با سلام خدمت همه دوستای گلم
امروز رفتم دیسگ و صفحه و دسته موتورا رو عوض کردم و کلا یه حال اساسی به موتور دادم گفتم که قیمتارو هم که قیمتای همین امروزه اینجا قرار بدم تا شاید به درد کسی بوخوره:
دیسک و صفحه کامل تیپ 5 valeo تو بسته بندی سبز رنگ اورژینال 145000تومن
واسکازین esso دولیتری اصل 26000
کاسه نمد پلوس (دوعدد) هر کدام 4000
دوشاخه دسته موتور پایین 5500
دسته موتور پایین 10000
کاسه نمد قیفی 2000
کاسه نمد ماهک 1500
دسته موتور بالا 21000
روی هم رفته 219000 تومن ناقابل خرجم در اومد بعلاوه 56000 تومن دستمزد تعمیرکار و 8000تومن تراشکار
رو هم حدود300تومن ولی خداییش کلاچ حال اومده اساسی انقد نرم شده که نگو
(البته ماشین من تیپ دوء که مثل اینکه روشون دیسک و صفحه تیپ 5 میزارن و دیسک و صفحه تیپه دو 90 تومن بود)
نويسنده : کورش شرفشاهي |
مي گويند اختراع زاييده احتياج است . بدين معنا که هر گاه انسان نيازي را احساس کرده يا با مشکلي روبرو بوده است، مغز خود را به کار انداخته و هر آنچه را که در طبيعت يافته است، تغييرشکل داده و با سر هم کردن آنها، يک دستگاهي را خلق کرده تا مشکلات خود را به حداقل ممکن کاهش دهد. اما مساله مهم آن است که اختراعات بشري عمر مشخصي دارند و در اثر کار کردن مستهلک شده و نياز به تعويض يا تعمير پيدا مي کنند. مساله ديگر آن است که انسان امروزي به درد استفاده از ماشين مبتلا شده و در اثر استفاده از ماشين آلات، ميزان تلاش و حرکت فيزيکي اش به کمترين حد ممکن کاهش يافته است . به نوعي که امروزه شاهد بيماري هاي گوناگوني هستيم که انسان را به چالش کشيده و جالب اينکه همگي اين چالش ها، ريشه در استفاده از ماشين دارد. |
اتوسرویس تک به عنوان مجهزترین و بزرگترین اتوسرویس با بیش از 2000متر فضا با امکان پارک یا تردد راحت وسریع اتومبیلها آمادۀ ارائه خدمات به کلیه رانندگان محترم میباشد http://www.auto-tak.com
تاکسی شخصی، معلمان محترم آموزش و پرورش، تاکسی بانوان، تاکسی سبز و تاکسی زرد و دیگر وسایل نقلیه شخصی یا عمومی.
تعمیرات اساسی موتور انواع اتومبیل ها با 50% تخفیف در اجرت کار
انواع پژو، پراید، ال نود، زانتیا و... با پنجاه درصد تخفیف در اجرت کار
با کیفیتی مناسب و قیمتی باورنکردنی
اجرت تعویض صفحه کلاچ پژو405 فقط 27000 تومان
اجرت تعویض صفحه کلاچ سمند فقط 27000 تومان
اجرت تعویض صفحه کلاچ پراید فقط 22000 تومان
اجرت تعویض صفحه کلاچ پیکان فقط 18000 تومان
اجرت تعویض صفحه کلاچ روآ فقط 17000 تومان
اجرت تعویض تسمه تایم پژو405 فقط 14000 تومان
اجرت تعویض تسمه تایم سمند فقط 14000 تومان
اجرت تعویض تسمه تایم پژو206 فقط 14000 تومان
اجرت تعویض تسمه تایم پژوپرشیا فقط 14000 تومان
اجرت تعویض تسمه تایم پراید فقط 12000 تومان
خدمات جلو بندی انواع اتومبیل ها
تنظیم ارتفاع انواع پژو، پراید با پنجاه درصد تخفیف در اجرت کار
تعمیر جلوبندی انواع پژو و پراید با 50% تخفیف در اجرت کار
بازدید چهارچرخ انواع پژو، پراید با پنجاه درصد تخفیف در اجرت کار
شارژ گاز کولر طبق قیمت مصوبه تاکسیرانی با کیفیتی مناسب و تضمینی طبق قرارداد 24000تومان
واحد تعویض روغن اتوسرویس بزرگ تک بصورت ویژه آماده ارائه خدمات به کلیه رانندگان محترم میباشد:
پذیرایی رایگان
اجرت تعویض روغن رایگان
اجرت تعویض روغن رایگان حتی اگر روغن را خودتان آورده باشید
چهارچرخ باد نیتروژن - گاز نیتروژن رایگان
بازدید: دیفرانسیل، گیربکس، آب باطری رایگان
قیمت روغن ها = قیمت چاپ شده کارخانه روی درب روغن میباشد
تعمیر گیربکس انواع پژو، پراید با پنجاه درصد تخفیف در اجرت کار
رورشویی رایگان اتومبیل ویژه عزیزانی که از خدمات مکانیکی اتوسرویس تک مانند تعویض صفحه کلاچ، تعمیر گیربکس و.... استفاده نمایند
جوایز قرعه کشی ماهیانه برای مشتریان اتوسرویس تک- کمک هزینه سفر به کربلا برای 1نفر
ساعات کار: 8صبح الی 8شب
اتوسرویس بزرگ تک: تهران، اتوبان باقری، اتوبان بسیج، ورودی محلاتی، دوربرگردان زیرپل17شهریور،بعد از ورزشگاه سعیدی، خ ارجمندی راد، جنب کلانتری 114غیاثی،پ101
مدیریت: 09366689139 تلفن: 02133007060
جهت اطلاعات بیشتر به سایت اتوسرویس تک مراجعه فرمایید
www.auto-tak.com
نام کالا | قيمت |
ابرويي صندوق عقب پرايد 111 | 40,000 |
ابرويي صندوق عقب پرايد 141 | 45,000 |
اتوماتيک استارت پرايد | 305,000 |
انگشتي 1_ 2 راست سوپاپ با پيچ و مهره پرايد | 55,000 |
انگشتي 3 _ 4 چپ سوپاپ با پيچ و مهره پرايد | 55,000 |
اويل پمپ پرايد | 285,000 |
اهرم ترمز دستي پرايد (تفنگي) | 135,000 |
اهرم دو شاخ کلاچ پرايد | 55,000 |
بازويي برف پاکن پرايد | 65,000 |
بازوئي دنده عقب پرايد | 58,000 |
براکت ليور تعويض دنده پرايد | 65,000 |
بست شلنگ شيشه شوي پرايد | 450 |
بست نگهدارنده باطري پرايد | 25,000 |
بلبرينگ بزرگ شفت گيربكس RS6304 پرايد | 58,000 |
بلبرينگ تسمه تايم PU245 zz پرايد | 195,000 |
بلبرينگ چرخ جلو 445620 جديد دينا پارت پرايد | 280,000 |
بلبرينگ چرخ جلو 69349/10 قديم دينا پارت پرايد | 98,000 |
بلبرينگ چرخ عقب بزرگ قديم و جديد L44649/10 دينا پارت پرايد | 85,000 |
بلبرينگ چرخ عقب کوچک جديد LM/11949/10 ديناپارت پرايد | 105,000 |
بلبرينگ چرخ عقب کوچک قديم 11749 پرايد | 87,000 |
بلبرينگ کوچک شفت پينيون 32203 پرايد | 108,000 |
بلبرينگ دينام بزرگ 630202RS پرايد | 68,000 |
بلبرينگ دينام کوچک B8-85D پرايد | 53,000 |
بلبرينگ کلاچ پرايد | 188,000 |
بلبرينگ هوزينگ L68149/10 دينا پارت پرايد | 85,000 |
بلوك سيلندر پرايد | 2,200,000 |
بوستر بدون پمپ پرايد | 580,000 |
بوستر ترمز کامل پرايد | 880,000 |
بوستر ترمز كامل ABS پرايد | 1,150,000 |
بوش لاستيکي اکسل عقب پرايد | 24,500 |
پتانسيومتر طرح جديد زيمنس پرايد | 280,000 |
پروانه فن پرايد | 52,000 |
پلوس کامل بلند پرايد | 1,250,000 |
پلوس کامل کوتاه پرايد | 1,150,000 |
پمپ بنزين 4 فيش کامل پرايد | 925,000 |
پمپ بنزين 6فيش انژکتور پرايد | 965,000 |
پمپ بنزين انژکتور دوگانه سوز پرايد | 1,200,000 |
پمپ بنزين تكي پرايد دينا پارت | 475,000 |
پمپ بنزين كامل داخل باك پرايد | 445,000 |
پمپ ترمز كامل ABS پرايد | 580,000 |
پمپ ترمز كامل پرايد | 475,000 |
پمپ داخل درب جلو چپ پراید 131 | 125,000 |
پمپ داخل درب جلو راست پراید 131 | 125,000 |
پمپ داخل درب عقب پراید 131 | 120,000 |
پمپ هيدروليک فرمان پرايد | 2,050,000 |
پوسته كلاچ پرايد | 880,000 |
پوسته گيربكس پرايد | 450,000 |
پيچ 55*12 پشت رام پرايد | 10,500 |
پيچ M6*16 مشکي پرايد | 1,500 |
پيچ اکسل پرايد | 8,000 |
پيچ بزرگ اتصال براکت اکسل عقب پرايد | 10,500 |
پيچ جعبه فرمان پرايد | 3,000 |
پيچ چرخ پرايد | 11,000 |
پيچ دسته گيربکس پرايد | 8,000 |
پيچ دسته موتور پرايد | 8,500 |
پيچ دسته موتور و سيلندر ترمز پرايد | 7,800 |
پيچ ديسک به توپي پرايد | 5,000 |
پيچ رام پرايد | 12,500 |
پيچ زاپاس بند پرايد | 6,500 |
پيچ سيلندر ترمز کوتاه پرايد | 7,500 |
پيچ صندلي پرايد | 6,000 |
پيچ طبق به شاسي پرايد | 8,500 |
پيچ طبق پرايد | 8,000 |
پيچ فولي سر ميل لنگ پرايد | 37,000 |
پيچ قاب تسمه تايم پرايد | 10,500 |
پيچ کمک پرايد | 11,000 |
پيچ کوچک اتصال براکت اکسل عقب پرايد | 7,500 |
پيچ ليور دنده پرايد | 8,500 |
پيچ منيفولد پرايد | 2,500 |
پينيون دنده كيلومتر پرايد | 58,000 |
تراست واشر (بغل ياتاقان) استاندارد پرايد | 40,000 |
ترموستات 76 درجه پرايد | 75,000 |
ترموستات 82 درجه پرايد | 75,000 |
تسمه تايم پرايد | 235,000 |
تسمه دينام پرايد | 85,000 |
تقویت دستگاه شیشه بالابر پراید | 59,000 |
توپي چرخ جلو پرايد جديد | 185,000 |
توپي چرخ جلو پرايد قديم | 185,000 |
توپي چرخ عقب ABS پرايد | 110,000 |
توپي چرخ عقب چپ طرح قديم پرايد. | 95,000 |
توپي چرخ عقب راست طرح قديم پرايد | 95,000 |
توپي چرخ عقب طرح جديد معمولي پرايد | 95,000 |
توپي سركمك پرايد | 115,000 |
تيغه برف پاك كن ديناپارت پرايد | 112,000 |
جعبه فرمان كامل پرايد دينا پارت | 600,000 |
جعبه فرمان هيدروليك پرايد (كد 0320) | 3,300,000 |
چراغ راهنما بغل گلگير دودي بالامپ پرايد | 27,000 |
چراغ راهنما بغل گلگير زرد بالامپ پرايد | 33,000 |
چراغ راهنما بغل گلگير سفيد بالامپ پرايد | 27,000 |
چراغ راهنما داخل سپر پرايد | 55,000 |
چراغ راهنما داخل سپر جلو پرشيايي پرايد | 32,000 |
چراغ راهنما داخل سپر جلو پرشیایی زرد پراید | 28,000 |
چراغ سقف پرايد | 28,000 |
چشمي شيشه شوي پرايد | 5,800 |
چهار شاخه فرمان با پينيون پرايد | 205,000 |
چهار شاخه فرمان بدون پينيون پرايد | 205,000 |
خار جلو پنجره پرايد | 350 |
خارموشکي بزرگ و کوچک گيربکس پرايد | 5,500 |
درب پوش ترموستات پرايد | 42,000 |
درب پوش عقب ميل لنگ با كاسه نمد اصلي پرايد | 85,000 |
درب داخلي باك بنزين پرايد | 19,500 |
درب رادياتور پرايد | 30,000 |
درب روغن موتور پرايد | 18,500 |
درب سوپاپ انژکتور پراید | 235,000 |
درب سوپاپ کاربراتور پراید | 245,000 |
درب گلويي مخزن شيشه شوي پرايد | 2,600 |
درب مخزن آب اضافه پرايد | 17,000 |
درب مخزن پمپ ترمز معمولی (CBS) پراید | 18,000 |
دستگاه شیشه بالابر چپ پراید | 520,000 |
دستگاه شیشه بالابر راست پراید | 520,000 |
دستگيره بيروني درب پرايد | 26,000 |
دستگيره بيروني کامل چپ پرايد | 24,000 |
دستگيره بيروني کامل راست پرايد | 24,000 |
دستگيره داخلي (درب باز کن ) راست تيبا | 48,000 |
دستگيره داخلي (درب بازکن ) چپ پرايد132 | 32,000 |
دستگيره داخلي (درب بازکن ) چپ تيبا | 48,000 |
دستگيره داخلي (درب بازکن ) راست پرايد 132 | 32,000 |
دستگيره سقفي جديد پرايد | 40,000 |
دستگيره سقفي معمولي ( طوسي ) پرايد | 45,000 |
دستگيره سقفي معمولي (کرم ) پرايد | 45,000 |
دسته راهنما وبرف پاکن کامل پرايد | 325,000 |
دسته موتور پرايد 1 | 120,000 |
دسته موتور پرايد 2 | 115,000 |
دسته موتور پرايد 3 | 125,000 |
دنده برنجي (1) پرايد | 60,000 |
دنده برنجي (2) پرايد | 60,000 |
دنده برنجي كامل پرايد | 275,000 |
دنده فلايويل پرايد | 95,000 |
دو شاخ كلاچ شركتي پرايد | 58,000 |
دياق فن پرايد | 57,000 |
ديسك ترمز پرايد | 185,000 |
دينام 65 آمپر پرايد | 2,300,000 |
رگلاژ تكي هرزگرد پرايد | 26,000 |
رله فلاشر UFO پرايد | 95,000 |
رله فن انژکتور UFO پرايد | 52,000 |
رله فن دوقلو UFO پرايد | 98,000 |
رله فن سه قلو UFO پرايد | 155,000 |
ساعت پرايد | 192,000 |
ساعت ديجيتال پرايد 132 | 195,000 |
ساعت نور سفيد پرايد | 192,000 |
سر دنده پرايد 141 | 22,000 |
سرپلوس 19 دندانه پرايد | 500,000 |
سرپلوس 20 دندانه ABS پرايد | 520,000 |
سرپلوس 20 دندانه پرايد | 500,000 |
سردنده پرايد | 18,500 |
سردنده پرايد 132 | 19,500 |
سرسيلندر X100 (بنزيني) پرايد | 2,500,000 |
سرسيلندر X100 دو گانه سوز (CNG) پرايد | 2,400,000 |
سرسيلندر انژكتور ساژم پرايد آلتك | 2,300,000 |
سرسيلندر کامل X100 دوگانه سوز (CNG) پرايد | 5,200,000 |
سرسيلندر كامل انژكتور پرايد | 5,500,000 |
سرسيلندر معمولي پرايد | 2,300,000 |
سگدست چپ ABS پرايد | 245,000 |
سگدست چپ قديم پرايد | 245,000 |
سگدست راست ABS پرايد | 245,000 |
سگدست راست قديم پرايد | 245,000 |
سگدست راست جدید پراید | 245,000 |
سگدست چپ جدید پراید | 245,000 |
سنسور اکسیژن زیمنس پراید | 865,000 |
سنسور چرخ جلو ABS پرايد | 245,000 |
سنسور چرخ عقب ABS پرايد | 245,000 |
سنسور دور موتور ساژم پراید | 185,000 |
سنسور کيلومتر اتومات (جديد) پرايد | 160,000 |
سنسور كيلومتر پرايد | 135,000 |
سنسور ميل سوپاپ زيمنس پرايد | 280,000 |
سنسور ميل سوپاپ ساژم پرايد | 280,000 |
سوپاپ unix پرايد | 395,000 |
سوپاپ پرايد | 385,000 |
سوپاپ هواگيري گيربکس پرايد | 22,000 |
سوئیچ صندوق عقب پراید | 9,500 |
سوئیچ لای درب پراید | 12,000 |
سيبك چپوقي جعبه فرمان پرايد | 95,000 |
سيلندر چرخ عقب پرايد | 115,000 |
سيم درب صندوق عقب پرايد | 56,000 |
سيم درب موتور پرايد | 43,000 |
سيم کلاچ بهينه پرايد | 68,000 |
سيم گاز انژکتور پرايد | 58,000 |
سيم گاز کاربراتوري پرايد | 67,000 |
شاتون پرايد | 185,000 |
شلنگ آرامش (L شکل) انژکتور پرايد | 19,500 |
شلنگ ترمز چرخ جلو پرايد | 95,000 |
شلنگ ترمز چرخ عقب چپ پرايد | 78,000 |
شلنگ ترمز چرخ عقب راست پرايد | 78,000 |
شلنگ خروجي آب پايين رادياتور پرايد | 35,000 |
شلنگ درب سوپاپ کاربراتور پراید | 16,500 |
شلنگ راست بخاري انژکتور پرايد | 21,000 |
شلنگ راست بخاري کاربراتور پرايد | 21,000 |
شلنگ کج بخاري انژکتور پرايد | 21,500 |
شلنگ کج بخاري کاربراتور پرايد | 23,500 |
شلنگ ورودي آب بالاي رادياتور پرايد | 28,000 |
شلنگ هيدروليک فرمان پرايد | 785,000 |
شمع تک پلاتين پرايد | 45,000 |
شناور انژكتور پرايد | 110,000 |
شير تقسيم آلومينيومي ترمز پرايد | 195,000 |
شيشه آيينه چپ پرايد | 40,000 |
شيشه آيينه راست پرايد | 40,000 |
شيشه شوي كامل انژكتور (مخزن و پمپ) پرايد | 118,000 |
شيشه شوي كامل كاربراتور (مخزن و پمپ) پرايد | 85,000 |
صافي اويل پمپ پرايد | 44,000 |
صافي پمپ بنزين پرايد | 52,000 |
ضربه گير توپي سرکمک پرايد | 8,500 |
طبق چرخ جلو پرايد | 230,000 |
طلق خطر عقب چپ پرايد 132 | 45,000 |
طلق خطر عقب راست پرايد 132 | 45,000 |
طلق زير آرنجي جلو چپ پرايد 132 | 25,000 |
طلق زير آرنجي جلو راست پرايد132 | 25,000 |
طلق زير آرنجي عقب چپ پرايد132 | 25,500 |
طلق زير آرنجي عقب راست پرايد132 | 25,500 |
فلايويل كامل پرايد | 280,000 |
فندك پرايد - سايپايي | 115,000 |
فنرلول جلو پرايد | 190,000 |
فنرلول عقب CNG پرايد | 190,000 |
فنرلول عقب پرايد | 180,000 |
فولي سرميل لنگ معمولي پرايد | 130,000 |
فولي سرميل لنگ هيدروليك پرايد | 130,000 |
فولي واتر پمپ پرايد | 25,000 |
فولي هرزگرد پليمري پرايد | 48,000 |
فولي هرزگرد كولر پرايد | 48,000 |
فيلتر بنزين سر صاف بابراکت پرايد | 42,500 |
فيلتر بنزين سركج با براكت پرايد | 42,500 |
فيلتر هواي توري دار پرايد | 32,000 |
قاب بالا و پايين تسمه تايم پرايد | 68,000 |
قاب چراغ خطر چپ پرايد 131 | 26,000 |
قاب چراغ خطر راست پرايد 131 | 26,000 |
قاب چراغ خطر راست پرايد 132 | 32,000 |
قاب چراغ خطر عقب چپ پرايد 132 | 32,000 |
قاب دور ساعت پرايد | 17,000 |
قاب زير باطري اتميک (درجه يک) پرايد | 36,000 |
قاب ستون شيشه عقب (لچکي) چپ پرايد | 48,000 |
قاب ستون شيشه عقب (لچکي) راست پرايد | 48,000 |
قالپاق پرايد | 65,000 |
قرقري فرمان پرايد | 110,000 |
قفل داخل درب جلو چپ جديد پرايد | 75,000 |
قفل داخل درب جلو چپ قديم پرايد | 75,000 |
قفل داخل درب جلو راست جديد پرايد | 75,000 |
قفل داخل درب جلو راست قديم پرايد | 75,000 |
قفل داخل درب عقب چپ جديد پرايد | 75,000 |
قفل داخل درب عقب چپ قديم پرايد | 75,000 |
قفل داخل درب عقب راست جديد پرايد | 75,000 |
قفل داخل درب عقب راست قديم پرايد | 75,000 |
قفل درب موتور پرايد | 39,000 |
قفل درب موتور پرايد 132 | 39,000 |
قفل صندوق عقب پايين پرايد | 34,000 |
کاسه چرخ عقب ABS پرايد | 245,000 |
کاسه نمد توپي چرخ عقب پرايد | 19,500 |
کاسه نمد چرخ جلو بزرگ پرايد | 25,500 |
کاسه نمد چرخ جلو کوچک پرايد | 22,500 |
کاسه نمد شفت اصلي پرايد | 22,500 |
کاور گلگیر جلو چپ پراید | 90,000 |
کاور گلگیر جلو راست پراید | 90,000 |
کليد شيشه بالابر تک پل پرايد 132 | 55,000 |
کليد شيشه بالابر دو پل پرايد 132 | 65,000 |
کمک فنر جلو روغني پرايد | 1,120,000 |
کمک فنر جلو گازي(MATRIX ) پرايد | 1,120,000 |
کمک فنر عقب روغني پرايد | 1,120,000 |
کمک فنر عقب گازي (MATRIX) پرايد | 1,120,000 |
کیت کامل لوازم ترمز پراید | 125,000 |
كارتل پرايد | 155,000 |
كاسه چرخ عقب جديد پرايد | 205,000 |
كاسه چرخ عقب قديم پرايد | 195,000 |
كاسه نمد پلوس پرايد | 37,000 |
كاسه نمد عقب ميل لنگ پرايد - كره اي | 67,000 |
كاسه نمد ميل سوپاپ پرايد | 35,000 |
كانيستر انژكتوري پرايد | 135,000 |
كانيستر كاربراتور معمولي پرايد | 135,000 |
كليد (CNG) تبديل گاز به بنزين پرايد | 55,000 |
كليد آنتن پرايد | 30,000 |
كليد آنتن پرايد 141 | 75,000 |
كليد سلكتور پرايد | 30,000 |
كليد شيشه بالابر تك پل سايپايي پرايد | 62,000 |
كليد شيشه بالابر دو پل سايپايي پرايد | 72,000 |
كليد شيشه بالابر دو سمت اتوماتيك پرايد | 185,000 |
کلید شیشه بالابر پراید - طرح پژو | 140,000 |
كليد شيشه بالابر لمسي آبي پرايد | 165,000 |
كليد شيشه بالابر لمسي مشكي پرايد | 165,000 |
كليد شيشه گرمكن پرايد | 55,000 |
كليد شيشه گرمكن پرايد 141 | 95,000 |
گردگير پلوس بغل چرخ پرايد | 32,000 |
گردگير پلوس بغل گيربكس (سه گوش) پرايد | 32,000 |
گردگير جعبه فرمان پرايد | 30,000 |
گردگير طبق چرخ جلو چپ فلزي پرايد | 41,000 |
گردگير طبق چرخ جلو راست فلزي پرايد | 41,000 |
گردگير فنرلول جلو پرايد | 28,000 |
گردگير فنرلول عقب پرايد | 43,000 |
گل پخش کن جلو چپ قدیم پراید | 23,500 |
گل پخش کن جلو راست قدیم پراید | 23,500 |
گل پخش کن عقب چپ پرايد | 23,000 |
گل پخش کن عقب چپ پرايد 111 | 24,000 |
گل پخش کن عقب راست پرايد | 23,000 |
گل پخش کن عقب راست پرايد 111 | 24,000 |
لاستيک سوپاپ پرايد | 145,000 |
لاستيك زير فنرلول جلو معمولي پرايد | 16,000 |
لاستيك زير فنرلول عقب CNG پرايد | 26,000 |
لاستيك زير فنرلول عقب معمولي پرايد | 26,000 |
لنت جلو UNIX پرايد | 175,000 |
لنت وكفشك عقب UNIX پرايد | 185,000 |
لوازم بوستر كامل پرايد | 75,000 |
لوازم ترمز با دو پايه مخزن پرايد | 28,000 |
لوازم چرخ جلو پرايد | 22,000 |
لوازم چرخ عقب پرايد | 16,000 |
لوازم هرزگرد كامل پرايد | 260,000 |
لولاي درب موتور چپ پرايد | 28,000 |
لولاي درب موتور راست پرايد | 28,000 |
لوله پر کن خرطومي باک پرايد | 245,000 |
لوله فرعي آب با بست و شلنگ پرايد | 58,000 |
لوله گیج پراید | 18,000 |
لوله واتر پمپ اصلي پرايد | 78,000 |
ليور داخل گيربکس (سماوري) پرايد | 115,000 |
ليور دسته دنده پرايد | 225,000 |
ماهک 3و4 پرايد. | 45,000 |
ماهک 5 ودنده عقب پرايد | 45,000 |
ماهك 1و2 پرايد | 98,000 |
مپ سنسور ساژم پرايد | 175,000 |
مجموعه آفتابگیر چپ و راست خاکستری پراید | 105,000 |
مجموعه آفتابگیر چپ و راست کرم پراید | 98,000 |
مجموعه پروانه فن (کولر) پرايد | 68,000 |
مجموعه حبابگیر باک بنزین انژکتور پراید | 120,000 |
مجموعه حبابگیر باک بنزین کاربراتور پراید | 118,000 |
مجموعه شلنگ باک CNG پرايد | 135,000 |
مجموعه شلنگ باک معمولي پرايد | 135,000 |
مجموعه مکانیزم برف پاک کن پراید | 128,000 |
محرک ماهک 5 و دنده عقب پراید | 73,000 |
محرك ماهك 3 و 4 پرايد | 58,000 |
مخزن آب اضافه پرايد | 48,000 |
مخزن پمپ ترمز ABS پرايد | 75,000 |
مخزن روغن ترمز با درب پرايد | 38,500 |
مخزن شيشه شوي انژکتور پرايد | 80,000 |
مخزن شيشه شوي با پمپ طرح (کتابي) پرايد | 90,000 |
مخزن شيشه شوي كاربراتور پرايد | 45,000 |
مخزن هيدروليک فرمان پرايد | 175,000 |
مغزي سوئيچ استارت پرايد | 98,500 |
مقاومت فن پرايد | 52,000 |
مقاومت فن سراميکي پرايد | 52,000 |
منجید اگزوز پراید | 13,500 |
موتور فن دو دور پرايد | 485,000 |
موتور فن کامل دو دور پرايد | 695,000 |
مهره استپ ترمز پرايد | 33,000 |
مهره آب انژكتور سبز پرايد | 53,000 |
مهره دنده عقب پرايد | 55,000 |
مهره دو فيش سر مشکي زيمنس پرايد | 53,000 |
مهره روغن پرايد | 47,000 |
مهره فن حرارتي پرايد | 42,000 |
ميل انگشتي دود (ميل فولوتي) پرايد | 68,000 |
ميل انگشتي هوا (ميل فولوتي ) پرايد | 68,000 |
ميل پلوس 19 خار کوتاه پرايد | 215,000 |
ميل پلوس 20خار بلند پرايد | 215,000 |
ميل پلوس 20خار كوتاه پرايد | 195,000 |
ميل تعويض دنده پرايد | 46,500 |
ميل ديشلي با واشر هوزينگ پرايد | 62,000 |
ميل سوپاپ زيمنس پرايد | 480,000 |
ميل سوپاپ ساژم پرايد | 480,000 |
ميل سوپاپ كاربراتوري پرايد | 480,000 |
ميل گيج پرايد | 17,000 |
ميل لنگ پرايد | 970,000 |
ميل موجگير پرايد | 375,000 |
ميل نگهدارنده درب موتور پرايد | 21,000 |
نوار درب جلو چپ پراید | 88,000 |
نوار درب جلو راست پراید | 88,000 |
نوار درب عقب چپ پراید | 88,000 |
نوار درب عقب راست پراید | 88,000 |
واتر پمپ پرايد | 375,000 |
واشر بغل اگزوز پرايد | 12,000 |
واشر درب سوپاپ پرايد | 42,000 |
واشر درب سوپاپ لبه دار (بهینه) پراید | 65,000 |
واشر سرسيلندر (ضخامت 1/5 ميل) پرايد | 95,000 |
واشر سرسيلندر (ضخامت 2 ميل) پرايد | 95,000 |
واشر کارتل هلالی بزرگ و کوچک پراید | 26,000 |
واشر واتر پمپ پرايد | 5,000 |
واير شمع زيمنس پرايد | 255,000 |
واير شمع ساژم پرايد | 255,000 |
واير شمع کاربراتوري پرايد | 165,000 |
هواکش کامل انژکتور پراید | 155,000 |
هوزينگ كامل پرايد | 980,000 |
ياتاقان ثابت 025 پرايد | 120,000 |
ياتاقان ثابت 050 پرايد | 120,000 |
ياتاقان ثابت استاندارد پرايد | 120,000 |
ياتاقان متحرك 025 پرايد | 120,000 |
ياتاقان متحرك 050 پرايد | 120,000 |
ياتاقان متحرك استاندارد پرايد | 120,000 |
برای اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم یدکی پراید و قیمت لوازم یدکی دیگر خودرو ها اینجا کلیک کنید
دوستانی که میخوان با ماشینی
حدود 3.5 لیتر بنزین مصرف میکند آشنا شوند اینجا کلیک کنند
(این ماشین در ایران موجود هست و قیمت مناسبی هم دارد)
برای آشنایی و خرید جک آرام بند درب اینجا کلیک نمایید
شماره تماس و ایمیل جهت سفارش کالا :
شماره تماس و ایمیل جهت همکاری وارد کنندگان و تولید
کنندگان و دوستانی که می خواهند محصولات خود
(قطعات یدکی پراید و دیگر خودرو ها را اینجا معرفی کنند):
perid.tehran@gmail.com
مراحل باز کردن موتور و جعبه دنده از روی ماشین
برای باز کردن مجموعه موتور و جعبه دنده باید مجموعه انتقال قدرت,اکسل و رام را باز کرد.
مرحله قیل از باز کردن:
خودرو رت روی جک بالابر قرار داده و با تسمه آن را سفت کنید.مدار گاز کولر را تخلیه کنید و قطعات زیر را باز کنید
1- لوله ورودی هوا 2-باتری 3-تشدید کننده هوا 4-محفظه فیلتر هوا 5-محافظ ریل سوخت 6-محفظه باتری 7-واحد کنترل الکترونیک خودرو 8-فیوزها و رله های سیم کشی موتور را از روی پایه نگهدارنده آنها بر روی جعبه فیوزها و رله های درون محفظه موتور جدا نمائید 9-سیم کشی روی پایه محفظه باتری را جدا کنید 10-چرخ جلو 11-مهره های توپی چرخ 12-سینی محافظ زیر موتور 13-سپر جلو 14-اجزاء نگهدارنه و شلگیرهای جانبی
روغن قسمت های زیر را تخلیه کنید:
1-روغن موتور 2-روغن جعبه دنده 3-مدار سیستم خنک کننده 4-لوله سوخت رسانی 5-لوله بازیافت بخارات بنزین 6-سیم اتصال الکتریکی شیر برقی بازیافت بخارات بنزین 7-شیلنگ فوقانی خنک کننده بر روی رادیاتور
تازه اول کاره مراحل بعدیش توی پست بعدی براتون میذارم
باز کردن و نصب مجدد کاسه نمد میل لنگ سمت تایمینگ در خودروی تندر 90
باز کردن
I-مرحله پیش از باز کردن
خودرو را روی جک بالابر دو ستون قرار دهید
اتصال باتری را جدا کنید
_ قطعات زیر را باز کنید:
1- چرخ جلو سمت راست
2- تسمه تایم
3- چرخ دنده تسمه تایم
II- مرحله باز کردن قطعه مورد نظر
برای خارج کردن کاسه نمد میل لنگ سمت تایمینگ از ابزار Mot. 1577 استفاده می کنیم
معني |
NO |
لغت |
NO |
كارتلپيچ تخليه روغن كارتل چسب كارتل واشر كارتل واشر فلزي زير كارتل(جلو) واشر+ فلزي زير كارتل(عقب) پيچ هاي كارتل مهره دور كارتل قاب تسمه تايمينگ پاييني واشر قاب تسمه تايمينگ پاييني قاب تسمه تايمينگ بالايي واشر قاب تسمه تايمينگ بالايي واشر وسط قاب تسمه تايمينگ صفحه يا سيني پشت موتور درپوش كاسه نمد دار ته ميل لنگ كاسه نمد ته ميل لنگ كاسه نمد ميل سوپاپ واشر جلو كارتل واشر عقب كارتل
|
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
|
PAN ASSY- OILPLUG PACKING-PAN,OIL PACKING-PAN,OIL STIFFNER,FRONT STIFFNER,REAR BOLT-OIL PAN NUT,OIL PANCOVER-T.BEL LWR GASKET-COVER,T.BELTCOVER,T.BELT UPGAKET-COVER,T.BELT GASKET PLATE-END COVER ASSY-REAR OIL SEAL SEAL-OIL GASKET-OIL PAN GASKET-OIL PAN |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 |
معني |
NO |
لغت |
NO |
بلوكه سيلندرمجراي روغن سيلندر موتور پين پيچ دو سر رزوه فيلتر روغن درپوش بدنه موتور پيچ كفه هاي ياتاقان ثابت لوله گچ روغن بست لو له گچ روغن گچ روغن
|
1 2 3 4 5 6 7 8 9
|
BLOCK ASSY-CYLINDERPLUG-OIL CONTROLPIN-TUBULAR JOINT-OIL FILTER BLIND PLUG BOLT-C.SHFT CAP PIPE ASSY-OIL GAGE STAY,OIL LEVEL GAGE GAGE ASSY-OIL LEV. |
1 2 3 4 5 6 7 8 9
|
معني |
NO |
لغت |
NO |
سرسيلندرخارفنري گيت سوپاپ پيچ هاي سرسيلندرواشر پيچ هاي سرسيلندر درپوش دستگاه سوپاپ-درب سوپاپ صفحه روغن برگردان درب سوپاپ بست صفحه روغن برگردان درب بست واير شمع واشرويكتوري –واشردرب سوپاپ بوش لاستيك درب سوپاپبست وايرشمع درب روغن دان واشردرب روغن دان واشر سر سيلندر قلاب جلوي موتور قلاب عقب موتور كاسه نمدلاستيكي شيلنگ تخليه گازدرب سوپاپ سوپاپ تخليه گاز درب سوپاپ صفحه جداكننده روغن
|
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
Head Assy-cylCLIP-VALVE GUIDEBOLT-CYI.HEADWASHER-HEAD BOLTCOVER ASSY-CYL.HEAD PLATE-BAFFLE,A PLATE-BAFFLE,B PROTCTOR-H.T.CORD GASKET-HEAD COVER WASHER-SEALING PROTECTOR-H.T.CORD CAP ASSY-OIL FILLER GASKET-OIL CAP GASKET-CYL.HEAD HANGER-ENG.,F. HANGER-ENG.,R. RUBBER-SEAL HOSE-VENTILATION VALVE-P.C.V PLATE-OIL SEPARATOR |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
|
عيب |
دليل |
نحوه بر طرف كردن |
1- هنگامي كه توسط سوئيچ استارت زده مي شود استارت نمي چرخد. |
1- باتري معيوب يا خالي است 2- اتصالات باتري بد،شل يا كثيف است. 3- اتصالات كابل باتری يا استارت بد است. |
سالم بودن باتري را بررسي كنيد وتمام اتصالات دو سر باتري را بررسي كنيد. |
4- دنده استارت گير كرده است. |
در حالي كه خودرو در دنده است آن را به سمت جلو وعقب هول دهيد تا دنده استارت آزاد شود. |
|
5- سيم پيچ يا قسمت اتوماتيك استارت معيوب است. |
توسط يك كابل يا سيم بسيار كلفت دو ترمينال اصلي روي سيم پيچ استارت را به منظور به کار انداختن استارت به يکديگر اتصال دهيد. |
|
6- استارت معيوب است. |
به منظور بررسي وعيب يابي قسمتهاي داخلي موتور ، استارت آن را از روي خودرو باز كنيد و عيب آنرا بر طرف کنيد. |
|
2-موتور توسط استارت با سرعت طبيعي مي چرخد ولي روشن نمي شود وبه كار خود ادامه نمي دهد. |
1- جرقه در سرشمعها ظاهر نمي شود. |
سيستم جرقه را بررسي كنيد. |
2- سوخت به موتور نمي رسد. |
سيستم سوخت رساني را بررسي كنيد. |
|
3- سوخت خيلي زياد به موتور مي رسد (فلود كردن كاربراتور). |
سيستم سوخت رساني را بررسي كنيد. |
|
3-هنگامي كه استارت زده مي شود موتور روشن مي شود اما به طور غير يكنواخت و ناقص يعني همراه با لرزش به كار خود ادامه مي دهد. |
1- سيستم جرقه يا سيستم سوخت رساني معيوب است. |
سيستم جرقه وسيستم سوخت رساني را بررسي كنيد. |
2- سوپاپ ها سوخته اند. واشر سرسيلندر سوخته است. |
سرسيلندر را باز كرده وسوپاپ ها يا واشر سرسيلندر را كاملاً معاينه كنيد ودر صورت لزوم تعميرات مورد نياز را انجام دهيد. |
|
3- رينگ هاي پيستون فرسوده شده اند ويا سيلندر هاي موتور فرسوده شده اند. |
سرسيلندر را باز كنيد وپيستون ها وسيلندرها را بازرسي كنيد ودر صورت لزوم تعميرات مورد نياز را انجام دهيد. |
|
4- قدرت موتور كم است. |
1- سيستم جرقه يا سيستم سوخت رساني اشكال دارد. |
سيستم جرقه را از لحاظ وضعيت پلاتين ها، فاصله آنها وتنظيم بودن آوانس استاتيكي يا اوليه دلكو مورد بررسي قرار دهيد. كاربراتور را تنظيم كنيد. |
2- لقي يا فيلر سوپاپ ها نادرست است. |
لقي سوپاپ ها را بررسي كنيد و در صورت لزوم آنها را تنظيم كنيد. |
|
3- سوپاپ ها سوخته اند. واشر سرسيلند سوخته است.
|
سرسيلندر را باز كنيد و سوپاپ ها يا واشر سرسيلندر را معاينه كنيد ودر صورت لزوم تعميرات مورد نياز را انجام دهيد. |
|
4- رينگ هاي پيستون فرسوده شده اند.سيلندرهاي موتور فرسوده شده اند. |
سرسيلند را باز كنيدپيستون ها وسيلندر ها را بازرسي ودر صورت لزوم تعميرات مورد نياز را انجام دهيد. |
|
5- موتوربيش از حد معين روغن مصرف مي كند. |
1- نشتي روغن از كاسه نمد عقب ميل لنگ، واشر زير قاب زنجير وكاسه نمد آن، در پوش اسبكها، در پوش محفظه تايپيت ها،واشر زير فيلتر روغن، واشر زير پمپ بنزين، كاسه نمد گلويي دلكو، واشر كارتر وپيچ تخليه روغن كارتر. |
محل نشت روغن را شناسايي كنيد ودر صورت لزوم كاسه نمد يا واشر مربوط به آن را عوض كنيد. |
2- فرسودگي زياد رينگ ها يا سيلندر باعث سوختن روغن در موتورمي شود. علامت آن دود كردن موتور است. |
رينگ جديدي روي پيستون نصب كنيد يا سيلندر ها را بتراشيد و يك دست رينگ جديد روي موتور نصب كنيد. |
|
3-راهنماهاي سوپاپ فرسوده شده ويا حلقه لاستيكي روي ساق سوپاپ خراب شده است. |
سرسيلندر را باز كنيد واعمال لازم و ضروري را بر روي راهنما با حلقه هاي لاستيكي انجام دهيد. |
|
6- موتور توليد صداي مكانيكي اضافي مي كند. |
1- لقي بين اسبكها و انتهاي ساق سوپاپ ها زياد است. |
توسط فيلر با ضخامت معين آنها را تنظيم كنيد. |
2-ياتاقانهاي ميل لنگ فرسوده شده است. سيلندرها فرسوده شده اند و پيستون داخل آنها لق مي خورد. |
پس از بررسي در صورت لزوم تعميرات مورد نياز را انجام دهيد. |
|
3-زنجير دور چرخدنده هاي ميل لنگ وميل بادامك شل شده است. |
زنجير را بررسي كنيد ودر صورت لزوم آنرا عوض كنيد. |
|
4-دسته موتور ها شكسته ومعيوب هستند. |
آنهارا عوض كنيد. |
انواع سیستم روغنکاری موتور پیستونی:
1-سیستم پاشیدنی یا ترشحی (قاشقکی):
قدیمی ترین سیستم روغن کاری بوده و امروزه چندان متداول نمی باشد.
در این سیستم روغن کاری، روغن موجود در کارتل بوسیله ی یک قاشقک که به انتهای شاتون وصل شده است ،از کارتر برداشته شده و به سمت بالا یعنی سیلندر و پیستون پاشیده می شود .
این سیستم به دلیل نداشتن فشار در قسمت هایی که روغن فقط با فشار به آنها وارد می شود مانند یاتاقان ها و... ضعیف ترین نوع روغن کاری می باشد.
2-سیستم پاشیدنی و فشاری توائم:
این سیستم با به کارگیری روش قبلی به علاوه ی یک پمپ روغن کوچک قسمت هایی مانند یاتاقان های ثابت و متحرک را با فشار پمپ روغن کاری مرده و سیلندر و پیستون از همان روش قبلی روغن کاری می شوند.
3-سیستم روغنکاری فشاری،کاتر تر:
در این سیستم تمام روغنکاری موتور توسط فشار اویل پمپ انجام می گیرد و روغن با کانال های موجود در بلوکه سیلندر به تمام مناطق مورد نظر می رسد. در این طرح کارتر با حجم معینی از روغن پر شده و یک اویل پمپ روغن را از کارتر مکیده و در پایان مسیر دوباره به کارتر سرازیر می کند در ضمن مل لنگ در حین چرخش با روغن کارتر برخورد کرده و مقداری از آن را به دیواره ی سیلندر ها می پاشد.
این سیستم رایج ترین نوع می باشد .
4-سیستم روغنکاری فشاری،کاتر خشک:
در سیستم روغنکاری مخزن روغن دیگر همان محفظه میل لنگ نمی باشد و مخزن جداگانه ای به صورت یک استوانه در کنار بلوکه موتور در نظر گرفته می شود ، در ماشین های مسابقه ای به دلیل شتاب جانبی زیاد در زمان پیچیدن های سریع ،روغن موجود در کارتل های تر به یک سمت رفته و پیکاپ روغن که ورودی اویل پمپ می باشد از روغن دور می ماند و وقفه در کار سیستم روغنکاری می افتد و چند لحظه بعد به دلیل نرسیدن روغن به یاتاقان ها موتور به اصطلاح می سوزد.
اما در سیستم روغن کاری خشک کارتر تا آن جا که امکان دارد کوچک طراحی می شود و چند عدد پمپ روغن قوی وظیفه مکیدن و ارسال روغن را با فشار زیاد را دارند . معمولا دو عدد پمپ به صورت موازی روغن را از محفظه لنگ مکیده و خروجی خود را به یک پمپ دیگر می دهند که با این دو پمپ سری شده است ، پمپ سوم وظیفه ی ارسال روغن به کانال های روغنکاری را بر عهده دارد.
یکی دیگر از دلایل جایگزینی سیستم خشک به جای تر این است که چرخش میل لنگ در درون یک مایع غلیظ(روغن) موجب از دست رفتن مقداری از کار تولیدی موتور میگردد که در موتور های قوی مقدار قابل ملاحظه ای می باشد.
علت استوانه بودن مخزن روغن هم کم کردن سطح روغن با هدف کم از بین بردن سریع تر کف روغن می باشد.
5- روغنکاری توسط اختلاط روغن با سوخت:
این روش روغن کاری در موتور های دوزمانه ی بنزینی کاربرد دارد ، به دلیل آن که در این موتور ها ابتدا سوخت و هوا باید وارد محفظه کارتر شوند تا پیش تراکم صورت بگیرد دیگر امکان وجود روغن کافی در کاتر نمی باشد به همین خاطر برای روانکاری موتور مقداری روغن به سوخت اضفه می گردد که همراه سوخت مصرف می شود وآلودگی زیادی را به وجود می آورد.
در این گونه موتور ها معمولا به دلیل این که امکان روغن کاری فشاری یاتاقان ها وجود ندارد ، به جای یاتاقان های ساده از بلبرینگ استفاده می شود.
خواندن 323 دفعه آخرین ویرایش در چهارشنبه, 13 آذر 1392 ساعت 21:04
![](http://axgig.com/images/10975214540162291099.jpg)
ارتفاع سطح روغن موتور باید بطور مرتب هر هفته یک بار و یا هر400 کیلومتر یکبار بررسی گردد .
این کار بهتر است در هنگامی که درجه حرارت موتور در حد عادی میباشد انجام گیرد.
بررسی ارتفاع سطح روغن در موتور بلافاصله پس از خاموش کردن آن ، مقدار حقیقی روغن داخل آنرا مشخص نمیکنند چون هنوز همه روغنها از قسمت های مختلف به داخل مخزن برگشت داده نشده اند.
برای تشخیص ارتفاع صحیح روغن خودرو را در سطحی تراز پارک نمائید
میله عمق سنج(گیج) را از جای خود خارج نموده وپس از تمییز کردن،مجدداآنرا در جای خودقرار دهید.
میله عمق سنج (گیج)رامجددا از جای خود خارج نمائید و با جلوگیری از ریزش روغن آنرا به حالت افقی نگهدارید.
سطح روغن باید بین علائم L (LOW) و F (FULL)برروی میله عمق سنج باشد.
در صورت پایین تر بودن ارتفاع روغن از علامت H یاF مقدار کافی روغن در موتور بریزید تا ارتفاع آن برابر با علامت با علامت بالائی میله عمق سنج گردد . فواصل علائم روی میله در حدی است که با ریختن کمتر از یک لیتر روغن به داخل موتور ارتفاع سطح آن از علامتLOWبه علامت FULL صعود خواهد کرد(معمولا مابین علامتLOW و علامت FULL یک عدد بعنوان مقیاس نوشته میشود).
روغن از مجرای در پوش دار واقع در روی درب سوپاپ ها به داخل موتور ریخته میشود .
فقط از روغن های مرغوب توصیه شده از طرف کارخانه سازنده خودرو استفاده نمائید.
از ریختن روغن اضافی در داخل موتور خودداری شود.زیرا این کار باعث نشت از شمعها و نیز خرابی کاسه نمد میگردد.
سطح روغن در موتور خودرو به زبانی دیگر
سرویس دوره ای بازدید و تعویض روغن موتور از مهمترین اولویت های نگهداری خودرو است . توصیه می شود مقدار روغن به طور مداوم بازدید شود و در صورتی که سطح روغن پایین تر از علامت MAXباشد ، حتماً مقداری روغن به آن اضافه کنید تا سطحش بین دو علامت روی گیج قرار گیرد . البته توجه داشته باشید که زیاد بودن روغن نیز به موتور آسیب می رساند . برای چک کردن روغن باید خودرو را روی زمین صاف پارک و صبر کنید تا سرد شود . سپس شاخص روغن(گیج روغن) را بیرون بکشید ، با دستمال آن را پاک کنید و دوباره در محفظه روغن قرار دهید و پس از چند ثانیه دوباره آن را بیرون بکشید . اگر روغن بین دو خط بالا و پایین بود ، مقدار روغن خودرو شما مناسب است . کم شدن روغن موتور یک امر عادی است و بر اساس استاندار تولید کنندگان خودرو معمولاً تا نیم لیتر در هر 10 هزار کیلومتر طبیعی است ( البته در خودروهای مختلف متغیر است ) .
اگر مصرف روغن غیر عادی باشد ، باید در اولین فرصت به نمایندگی های مجاز مراجعه کنید .
هنگام تعویض روغن ، حتماً به سطح کیفی APIو گریدویسکوزیته روغن مطابق با فصول سال توجه و از روغن های ذکر شده در دفترچه راهنمای خودرو استفاده کنید . اگر این کار را انجام ندهید ، علاوه بر فرسایش سریع و آسیب رسیدن به موتور خودرو ، ممکن است خودرو از شرایط گارانتی نیز خارج شود . در ضمن توصیه می شود همیشه از یک نوع روغن موتور استفاده کنید ، چون تعویض پی در پی نوع روغن ، به دلیل تفاوت در فرمولاسیون آن ها ممکن است باعث واکنش شیمیایی و آسیب رسیدن به موتور خودرو شود
فیلتر روغن
فیلتر روغن با توجه به توصیه سازنده با هر بار تعویض روغن یا یکبار در میان(10000 الی 12000 کیلومتر) ، باید تعویض شود . این کار ضمن کاهش مصرف سوخت ، باعث افزایش شتاب و عمر موتور خودروی شما می شود .