دو علت برای روشن شدن چراغ وجود دارد:
1-عملکرد نرمال با ایراد کوچک : هنگامیکه سوئیچ باز است، چراغ اخطار روشن می ماند تا وقتی که موتور روشن شود.
2-ایراد بزرگ: ایرادی است که در موارد زیر بوجود می اید.
خطر خرابی موتور وجود داشته باشد
خطر امنیتی وجود داشته باشد
احتراق ناقص و انتشار آلاینده ها که سبب آسیب دیدگی مخزن کاتالیست می شود.
در صورت خرابی و سوختن سیم پیچ اولیه کویل
در صورت خرابی اکسیژن سنسور
در صورت سوختن بویین(سیم پیچ) کویل
خرابی ناک سنسور (سنسور ضربه) لازم به توضیح اینکه در صورتی که این قطعه خراب شود باید چراغ اخطار عیب روشن شود و در لحظه ی روشن شدن سریع خاموش شود.
در صورت خرابی ECU
سوئیچ باز (باید چراغ اخطار عیب روشن شود و در لحظه روشن شدن سریع خاموش شود.
بیشتر بدانیم
در بعضی مواقع چراغ اخطار عیب در زمان باز شدن سوییچ روشن نمی شود که در این صورت خودرو هم روشن نمی شود. که علت آن می تواند این باشد که یا مدار سوییچ به ECU قطع شده که باید به قسمت زیر داشبرد چک شود یا اینکه فیوز مربوطه سوخته و یا مدار الکتریکی آن از Ecu به چراغ اخطار عیب قطع شده است.
نظرات شما عزیزان: