگی زیادی را به وجود می آورد.

در این گونه موتور ها معمولا به دلیل این که امکان روغن کاری فشاری یاتاقان ها وجود ندارد ، به جای یاتاقان  های ساده از بلبرینگ استفاده می شود.

سیستم روغن کاری موتور

خواندن 323 دفعه آخرین ویرایش در چهارشنبه, 13 آذر 1392 ساعت 21:04

نگارش در تاريخ دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, توسط دوست

سطح روغن در موتور خودرو
 

ارتفاع سطح روغن موتور باید بطور مرتب هر هفته یک بار و یا هر400 کیلومتر یکبار بررسی گردد .

 

این کار بهتر است در هنگامی که درجه حرارت موتور در حد عادی میباشد انجام گیرد.

 

بررسی ارتفاع سطح روغن در موتور بلافاصله پس از خاموش کردن آن ، مقدار حقیقی روغن داخل آنرا مشخص نمیکنند چون هنوز همه روغنها از قسمت های مختلف به داخل مخزن برگشت داده نشده اند.

 

برای تشخیص ارتفاع صحیح روغن خودرو را در سطحی تراز پارک نمائید

 

میله عمق سنج(گیج) را از جای خود خارج نموده وپس از تمییز کردن،مجدداآنرا در جای خودقرار دهید.

 

میله عمق سنج (گیج)رامجددا از جای خود خارج نمائید و با جلوگیری از ریزش روغن آنرا به حالت افقی نگهدارید.

 

سطح روغن باید بین علائم L (LOW) و   F  (FULL)برروی میله عمق سنج باشد.

 

 در صورت پایین تر بودن ارتفاع روغن از علامت  H  یاF   مقدار کافی روغن در موتور بریزید تا ارتفاع آن برابر با علامت با علامت بالائی میله عمق سنج گردد . فواصل علائم روی میله در حدی است که با ریختن کمتر از یک لیتر روغن به داخل موتور ارتفاع سطح آن از علامتLOWبه علامت FULL  صعود خواهد کرد(معمولا مابین علامتLOW  و علامت FULL  یک عدد بعنوان مقیاس نوشته میشود).

 

 روغن از مجرای در پوش دار واقع در روی درب سوپاپ ها به داخل موتور ریخته میشود .

 

فقط از روغن های مرغوب توصیه شده از طرف کارخانه سازنده خودرو استفاده نمائید.

 

از ریختن روغن اضافی در داخل موتور خودداری شود.زیرا این کار باعث نشت از شمعها و نیز خرابی کاسه نمد میگردد.

 

 سطح روغن در موتور خودرو به زبانی دیگر

 

سرویس دوره ای بازدید و تعویض روغن موتور از مهمترین اولویت های نگهداری خودرو است . توصیه می شود مقدار روغن به طور مداوم بازدید شود و در صورتی که سطح روغن پایین تر از علامت MAXباشد ، حتماً مقداری روغن به آن اضافه کنید تا سطحش بین دو علامت روی گیج قرار گیرد . البته توجه داشته باشید که زیاد بودن روغن نیز به موتور آسیب می رساند . برای چک کردن روغن باید خودرو را روی زمین صاف پارک و صبر کنید تا سرد شود . سپس شاخص روغن(گیج روغن) را بیرون بکشید ، با دستمال آن را پاک کنید و دوباره در محفظه روغن قرار دهید و پس از چند ثانیه دوباره آن را بیرون بکشید . اگر روغن بین دو خط بالا و پایین بود ، مقدار روغن خودرو شما مناسب است . کم شدن روغن موتور یک امر عادی است و بر اساس استاندار تولید کنندگان خودرو معمولاً تا نیم لیتر در هر 10 هزار کیلومتر طبیعی است ( البته در خودروهای مختلف متغیر است ) .

 

اگر مصرف روغن غیر عادی باشد ، باید در اولین فرصت به نمایندگی های مجاز مراجعه کنید .

 

هنگام تعویض روغن ، حتماً به سطح کیفی APIو گریدویسکوزیته روغن مطابق با فصول سال توجه و از روغن های ذکر شده در دفترچه راهنمای خودرو استفاده کنید . اگر این کار را انجام ندهید ، علاوه بر فرسایش سریع و آسیب رسیدن به موتور خودرو ، ممکن است خودرو از شرایط گارانتی نیز خارج شود . در ضمن توصیه می شود همیشه از یک نوع روغن موتور استفاده کنید ، چون تعویض پی در پی نوع روغن ، به دلیل تفاوت در فرمولاسیون آن ها ممکن است باعث واکنش شیمیایی و آسیب رسیدن به موتور خودرو شود

فیلتر روغن

 

 

فیلتر روغن با توجه به توصیه سازنده با هر بار تعویض روغن یا یکبار در میان(10000 الی 12000 کیلومتر) ، باید تعویض شود . این کار ضمن کاهش مصرف سوخت ، باعث افزایش شتاب و عمر موتور خودروی شما می شود .

 

 

نگارش در تاريخ دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, توسط دوست

سيستم روغنکاري

 

صفحه قبل 1 ... 26 27 28 29 30 ... 33 صفحه بعد