تعمیر پراید
تعمیر پراید سنسور اکسیژن سنسور میل بادامک بوش دنده دو شاخ کلاج جلو پنجره بوش کلاچ دیاگ صافی بنزین لنت ترمز استارت سوئیچ استارت
نگارش در تاريخ چهار شنبه 10 شهريور 1395برچسب:مقايسه MVM315 با 206 تيپ 5, توسط دوست

مقايسه MVM315 با 206 تيپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات 206 هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین2 است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

قبل از مقایسه معنی این دو اصطلاح سخت و تاثیر گذار را بشناسید

اسب بخار=شتاب گیری در دور بالا(پیشرانه سرعتی)
گشتاور= قدرت از جا کندن و کشندگی در دورهای پایین(پیشرانه قدرتی)

 طبق گفته کارول شلبی: اسب بخار باعث فروخته شدن خودرو؛ تورک(گشتاور) باعث برنده شدن در مسابقه می‌شود


ادامه مطلب...

فروش انواع قفل ریموت دار

قفل ریموتی

قفل ریموتی درب ورودی

 

 

قفل ریموتی درب شرکت - قفل مدیریتی اسپانیایی

 

قفل برقی ریموتی کنترلی درب چوبی ساخت کمپانی Openers & Closers اسپانیا جهت کنترل تردد

افراد به اتاق های داخلی ساختمان کاربرد دارد .

بعنوان مثال

قفل ریموتی درب شرکت

اگر درب ورودی اتاق مدیر شرکتی علاوه بر جک آرام بند به این سیستم مجهز باشد ، هنگامی که فردی
اتاق را ترک کند آرام بند درب را بسته و قفل می نماید و

در صورتی که فردی دیگری بخواهد وارد اتاق شود نیازی نیست که مدیر از پشت میزش بلند شده و درب
را باز کند ،

فقط کافیست که ایشان و یا منشی کلید ریموت را زده تا اینکه درب باز شود

کمپانی
Openers & Closers

یکی از پیشتازان تولید قفل برقی در جهان می باشد و محصولات این شرکت با بالاترین استاندارها و تائیدیه
های اتحادیه اروپا ارائه می گردد .

 

برای خرید و اطلاعات بیشتر در مورد قفل ریموت دار اینجا کلیک کنیذ

نگارش در تاريخ سه شنبه 17 شهريور 1394برچسب:, توسط دوست

موتور پر قدرت ۱۶۰۰ س سی ۱۶ سو پاپه با نیروی ۱۱۰ اسب بخار
جهت مقایسه قدرت این موتور باید در نظر گرفت که قدرت موتور پژو ۴۰۵ چیزی حدود ۹۰ اسب بخار می باشد … زانتیای ۱۸۰۰ سی سی دارای قدرت ۱۱۰ اسب و زانتیای ۲۰۰۰ سی سی دارای قدرت ۱۳۵ اسب بخار می باشد )

نکته بسیار جالب در مورد این موتور , سیستم سوخت پاش انژکتوری چند نقطه ای با تکنولوژی جدید می باشد که باعث شده است مصرف سوخت تیپ ۵ با موتور بزرگتر و قوی تر , حتی اندکی از مصرف سوخت تیپ ۲ و ۳ هم کمتر باشد

!!!
این مدل دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر ۵/۹ ثانیه می باشد که جهت مقایسه نسبی می توان گفت تنها خودروهای انگشت شماری مانند نیسان ماکسیما و یا زانتیای سوپر لوکس در ایران می توانند در رکورد شتاب گیری از این مدل سرتر باشند ! همجنین این میزان شتاب در مقایسه با ۵/۱۴ ثانیه برای تیپ ۲ و۳ و یا ۹/۱۱ ثانیه برای پژو ۴۰۵ , قابل توجه می باشد


نوع سیستم ترمز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی همراه با سیستم ضد قفل می باشد که قابلیت ترمز گیری بسیار بسیار خوبی ( با توجه به وزن کم اتومبیل ) به آن می دهد .
نوع کلاچ در این مدل هیدرولیکی می باشد و سیستم تهویه آن دیجیتال است

نگارش در تاريخ سه شنبه 17 شهريور 1394برچسب:, توسط دوست

 

گشتاور (Turaqe) چيست؟

 حاصلضرب برداري نيروي وارد بر يك جسم از نقطه اثر نيرو تا نقطه اي كه جسم بر اثر همين نيرو دوران ميكند گشتاور يا تورك(Turaqe) نام دارد.

گشتاور به معناي نيروي لازم براي گرداندن يك جسم است.گشتاور توليد شده توسط يك موتور توان رانشي يا كششي را براي گرداندن چرخها به وجود مي آورد.

براي مثال هنگامي كه ميخواهيد پيچي را با يك آچار بچرخانيد نيروي لازم براي گرداندن آنرا گشتاور ميگويند.در اين حالت گشتاور برابر است با مقدار نيروي لازم ضربدر فاصله مركز پيچ تامكاني كه نيرو به آچار اعمال ميشود.واحد هاي گشتاور عبارتند از نيوتن بر متر و كيلوگرم بر سانتي متر و فوت بر پوند.

نحوه محاسبه گشتاور:

T=R*N
T:گشتاور (TORQUE)
R:شعاع
N:نيروي اعمال شده

بنابر اين هرگاه بخواهيم گشتاور را افزايش دهيم يا آچار بلندتري انتخاب ميكنم يا نيروي اعمال شده به آنرا افزايش ميدهيم.

در مورد موتور نيروي اعمال شده به آچار همان نيروي ناشي از احتراق درون موتور است. شعاع آچار در اينجا طول بازوي ميل لنگ يا نصف كورس پيستون ميباشد.

 

206
 
قسمت مشخصات فني خودرو تيپ 2 تيپ 3 تيپ 5 (تيپ6 (اتوماتيك 
موتور نوع موتور TU3 TU3 TU5 TU5
حجم موتور 1360 cc 1360 cc 1587cc 1587cc
قدرت موتور 75 اسب بخار در 5500 دور 75 اسب بخار در 5500 دور 110 اسب بخار در 5800 دور 110 اسب بخار در 5800 دور
حداكثر گشتاور 118Nm @ 3400 rpm 118Nm @ 3400 rpm 142Nm @ 4000 rpm 142Nm @ 4000 rpm
نوع سوخت  بنزين با اكتان 91 بنزين با اكتان 91 بنزين با اكتان 95 بنزين با اكتان 95
سيستم احتراق احتراق داخلي (جرقه اي) احتراق داخلي (جرقه اي) احتراق داخلي (جرقه اي) احتراق داخلي (جرقه اي)
تعداد سوپاپ 8 8 16 16
استاندارد حد آلايندگي Euro III Euro III Euro III Euro III
 كارايي حداكثر سرعت (km/h) 170 170 198 190
شتاب صفرتا 100كيلومتر 14.1 ثانيه 14.1 ثانيه 9.6 ثانيه 11.4 ثانيه
 مصرف سوخت در 100 كيلومتر  ميانگين مصرف خارج شهر 5.5 ليتر 5.5 ليتر 5.1 ليتر 5.5 ليتر
ميانگين مصرف داخل شهر 9.4 ليتر 9.4 ليتر 8.6 ليتر 9.9 ليتر
ميانگين مصرف تركيبي 7 ليتر 7 ليتر 6.4 ليتر 7.1 ليتر
 سيستم انتقال قدرت گيربكس (جعبه دنده) دستي (MA5N) دستي (MA5N) دستي (MA5N) اتوماتيك (AL4)
كلاچ تك صفحه اي خشك - مكانيكي تك صفحه اي خشك - مكانيكي تك صفحه اي خشك - مكانيكي هيدروليكي و الكترونيكي
سيستم فرمان نوع فرمان هيدروليكي هيدروليكي هيدروليكي هيدروليكي
تعداد چرخش قفل به قفل فرمان 3.3 3.3 3.3 3.3
بدنه وزن تقريبي خودرو (كيلوگرم) 1025 1025 1054 1096
رنگ متاليك  متاليك  متاليك  متاليك 
كلاس خودرو كلاس B كلاس B كلاس B كلاس B
ترمز نوع ترمز جلو ديسكي ديسكي ديسكي با سيستم خنك شونده ديسكي با سيستم خنك شونده
نوع ترمز عقب كاسه اي كاسه اي ديسكي توپر ديسكي توپر
ترمز ضد قفل (ABS) ندارد 4 كاناله با EBD و EBA 4 كاناله با EBD و EBA 4 كاناله با EBD و EBA
ايمني كيسه هواي ايمني جلوAir bag ندارد دارد دارد دارد
وضعيت سوييچ سوئيچ همراه با ريموت كنترل سوئيچ همراه با ريموت كنترل سوئيچ همراه با ريموت كنترل سوئيچ همراه با ريموت كنترل
قفل مركزي دارد دارد دارد دارد
سيستم قطع سوخت خودكار دارد دارد دارد دارد
سيستم كنترل انتشاربخار بنزين دارد دارد دارد دارد
تور نگهدارنده اشياء صندوق ندارد ندارد ندارد ندارد
چراغ مه شكن جلو و عقب دارد دارد دارد دارد
تزئينات
 
صندلي راننده تاشونده و قابل تنظيم در جلو و  ارتفاع تاشونده و قابل تنظيم در جلو و  ارتفاع تاشونده و قابل تنظيم در جلو و  ارتفاع تاشونده و قابل تنظيم در جلو و  ارتفاع
زير سري صندلي عقب ندارد دارد دارد دارد
كولر دارد دارد دارد دارد
شيشه بالابر برقي جلو دارد دارد دارد دارد
شيشه بالابر برقي عقب ندارد دارد دارد دارد
آينه هاي جانبي برقي ندارد دارد دارد دارد
دماسنج روي داشبورد ندارد دارد دارد دارد
شيشه گرم كن عقب دارد دارد دارد دارد
وضعيت آنتن برقي آنتن برقي ندارد آنتن برقي ندارد آنتن برقي ندارد آنتن برقي ندارد
سيستم هشدار دهنده گويا ندارد ندارد ندارد ندارد
چراغ داخل داشبورد ندارد ندارد ندارد ندارد
كاتاليست اگزوز دارد دارد دارد دارد
سنسور اكسيژن دارد دارد دارد دارد
سيستم تهويه هوا قابل تنظيم دستي اتوماتيك اتوماتيك اتوماتيك
سيستم صوتي راديو پخش كاست  پخش CD پخش CD پخش CD
آپشن نوع تودوزي        
موبايل هندزفري ندارد ندارد ندارد ندارد
يخچال ندارد ندارد ندارد ندارد
آيينه جانبي تاشونده ندارد ندارد ندارد ندارد
كروز كنترل ندارد ندارد ندارد ندارد
كف پوش        
تريم داخلي        
آنتن برقي ندارد ندارد ندارد ندارد
سنسور دنده عقب ندارد ندارد ندارد ندارد
قطعات تزئيني        
سپر همرنگ بدنه دكوراتيو سپر همرنگ - زه مشكي سپر همرنگ - زه مشكي سپر همرنگ - زه مشكي سپر همرنگ - زه مشكي
صندلي جلو برقي        
صندلي سردكن و گرم كن ندارد ندارد ندارد ندارد
رينگ فولادي فولادي فولادي فولادي
ايموبايلايزر دارد دارد دارد دارد
نگارش در تاريخ دو شنبه 12 مرداد 1394برچسب:, توسط دوست

دوستانی که دنبال یک خودرو با کیفیت با ظاهری عالی و قیمت مناسب می گردند

پیشنهاد می گردد مدل دنده معمولی جک j5 را یک نگاه بیاندازند

موتور این ماشین طراحی شرکت میتسوبیشی ژاپن می باشد

نگارش در تاريخ یک شنبه 27 ارديبهشت 1394برچسب:, توسط دوست

 پمپ بنزین پژو 206

در طول مدت 2 سال، 3 بار پمپ بنزین ماشین سوخت! كه باعث شد چند چیز در باره پمپ بنزین 206 یاد بگیرم و یك آچار - مجددا - اختراع كنم!

قبل از اینكه بار اول پمپ بنزین بسوزد، برای مدت طولانی صدایی زوزه مانند در اتاق شنیده می شد. از یك مكانیك در این باره سوال كردم اما آنرا چیز مهمی ندانست. چند روز قبلش در جاده كه با سرعت می رفتم برای كاری توقف كردم كه به محض توقف ماشین خاموش شد اما باز روشن شد. چند روز بعد ماشین را پارك كردم و رفتم، وقتی برگشتم ماشین دیگر روشن نشد.

ماشین را تا تعمیر گاه بكسل كردم و تعمیر كار فقط موتور پمپ را عوض كرد و نه كل پمپ را، و این پمپ چند ماه بیشتر كار نكرد.

بار دوم تازه از خانه حركت كرده بودم كه ماشین خاموش شد. فهمیدم كه دوباره پمپ بنزین سوخته و باز ماشین را به تعمیر گاه بكسل كردم. این یكی مكانیك گفت خیلی بهتر است كل پمپ بنزین را عوض كنم و من هم یك پمپ 90 تومانی خریدم. خود مكانیك گفت كه 160 تومانی اش را دارد. این یكی حدود 1 سال كار كرد و سوخت!

بار سوم، دو ماه ماشین خوابیده بود و در خلال این مدت فقط چند بار استارت خورده بود. روشن كردم رفتم باك را پر از بنزین سوپر كردم. نیم ساعتی راندم كه باز ماشین خاموش شد. دوباره بكسل كردم و رفتم پیش مكانیك اولی و مثل بار اول فقط موتور پمپ را عوض كردم. برایم یك پمپ كه می گفت فابریك است نصب و 6 ماه هم تضمین كرد! كه خيلی بيشتر كار كرد.

(دی ماه 1391) بعد از اين باز هم پمپ سوخت و آنرا عوض كردم، ماجرا مربوط به تابستان است. اين بار از چند وقت قبل وقتی هوا فوق العاده گرم بود ماشين خاموش می شد چون پمپ از كار می افتاد و فهميدن آن هم سخت بود كه علت از كجاست چون وقتی تعميرگاه رفتم و در مسير لوله ها فشار سنج بستند به قول خودشان فشار نمی انداخت (از 4 بار پايين نمی آمد) يكبار كه همينطور شد از شانس در پمپ بنزين بودم و وقتی بنزين زدم درست شد چون بنزينی كه تازه وارد باك شد خنك بود.

هوای پمپ را داشته باشید!

بعد از این، در جایی خواندم که چون پمپ درون بنزین قراردارد و بدین ترتیب خنک شود، وقتی باک خالی باشد و پمپ بیرون از بنزین قرارگیرد نمی تواند به خوبی خنک شود و احتمالا به تدریج باعث سوختن آن می شود. تا قبل از این همیشه می گذاشتم باک به ته برسد! حالا وقتی باک از نصف کمتر می شود آنرا پر می کنم.

(دی ماه 1391) البته پياله پمپ هميشه پر از بنزين است ولی حجم آن كم است چون بنزين از پايين ترين سطح باك مكيده می شود اما وقتی باك پر باشد سطح بنزين بالا تر از لبه پياله است و به پمپ كمتر فشار می آيد.

وقتی که پمپ بنزین کار نمی کند

پژو 206 خودرویی با سیستم سوخت رسانی انژكتوری بوده و پمپ بنزین آن الكترو پمپ است. مثل خیلی از ماشین های مشابه وقتی قبل از استارت سویچ را باز می كنیم صدای پمپ را می شنویم و صبر می كنیم تا خاموش شود و آنگاه استارت می زنیم.

(دی ماه 1391) به اين دليل كه پشت انژكتور بايد بنزين با فشار 4 بار وجود داشته باشد. وقتی مدتی ماشين خاموش باشد بنزين از لوله خارج شده و فشار ندارد. وقتی بلافاصله بعد از خاموش كردن سوئيچ باز شود پمپ كار نمی كند چون هنوز در لوله ها فشار لازم هست.

وقتی پمپ بنزین می سوزد دیگر با باز كردن سویچ صدایی نمی شنویم. برای دقیق تر شدن می توانیم تشك صندلی را بلند كنیم و گوش را به پمپ نزدیك كرده از شخص دومی بخواهیم كه سوییچ را باز كند.

وقتی كه پمپ بنزین سوخته باشد يا ضعيف شده باشد ماشین استارت می خورد اما روشن نمی شود. البته هميشه علت از پمپ بنزين نخواهد بود.

یك مرحله از این جلوتر این است كه درپوش روی پمپ بنزین را برداریم و لوله رفت یا برگشت بنزین را از پمپ جدا كنیم و ببینیم با باز كردن سوییچ آیا بنزین جریان می یابد یا نه. البته چون این كار باعث بیرون ریختن بنزین می شود باید با احتیاظ و احتراز از نزدیكی هر نوع شعله و آتش مثل شعله سیگار انجام شود و البته بهتر آن است كه با یك شلنگ كمكی كه به خروجی پمپ یا شلنگ آن وصل می كنیم، بنزین را به خارج از ماشین هدایت كنیم و یا در ظرف دیگری بریزیم، البته اگر هیچ بنزینی خارج شود. حتی ممكن است پمپ كار كند اما ضعيف شده باشد و فشار لازم را توليد نكند.

البته باید توجه داشته باشید كه این احتمال هم هست كه كار نكردن پمپ بنزین به خاطر قطع شدن برق آن باشد و برای اطمینان كامل باید پمپ در تعمیر گاه و با منبع تغذيه مجزا تست شود.

 

داستان کوتاه!

در خیابان می رفتم که متوجه استارت خوردن اما روشن نشدن پژو 206 ی شدم. نزدیک رفتم و احتمال دادم از پمپ بنزین ماشین باشد. صاحب ماشین گفت که تازه از تعویض روغن می آید و همه صافی ها و فیلتر ها را نیز عوض کرده. یکی دیگر از سرنشینان گفت که وقتی استارت زده می شود از زیر ماشین بنزین می ریزد. فهمیدم که از محل اتصال شلنگ بنزین و صافی بنزین است. آنرا برایشان وصل کردم.

 

تعمیر یا تعویض؟

 موتور الكتریكی پمپ بنزین پژو 206 شرح تصوير: پمپ الكتریكی تعویضی است و بست شلنگ كه در محل اتصال لوله خرطومی به خروجی پمپ بسته شده دیده می شود.

 

تعمیر پمپ بنزینی كه سوخته بوسیله تعویض فقط الكترو پمپ آن كم هزینه تر است اما مشكلاتی به همراه دارد. اول اینكه پیدا كردن الكترو پمپ بدرد بخور مشكل است و ممكن است حتی به شما پمپ پرایدی بدهند چون از قرار معلوم می شود آنرا در 206 نصب كرد.

دوم اینكه در درون محفظه پمپ لوله های خرطومی به الكترو پمپ وارد و از آن خارج شده است كه به طور فابریك پرس شده هستند اما وقتی الكترو پمپ تعویض می شود آن لوله های خرطومی را با بست شلنگ متصل می كنند. در نتیجه این امكان هست كه بست ها خوب سفت نباشند و بنزین به خوبی پمپاژ نشود و موقع حركت ماشین ریپ می زند. دفعه اول كه پمپ را تعمیر كردم همین اتفاق افتاد.

تعویض كل مجموعه پمپ بنزین خیلی بهتر است به شرطی كه نوع مرغوب آنرا استفاده كنید و گرنه یك تعمیر خوب بهتر از تعویض بد است!

سیستم اندازه گیری مقدار بنزین در باك هم روی همین مجموعه سوار است كه اگر كل پمپ را تعویض كنید، این سیستم نیز تعویض خواهد شد و اگر جنس نامرغوب باشد در این قسمت نیز ممكن است مشكلاتی بروز كند. مثلا گاهی اوقات ممكن است ببینید كه آمپر بنزین كمتر از آن چیزی نشان می دهد كه در باك است. این مورد هم اوایلی كه در بار دوم پمپ سوخته بود و كل مجموعه را تعویض كرده بودم پیش می آمد. اما كم كم درست شد و احتمالا حركت شناور روان شد چون شناور هم به مجموعه وصل است.

 

تعویض پمپ بنزین

تعویض كل پمپ بنزین 206 كار مشكلی نيست اما باز و بسته كردن دريچه آن بسيار مشكل است.

باز كردن پمپ بنزین

هر سه بار كه برای تعمیر پمپ بنزین به بعمیر گاه رفتم شاهد بودم كه با ضرب و زور قلم و چكش و حتی دو نفری آنرا باز و بسته كردند.

دو بار سعی كردم در آنرا باز كنم اما نتوانستم و وقتی از مكانيك پرسیدم گفت كه قلق دارد! اما به نظر نمی آید كه این قلق در فرانسه اختراع شده باشد. مخصوصا كه روی این درپوش دو برآمدگی و سوراخ تعبیه شده كه ذهن مرا به سمتی برد كه یك آچار برای باز و بسته كردن درپوش پمپ بنزین 206 بسازم. البته ابزار مخصوصی برای اين كار وجود دارد اما من نديدم فقط شنيدم.

البته این آچار شباهتی به آچار های معمولی ندارد و شاید حتی بتوان آنرا نوعی پیچ گوشتی هم نامید!

وسیله ای (آچار) برای باز كردن درب پیچی پمپ بنزین پژو 206

بدون ابزار دو نفر بايد يكی مثل شكل ضربه بزند و ديگری فشار وارد كند.

باز کردن در پمپ بنزین پژو 206

 

چند نكته در مورد باز كردن سوكت برق و شلنگ ها

  • سر شلنك های منتهی به پمپ بنزین برای جدا كردن سر شلنگ های منتهی به پمپ بنزین باید ضامن آنرا به پایین فشار دهید و آنرا بكشید. ممكن است ضامن خیلی سفت باشد و با فشار نوك انگشت به اندازه لازم پایین نرود، از این رو از وسیله ای مثل سر پیچ گوشتی كمك بگیرید. نظیر این سر-شلنگ در سایر قسمت ها نیز هست كه در صورت لزوم به همین ترتیب باید جدا شوند مثل وقتی كه بخواهیم صافی بنزین كه زیر خودرو است را تعویض كنیم. موقع بستن فقط باید سر-شلنگ را در لوله فشار داده - تا صدای تق شنیده شود - و كاری به ضامن نداریم.
     
  • سوكت برق پمپ بنزین سوكت برق هم دارای خار و ضامنی است كه مانع از بیرون آمدن آن می شود اما دسترسی به آن مشكل تر از ضامن شلنگ است. برای آزاد كردن این ضامن باید از یك پیچ گوشتی بسیار نازك یا تكه ای سیم مفتولی باریك كه آنرا دولا كرده باشید استفاده كنید.
     
  • مجموعه پمپ بنزین در راستای بالا-پایین دارای فنری است كه باعث می شود وقتی از جای خود خارج می شود، مقداری بلند تر شود. موقع باز كردن این خاصیت مشكلی ایجاد نمی كند اما در هنگام بستن، وقتی واشر لاستیكی (O-Ring) را در جای خود گذاشتید و پمپ را - در جهت درست - به داخل باك قرار دادید، باید آنرا با دست به پایین فشار داده و نگهداریم تا در پیچی پمپ بسته و كاملا سفت گردد.
    هنگام بستن پمپ، جاگذاری واشر لاستیكی بسیار مهم است زیرا اگر به طور صحیح قرار نگیرد، بنزین به داخل چاله پمپ نشت كرده بوی بنزین در اتاق می پیچد و در كل بسیار خطرناك است.
    گفته می شود كه هر بار پمپ باز و بسته شود این واشر لاستیكی نیز تعویض گردد. نکته جالبی که برایم تجربه شد این است که واشری که قبلا روی پمپ بسته شده پس از باز شدن گشاد است و دوباره نمی توان آنرا بست اما اگر همین واشر را مدتی کنار بگذاریم دوباره جمع می شود. همانطور كه در تصویر دیده می شود، واشر نو به راحتی درون واشر مستعمل قرار گرفته.

    مقایسه دو واشر با دو اندازه
     
  • وقتی پمپ كاملا بیرون آورده شده باشد واشر را راحت می توان در جای خود، بر روی لبه دریچه ای كه پمپ داخل می شود قرار داد. پس از آن به آرامی پمپ را داخل می كنیم كه واشر از جای خود بیرون نپرد.

    محل قرار گیری واشر پمپ بنزین

مجموعه تصاویری از زوایای مختلف پمپ بنزین

نگارش در تاريخ یک شنبه 27 ارديبهشت 1394برچسب:, توسط دوست

 پمپ بنزین پژو 206

در طول مدت 2 سال، 3 بار پمپ بنزین ماشین سوخت! که باعث شد چند چیز در باره پمپ بنزین 206 یاد بگیرم و یک آچار - مجددا - اختراع کنم!

قبل از اینکه بار اول پمپ بنزین بسوزد، برای مدت طولانی صدایی زوزه مانند در اتاق شنیده می شد. از یک مکانیک در این باره سوال کردم اما آنرا چیز مهمی ندانست. چند روز قبلش در جاده که با سرعت می رفتم برای کاری توقف کردم که به محض توقف ماشین خاموش شد اما باز روشن شد. چند روز بعد ماشین را پارک کردم و رفتم، وقتی برگشتم ماشین دیگر روشن نشد.

ماشین را تا تعمیر گاه بکسل کردم و تعمیر کار فقط موتور پمپ را عوض کرد و نه کل پمپ را، و این پمپ چند ماه بیشتر کار نکرد.

بار دوم تازه از خانه حرکت کرده بودم که ماشین خاموش شد. فهمیدم که دوباره پمپ بنزین سوخته و باز ماشین را به تعمیر گاه بکسل کردم. این یکی مکانیک گفت خیلی بهتر است کل پمپ بنزین را عوض کنم و من هم یک پمپ 90 تومانی خریدم. خود مکانیک گفت که 160 تومانی اش را دارد. این یکی حدود 1 سال کار کرد و سوخت!

بار سوم، دو ماه ماشین خوابیده بود و در خلال این مدت فقط چند بار استارت خورده بود. روشن کردم رفتم باک را پر از بنزین سوپر کردم. نیم ساعتی راندم که باز ماشین خاموش شد. دوباره بکسل کردم و رفتم پیش مکانیک اولی و مثل بار اول فقط موتور پمپ را عوض کردم. برایم یک پمپ که می گفت فابریک است نصب و 6 ماه هم تضمین کرد! که خیلی بیشتر کار کرد.

(دی ماه 1391) بعد از این باز هم پمپ سوخت و آنرا عوض کردم، ماجرا مربوط به تابستان است. این بار از چند وقت قبل وقتی هوا فوق العاده گرم بود ماشین خاموش می شد چون پمپ از کار می افتاد و فهمیدن آن هم سخت بود که علت از کجاست چون وقتی تعمیرگاه رفتم و در مسیر لوله ها فشار سنج بستند به قول خودشان فشار نمی انداخت (از 4 بار پایین نمی آمد) یکبار که همینطور شد از شانس در پمپ بنزین بودم و وقتی بنزین زدم درست شد چون بنزینی که تازه وارد باک شد خنک بود.

هوای پمپ را داشته باشید!

بعد از این، در جایی خواندم که چون پمپ درون بنزین قراردارد و بدین ترتیب خنک شود، وقتی باک خالی باشد و پمپ بیرون از بنزین قرارگیرد نمی تواند به خوبی خنک شود و احتمالا به تدریج باعث سوختن آن می شود. تا قبل از این همیشه می گذاشتم باک به ته برسد! حالا وقتی باک از نصف کمتر می شود آنرا پر می کنم.

(دی ماه 1391) البته پیاله پمپ همیشه پر از بنزین است ولی حجم آن کم است چون بنزین از پایین ترین سطح باک مکیده می شود اما وقتی باک پر باشد سطح بنزین بالا تر از لبه پیاله است و به پمپ کمتر فشار می آید.

وقتی که پمپ بنزین کار نمی کند

پژو 206 خودرویی با سیستم سوخت رسانی انژکتوری بوده و پمپ بنزین آن الکترو پمپ است. مثل خیلی از ماشین های مشابه وقتی قبل از استارت سویچ را باز می کنیم صدای پمپ را می شنویم و صبر می کنیم تا خاموش شود و آنگاه استارت می زنیم.

(دی ماه 1391) به این دلیل که پشت انژکتور باید بنزین با فشار 4 بار وجود داشته باشد. وقتی مدتی ماشین خاموش باشد بنزین از لوله خارج شده و فشار ندارد. وقتی بلافاصله بعد از خاموش کردن سوئیچ باز شود پمپ کار نمی کند چون هنوز در لوله ها فشار لازم هست.

وقتی پمپ بنزین می سوزد دیگر با باز کردن سویچ صدایی نمی شنویم. برای دقیق تر شدن می توانیم تشک صندلی را بلند کنیم و گوش را به پمپ نزدیک کرده از شخص دومی بخواهیم که سوییچ را باز کند.

وقتی که پمپ بنزین سوخته باشد یا ضعیف شده باشد ماشین استارت می خورد اما روشن نمی شود. البته همیشه علت از پمپ بنزین نخواهد بود.

یک مرحله از این جلوتر این است که درپوش روی پمپ بنزین را برداریم و لوله رفت یا برگشت بنزین را از پمپ جدا کنیم و ببینیم با باز کردن سوییچ آیا بنزین جریان می یابد یا نه. البته چون این کار باعث بیرون ریختن بنزین می شود باید با احتیاظ و احتراز از نزدیکی هر نوع شعله و آتش مثل شعله سیگار انجام شود و البته بهتر آن است که با یک شلنگ کمکی که به خروجی پمپ یا شلنگ آن وصل می کنیم، بنزین را به خارج از ماشین هدایت کنیم و یا در ظرف دیگری بریزیم، البته اگر هیچ بنزینی خارج شود. حتی ممکن است پمپ کار کند اما ضعیف شده باشد و فشار لازم را تولید نکند.

البته باید توجه داشته باشید که این احتمال هم هست که کار نکردن پمپ بنزین به خاطر قطع شدن برق آن باشد و برای اطمینان کامل باید پمپ در تعمیر گاه و با منبع تغذیه مجزا تست شود.

 

داستان کوتاه!

در خیابان می رفتم که متوجه استارت خوردن اما روشن نشدن پژو 206 ی شدم. نزدیک رفتم و احتمال دادم از پمپ بنزین ماشین باشد. صاحب ماشین گفت که تازه از تعویض روغن می آید و همه صافی ها و فیلتر ها را نیز عوض کرده. یکی دیگر از سرنشینان گفت که وقتی استارت زده می شود از زیر ماشین بنزین می ریزد. فهمیدم که از محل اتصال شلنگ بنزین و صافی بنزین است. آنرا برایشان وصل کردم.

 

تعمیر یا تعویض؟

 موتور الکتریکی پمپ بنزین پژو 206 شرح تصویر: پمپ الکتریکی تعویضی است و بست شلنگ که در محل اتصال لوله خرطومی به خروجی پمپ بسته شده دیده می شود.

 

تعمیر پمپ بنزینی که سوخته بوسیله تعویض فقط الکترو پمپ آن کم هزینه تر است اما مشکلاتی به همراه دارد. اول اینکه پیدا کردن الکترو پمپ بدرد بخور مشکل است و ممکن است حتی به شما پمپ پرایدی بدهند چون از قرار معلوم می شود آنرا در 206 نصب کرد.

دوم اینکه در درون محفظه پمپ لوله های خرطومی به الکترو پمپ وارد و از آن خارج شده است که به طور فابریک پرس شده هستند اما وقتی الکترو پمپ تعویض می شود آن لوله های خرطومی را با بست شلنگ متصل می کنند. در نتیجه این امکان هست که بست ها خوب سفت نباشند و بنزین به خوبی پمپاژ نشود و موقع حرکت ماشین ریپ می زند. دفعه اول که پمپ را تعمیر کردم همین اتفاق افتاد.

تعویض کل مجموعه پمپ بنزین خیلی بهتر است به شرطی که نوع مرغوب آنرا استفاده کنید و گرنه یک تعمیر خوب بهتر از تعویض بد است!

سیستم اندازه گیری مقدار بنزین در باک هم روی همین مجموعه سوار است که اگر کل پمپ را تعویض کنید، این سیستم نیز تعویض خواهد شد و اگر جنس نامرغوب باشد در این قسمت نیز ممکن است مشکلاتی بروز کند. مثلا گاهی اوقات ممکن است ببینید که آمپر بنزین کمتر از آن چیزی نشان می دهد که در باک است. این مورد هم اوایلی که در بار دوم پمپ سوخته بود و کل مجموعه را تعویض کرده بودم پیش می آمد. اما کم کم درست شد و احتمالا حرکت شناور روان شد چون شناور هم به مجموعه وصل است.

 

تعویض پمپ بنزین

تعویض کل پمپ بنزین 206 کار مشکلی نیست اما باز و بسته کردن دریچه آن بسیار مشکل است.

باز کردن پمپ بنزین

هر سه بار که برای تعمیر پمپ بنزین به بعمیر گاه رفتم شاهد بودم که با ضرب و زور قلم و چکش و حتی دو نفری آنرا باز و بسته کردند.

دو بار سعی کردم در آنرا باز کنم اما نتوانستم و وقتی از مکانیک پرسیدم گفت که قلق دارد! اما به نظر نمی آید که این قلق در فرانسه اختراع شده باشد. مخصوصا که روی این درپوش دو برآمدگی و سوراخ تعبیه شده که ذهن مرا به سمتی برد که یک آچار برای باز و بسته کردن درپوش پمپ بنزین 206 بسازم. البته ابزار مخصوصی برای این کار وجود دارد اما من ندیدم فقط شنیدم.

البته این آچار شباهتی به آچار های معمولی ندارد و شاید حتی بتوان آنرا نوعی پیچ گوشتی هم نامید!

وسیله ای (آچار) برای باز کردن درب پیچی پمپ بنزین پژو 206

بدون ابزار دو نفر باید یکی مثل شکل ضربه بزند و دیگری فشار وارد کند.

باز کردن در پمپ بنزین پژو 206

 

چند نکته در مورد باز کردن سوکت برق و شلنگ ها

  • سر شلنک های منتهی به پمپ بنزین برای جدا کردن سر شلنگ های منتهی به پمپ بنزین باید ضامن آنرا به پایین فشار دهید و آنرا بکشید. ممکن است ضامن خیلی سفت باشد و با فشار نوک انگشت به اندازه لازم پایین نرود، از این رو از وسیله ای مثل سر پیچ گوشتی کمک بگیرید. نظیر این سر-شلنگ در سایر قسمت ها نیز هست که در صورت لزوم به همین ترتیب باید جدا شوند مثل وقتی که بخواهیم صافی بنزین که زیر خودرو است را تعویض کنیم. موقع بستن فقط باید سر-شلنگ را در لوله فشار داده - تا صدای تق شنیده شود - و کاری به ضامن نداریم.
  • سوکت برق پمپ بنزین سوکت برق هم دارای خار و ضامنی است که مانع از بیرون آمدن آن می شود اما دسترسی به آن مشکل تر از ضامن شلنگ است. برای آزاد کردن این ضامن باید از یک پیچ گوشتی بسیار نازک یا تکه ای سیم مفتولی باریک که آنرا دولا کرده باشید استفاده کنید.
  • مجموعه پمپ بنزین در راستای بالا-پایین دارای فنری است که باعث می شود وقتی از جای خود خارج می شود، مقداری بلند تر شود. موقع باز کردن این خاصیت مشکلی ایجاد نمی کند اما در هنگام بستن، وقتی واشر لاستیکی (O-Ring) را در جای خود گذاشتید و پمپ را - در جهت درست - به داخل باک قرار دادید، باید آنرا با دست به پایین فشار داده و نگهداریم تا در پیچی پمپ بسته و کاملا سفت گردد.
    هنگام بستن پمپ، جاگذاری واشر لاستیکی بسیار مهم است زیرا اگر به طور صحیح قرار نگیرد، بنزین به داخل چاله پمپ نشت کرده بوی بنزین در اتاق می پیچد و در کل بسیار خطرناک است.
    گفته می شود که هر بار پمپ باز و بسته شود این واشر لاستیکی نیز تعویض گردد. نکته جالبی که برایم تجربه شد این است که واشری که قبلا روی پمپ بسته شده پس از باز شدن گشاد است و دوباره نمی توان آنرا بست اما اگر همین واشر را مدتی کنار بگذاریم دوباره جمع می شود. همانطور که در تصویر دیده می شود، واشر نو به راحتی درون واشر مستعمل قرار گرفته.

    مقایسه دو واشر با دو اندازه
  • وقتی پمپ کاملا بیرون آورده شده باشد واشر را راحت می توان در جای خود، بر روی لبه دریچه ای که پمپ داخل می شود قرار داد. پس از آن به آرامی پمپ را داخل می کنیم که واشر از جای خود بیرون نپرد.

    محل قرار گیری واشر پمپ بنزین


نگارش در تاريخ یک شنبه 27 ارديبهشت 1394برچسب:, توسط دوست

مشکل خودم رو مطرح میکنم تا ببینم کسی اگر در این مورد اطلاعی داره یا با مشکل مشابهی مواجه بوده از تجربه هایش بگه.:113::53:
---------------------------------------------------------------

امروز که رفتم بیرون با ماشین اینقدر گرم بود که با کولر چند ساعت ماشین یکسره درحال کار بود.
خونه که آمدم احساس کردم داخل ماشین بوی بنزین شدید میاد.
زیر صندلی عقب که پمپ بنزین 206 قرار داره رو نگاه کردم و دیدم که به به! بنزین زده و نشت کرده و دریاچه ای از بنزین سـوپر درست شده!
من حدودا چند ماه پیش پایه لوله برگشت پمپ بنزین ماشینم ترک خورده بود(این قسمت بصورت فابریکی ضعیف می باشد) و این پایه رو با چسب دوقلو محکم جسب زده بودم.
دقیق که نگاه کردم دیدم ازجاهایی که چسب زدم نشت نداده و دقیقا از زیر لوله و گلویی لوله بنزین نشتی داده(جایی که نمیشه چسب رو اونقدر قطور کرد چون لوله ای که از فیـلتر بنزین میاد دیگه بستش جا نمیخوره).
یک جای بد دستی هم بود که اصلا نمیشد دست زد یعنی نه دست نه ابزار نمیرفت اون قسمت تا چسبهاش رو جدا کنم.
فشار بنزین هم چند برابر زمستون بود که چسب زده بودم لوله رو و اصلا باورم نمیشد اینقدر فشار بنزین شدید باشه یعنی بستش رو که باز کردم حدود یک لیوان یا کمی کمتر بنزین خارج شد اون هم با فشارتو سر و کله ام پاشید!!!
مطمئنم که اگه زمستون هم اینقدر فشار داشت حتما بنزین نشتی میداد همون موقع.
بعدش اون قسمت رو شروع به تراشیدن کردم که دوباره چسب بزنم اما چسبه بعد چند ماه مثل سنگ شده بود. و اصلا راه نمیداد. جاش هم که زیر لوله بود بد از بدتر.
خلاصه کلی عرق ریختم و زور زدم تا چسبه رو بتونم بکنم یا حداقل بتراشم با چاقو تا اینکه گفت تق!! و لوله پمپ بنزین شکست و خیالم رو راحت کرد!
دیگه ماشین هم روشن نمیشد با هل دادن آوردیمش تو پارکینگ و درش رو بستم و آمدم بالا.
حالا که دیگه لوله شکسته باید پمپ عوض بشه
این هم عکسش:


3 تا مسئله هست
یکی اینکه دیگه تعمیرگاه هم نمیتونه بره روپای خودش و باید تو پارکینگ تعویض شه پمپ. آیا امکانش هست خودم باز کنم پمپ رو؟ با توجه به اینکه آچارش رو ندارم با چی بازش کنم؟

دوم اینکه آیا پوسته پمپ پیدا میشه که فقط اون قابش رو عوض کنم؟ چون داخلی پمپ و همه چیز میزاش سالمه و فقط لوله پوسته اش ترک داشت. قاب نوش هست یا اوراقی هم باشه پیدا میشه؟ و آیا اصلا امکان تعویض قابش هست؟

سوم هم اینکه اگر بنابر تعویض پمپ شد، چه مارکی بخرم که مطمئن تر باشه و چند هست؟ کلا چند مدل تو بازار پمپ وجود داره؟
----
ممنون میشم بچه هایی که پمپ بنزین تعویض کردند یا اونایی که میدونند راهنمایی کنند.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 14 ارديبهشت 1394برچسب:, توسط دوست

اگر بتوانید یک تیپ 5 مدل 83 با کاکرد کم   و ترو تمیز پیدا کنید

حدودا بین 17.5   الی 19 میلیون تومان هزینه خواهید کرد

البته این یک قیمت حدودی می باشد و در صورتی درست می باشد که یک ماشین تروتمیز بدون عیب و ایراد پیدا کنید

اختلاف قیمتی 1.5 میلیونی هم بر می گردد به نو و تمیز بودن یکسری لوازم مصرفی و شرایط خرید 2 طرف

 

 

توجه توجه :این قیمت مربوط به یک ماشین کم کارکرد و ترو تمیز می باشد

نگارش در تاريخ جمعه 21 فروردين 1394برچسب:, توسط دوست

با عرض سلام تفاوت اصلی تیپ 5 و تیپ 2 در موتور آنها می باشد

موتور تیپ 5 1600 و موتور تیپ 2 1400 می باشد

علاوه بر موتور  سیستم ترمز و برقی بودن آینه ها و همچنین برقی بودن شیشه های عقب و امکان تنظیم بهتر صندلی و کولر دیجیتال و ... از برتریهای تیپ 5 می باشد

تا یادم نرفته تیپ 5 ایربک هم دارد و کل کلاچ هم هیدرو لیک است بقیه را تو ادامه بخون

می دونی موتورش چند سوپاپ هست می دونی چن اسب بخار قدرت داره نکته شتابش رو هم می دونی

اگر گفتی موتور tu5 واسه کدوم تیپ هستش

 

برای اطلاعات بیشتر در زمینه 206 بر روی ادامه کلیک کنید


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 6 دی 1393برچسب:, توسط دوست

دوستانی که درب پارکینگ شان ریموتی می باشد و به مشکل خوردند جهت تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ  می توانند

به این سایت تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ مراجعه کنند

و دوستانی که دنبال تهیه جک درب اتوماتیک پارکینگ هستند و می خواهند در این سرمای زمستان راحت تردد کنند

جهت دیدن قیمت درب اتوماتیک پارکینگ    می توانند به این سایت مراجعه کنند

دوستانی که ریموت درب پارکینگ  را می خواهند کددهی بکنند جهت آموزش می توانند به این سایت مراجعه کنند

دوستانی که سرمای زمستان باعث شده یهو کلاچ را ول کنند و  ماشین به جک درب اتوماتیک پارکینگ برخورد کند

جهت تعمیر و پیدا کردن قیمتهای جدید جک درب اتوماتیک پارکینگ به این سایت مراجعه کنند

دوستانی که برق منزلشان رفته و درب اتوماتیک پارکینگ منزل را نمی توانند باز کنند جهت یادیگیری استفاده از

کلید خلاص کن به این سایت مراجعه کنند

دوستان جهت تهیه درب اتوماتیک پارکینگ و تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ و بدست آوردن قیمتهای و اشنایی با

جک درب اتوماتیک پارکینگ می توانند به این سایت مراجعه کنند

 

 

نگارش در تاريخ یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:, توسط دوست
 

یکی از قطعات موتور که میباید در زمان معین خود یعنی 60000کیلومتر تعویض گردد تسمه تایمینگ موتور است.

دراکثرخودروهای امروزی(بجز پژو2000)درموتور انها تاج پیستون صاف بوده و در صورت خرابی تسمه و از تایم افتادن موتور بلافاصله سوپاپها با سطح پیستون برخورد می نمایند.

که علاوه بر خرابی پیستون وکج شدن سوپاپها باعث صدمه جدی به سیلندر و سرسیلندر خواهد شدکه هزینه تعمیراتی بیش از 500000تومان را به دنبال خواهد داشت.در این حالت موتور خاموش شده و تحت هیچ شرایطی روشن نمی گردد و می باید با یک جرثقیل و یا بکسل کردن ان را به تعمیرگاه منتقل نمایید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:, توسط دوست
 

چند روز قبل که به نمایندگی ایران خودرو مراجعه نمودم با تعداد زیادی خودرو سمندوپژو مواجه شدم که منتظر تعمیر دینام بودند.اکثر خرابی دینامها سوختن دیود و یا سیم پیچی ارمیچر ویا استاتور بود

 

گرمی هوا باعث بالا رفتن درجه حرارت موتور وبه مدار امدن دور فن ثانویه با حداکثر دورمی گردد   ازطرفی استفاده از کولر خودرو و قرار دادن دورفن کولر در دور حداکثر و ترافیک سنگین شهرها باعث کاهش سرعت خودرو وبه طبع ان  باعث کاهش دور موتور شده که نتیجه ان پایین امدن قدرت تولید برق دینام می گردد.

 


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:, توسط دوست

یک راه حل گرم
هر چند از دید کارشناسان، مشکلات زیست‌محیطی یک موتور سرد، بسیار با اهمیت است اما آنچه برای رانندگان اهمیت دارد، آسایشی است که یک خودروی گرم می‌تواند در زمستان داشته باشد. برای رسیدن به این آسایش گاهی راننده پیش از آنکه سوار بر خودرو شود موتور خودرو را روشن می‌کند تا پس از چند دقیقه و گرم شدن موتور بتواند به محض سوار شدن به خودرو از سیستم گرمایشی خودرو استفاده کند که البته در نهایت منجر به مصرف سوخت بی‌دلیل می‌شود. برای رفع این مشکلات، سیستم‌هایی در بازار موجود است که با نام Parking Heater شناخته می‌شود (و می‌توان آن را سیستم گرمایش زمان پارک ترجمه کرد).


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 25 آذر 1393برچسب: بازدید و تعمیر خودرو در محل, توسط دوست

بازدید و تعمیر خودرو در محل

مژده  به ساکنین  سعات اباد شهرک غرب قیطریه قلهک  فرمانیه الهیه پاسداران پونک جنت اباد

دیگر نگران مشکلات فنی خودروی خود نباشید. تنها با یک تماس از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر برای بازدید رایگان وسیله نقلیه و انجام خدمات تعمیر در محل (یا در صورت لزوم انتقال به محل تعمیرگاه) در خدمت شما خواهیم بود.

پذیرای درخواستها، اطلاعات، پیشنهادات و انتقادات شما در آدرس ایمیل زیر هستیم.
perid.tehran@gmail.com
 
و تعمیرکارانی که در این محدوده فعالیت می کنند و یا می توانند در این محدوده با ما همکاری کنند از طریق ایمیل
تخصص کاری خود و سابقه کاری خود را برای ما ارسال کنند
 
perid.tehran@gmail.com

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 33 صفحه بعد